Continental Race Attack "berucht" ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Just Fun

MF'er
24 aug 2006
225
0
D'nburg
Vorige week heb ik een paar Continental race Attack medium bandjes op m'n brommer gelegd. Surfend op internet merk je dat de circuit rijders ze er massaal afgooien.
Circuit rijders zoeken natuurlijk 't maximale op en waar 't aan schort is dat de bandjes er te lang over doen om plakkerig te worden en daarna te hard slijten (achterband)... :Z

Mijn vraag: wie rijdt er nog meer mee met deze bandjes? (op de weg) Ik heb er wel schik mee al glijdt de achterband een beetje.. *D
 
Heb wel een Continental band achterop de brommert, geen idee wat voor type. Maar in vergelijking tot de Bridgestone BT45 die ervoor opzat is het hélemaal niks!
 
er zijn idd al aardig wat schades gereden met conti`s, ik ken een heleboel jongens die ze er voor geen goud meer onder willen.
En er zijn er ook verschillende die onderuit zijn gegaan terwijl ze nog lang niet maximaal reden, er staan op motormaf nog wel wat verhalen over.

Ik heb overigens zelf al een paar maanden een raceattack achter, moest ff snel een bandje hebben omdat ik een gat in mijn band had, en idd ze glijden best wel ;)

maar bij mij is het ook 1 malig, hierna ff kijken wat eronder gaat.
 
Laatst bewerkt:
onder mijn 999 zitten ook raceattack banden, helemaal geen problemen mee en levensduur ook prima. Zeker voor op de straat.

Ligt nog een setje in de schuur, zonder blikken of blozen gaan deze er ook weer op.

Wel raar dat de conti's niet bevallen, terwijl de metzeler en pirelli de hemel in geprezen worden. ( zijn namelijk dezelfde ontwerpers en ontwikkelaars die eerst jaren voor pirelli en metzeler gewerkt hebben)

Daarnaast rijdt er in D ook minimaal 1 rijder met de conti's en komt ook op het podium (maar daar rijden ze natuurlijk veel minder hard als in nederland tijdens de CRT :? )
 
Laatst bewerkt:
Heb wel een Continental band achterop de brommert, geen idee wat voor type. Maar in vergelijking tot de Bridgestone BT45 die ervoor opzat is het hélemaal niks!

nee, de BT45 is echt de wereldband die iedereen zou moeten hebben.

Heb je nog een TK serie? of ben je gemoderniseerd en heb je voor de conti roadattack gekozen?
 
Vorige week heb ik een paar Continental race Attack medium bandjes op m'n brommer gelegd. Surfend op internet merk je dat de circuit rijders ze er massaal afgooien.
Circuit rijders zoeken natuurlijk 't maximale op en waar 't aan schort is dat de bandjes er te lang over doen om plakkerig te worden en daarna te hard slijten (achterband)... :Z

Mijn vraag: wie rijdt er nog meer mee met deze bandjes? (op de weg) Ik heb er wel schik mee al glijdt de achterband een beetje.. *D

en de medium is geen straatband, je moet de raceattack street hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hoera, weer een "ik-ben-te-snel-voor-track-day-banden-maar-MPP-is-het-antwoord-op-alles" topic :+

toch leuk die goed gefundeerde reacties, idd, half nederland rijdt met een hardse plasser mer mpp`s in de rondte.
Is ook een erg lekkere band, zowel zomers als `s winters, op straat en op een circuitdag.

Race attacks zijn gewoon een beetje spannender om mee te rijden, en echt niet omdat mensen te stom of te snel zijn.

Ik heb er mensen mee onderuit zien gaan met snelheden waarvan je je afvraagt hoe je daarmee op je bek kan gaan, en dat waren echt wel jongens die kunnen rijden.

Ik ben het voor de rest wel met je eens dat mensen die 3000 kilometer per jaar rijden zweren dat ze het verschil voelen tussen tussen een diabolo, een mpp en een mpp ct2 volgens mij een beetje de weg kwijt zijn.
 
onder mijn 999 zitten ook raceattack banden, helemaal geen problemen mee en levensduur ook prima. Zeker voor op de straat.

Ligt nog een setje in de schuur, zonder blikken of blozen gaan deze er ook weer op.

Wel raar dat de conti's niet bevallen, terwijl de metzeler en pirelli de hemel in geprezen worden. ( zijn namelijk dezelfde ontwerpers en ontwikkelaars die eerst jaren voor pirelli en metzeler gewerkt hebben)

Daarnaast rijdt er in D ook minimaal 1 rijder met de conti's en komt ook op het podium (maar daar rijden ze natuurlijk veel minder hard als in nederland tijdens de CRT :? )

Kijk dat is ook mijn gedachte en met name voor op straat vraag ik me daarom af of het nou "slechte banden" genoemd mogen worden. Ik denk dat mensen zogenaamd mee voelen met een circuit rijder... :P

Wat Petsch ook zegt:

toch leuk die goed gefundeerde reacties, idd, half nederland rijdt met een hardse plasser mer mpp`s in de rondte.
,mensen die 3000 kilometer per jaar rijden zweren dat ze het verschil voelen tussen tussen een diabolo, een mpp en een mpp ct2

de bandjes

Conti.jpg
 
Vorige week heb ik een paar Continental race Attack medium bandjes op m'n brommer gelegd. Surfend op internet merk je dat de circuit rijders ze er massaal afgooien.
Circuit rijders zoeken natuurlijk 't maximale op en waar 't aan schort is dat de bandjes er te lang over doen om plakkerig te worden en daarna te hard slijten (achterband)... :Z

Mijn vraag: wie rijdt er nog meer mee met deze bandjes? (op de weg) Ik heb er wel schik mee al glijdt de achterband een beetje.. *D

Leg eens uit, hoe wil je circuit banden op de openbare weg op bedrijfs temperatuur krijgen & houden?
 
Het is natuurlijk heel makkelijk om de banden de schuld te geven...
Kijk deze foto maar eens, en zeg dan nog maar eens dat Conti's geen grip hebben.

Op een koude dag in februari, op beton platen met stalen strips ertussen.. en niet te vergeten: op 1 wiel!
En nee dit gaat niet fout, zo rij ik rondjes met de Continental Road Attack.
Die heeel wat minder grip heeft als de Race Attack.

pic09_big.jpg
 
Geen flauw idee of de BT45 een wereldband is, weet alleen dat de Continental die er nu op ligt veel slechter is, helemaal in de regen :N

wat voor type conti heb je er nu dan onder zitten? dat horen we maar niet.

of zijn alle conti's hetzelfde? net als alle duitsers bierbuiken hebben, ieder kind n oostenrijk opgegroeid is in de kelder van opa en alle afrikanen aids hebben. :? |(
 
Het is natuurlijk heel makkelijk om de banden de schuld te geven...
Kijk deze foto maar eens, en zeg dan nog maar eens dat Conti's geen grip hebben.

Op een koude dag in februari, op beton platen met stalen strips ertussen.. en niet te vergeten: op 1 wiel!
En nee dit gaat niet fout, zo rij ik rondjes met de Continental Road Attack.
Die heeel wat minder grip heeft als de Race Attack.

[afbeelding]

volgens het merendeel van de "bandenspecialisten" hier ben je met je leven aan het spelen, je hebt gewoon zelfmoordneigingen en je zal nooit oud worden.....

Ziet er strak uit :9~ :9~

groeten van een mede contirijder.
 
Vind mpp's ook erg goed maar de achterband glijd af en toe ook wel hoor :Y
Heb nog geen één band gehad die nooit een stapje opzij zette als je wat hard op het gas gaat :N
Over de voorkant ben ik wel heeeel tevreden van mpp :} bijna geen schaamrand op de sm en kleeft echt goed op de weg vind ik terwijl de achterband alle kanten uitgaat als je met een spastische gashand de bocht uitkomt })
 
Het is natuurlijk heel makkelijk om de banden de schuld te geven...
Kijk deze foto maar eens, en zeg dan nog maar eens dat Conti's geen grip hebben.

Op een koude dag in februari, op beton platen met stalen strips ertussen.. en niet te vergeten: op 1 wiel!
En nee dit gaat niet fout, zo rij ik rondjes met de Continental Road Attack.
Die heeel wat minder grip heeft als de Race Attack.

[afbeelding]

"slik" :} Netjes Johnnie..

Wat Boxertall zegt: hoe circuit banden op de openbare weg op bedrijfs temperatuur krijgen & houden?
Dat vraag ik me dus af. Moet je op de weg je bandjes echt op bedrijfs-temperatuur rijden om niet onderuit te gaan? Ik draai hier de dijk op en heb meestal geen zin en/of tijd om ze echt warm draaien. Deze Conti's vallen me niet tegen vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar naar wat andere vinden. Ik denk zo'n bandje op straat ruim voldoende is en''t niet te vergelijken is met circuit ....
 
"slik" :} Netjes Johnnie..

Wat Boxertall zegt: hoe circuit banden op de openbare weg op bedrijfs temperatuur krijgen & houden?
Dat vraag ik me dus af. Moet je op de weg je bandjes echt op bedrijfs-temperatuur rijden om niet onderuit te gaan? Ik draai hier de dijk op en heb meestal geen zin en/of tijd om ze echt warm draaien. Deze Conti's vallen me niet tegen vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar naar wat andere vinden. Ik denk zo'n bandje op straat ruim voldoende is en''t niet te vergelijken is met circuit ....

zoals jij schrijft"een medium bandje" te gebruiken, kan het alleen maar zijn dat jij een circuitband hebt aangeschaft. En geen straatband.

Een straatband heeft een hele korte opwarmtijd voor hij maximale grip levert. Hij doet dit over een groot bereik en geeft ook goed aan als je te ver gaat.

Een circuitband daarentegen heeft een smalle temperatuurband om maximalere prestatie's te kunnen leveren. In deze smallere band levert hij betere prestatie's dan een wegband. Maar daarvoor moet hij wel een specifieke temperatuur band bereiken. Hiervoor gebruiken ze vaak bandenwarmers. Je praat dan over temperaturen boven de 80 graden. (tenzij het een regenband is). Zit je buiten deze temp. range dan is zo'n band onvoorspelbaar en niet te vergelijken met een goed opgewarmde band. Buiten deze temp.range laat de band je niet de overgang voelen, maar slaat hij keihard toe.

Met jouw medium bandje is het dus veel moeilijker om lekker te kunnen rijden.
 
Laatst bewerkt:
fotootje road attack voorzijde na 4hr circuit. nb reeds 8000km mee gereden.

Foto0038.jpg



en hier de achterkant.


Foto0037.jpg



ik vind het superbanden.
nb door engelsmotorblad werden deze ook als "beste" beoordeeld maar vooral zeer goed passend bij de gebruikte motor.
vinden motormaniacs trouwens ook.

banden moet je je gewoon goed bij voelen en als dat conti niet is, dan neem je toch wat anders.
 
zoals jij schrijft"een medium bandje" te gebruiken, kan het alleen maar zijn dat jij een circuitband hebt aangeschaft. En geen straatband.

Een straatband heeft een hele korte opwarmtijd voor hij maximale grip levert. Hij doet dit over een groot bereik en geeft ook goed aan als je te ver gaat.

Een circuitband daarentegen heeft een smalle temperatuurband om maximalere prestatie's te kunnen leveren. In deze smallere band levert hij betere prestatie's dan een wegband. Maar daarvoor moet hij wel een specifieke temperatuur band bereiken. Hiervoor gebruiken ze vaak bandenwarmers. Je praat dan over temperaturen boven de 80 graden. (tenzij het een regenband is). Zit je buiten deze temp. range dan is zo'n band onvoorspelbaar en niet te vergelijken met een goed opgewarmde band. Buiten deze temp.range laat de band je niet de overgang voelen, maar slaat hij keihard toe.

Met jouw medium bandje is het dus veel moeilijker om lekker te kunnen rijden.

Psies, en circuit banden krijg op de openbareweg dus niet op de geode temperatuur (hard rechtdoor rijden op de snelweg daar gelaten).
 
zoals jij schrijft"een medium bandje" te gebruiken, kan het alleen maar zijn dat jij een circuitband hebt aangeschaft. En geen straatband.

Een straatband heeft een hele korte opwarmtijd voor hij maximale grip levert. Hij doet dit over een groot bereik en geeft ook goed aan als je te ver gaat.

Een circuitband daarentegen heeft een smalle temperatuurband om maximalere prestatie's te kunnen leveren. In deze smallere band levert hij betere prestatie's dan een wegband. Maar daarvoor moet hij wel een specifieke temperatuur band bereiken. Hiervoor gebruiken ze vaak bandenwarmers. Je praat dan over temperaturen boven de 80 graden. (tenzij het een regenband is). Zit je buiten deze temp. range dan is zo'n band onvoorspelbaar en niet te vergelijken met een goed opgewarmde band. Buiten deze temp.range laat de band je niet de overgang voelen, maar slaat hij keihard toe.

Met jouw medium bandje is het dus veel moeilijker om lekker te kunnen rijden.

Thanx! Weer wat geleerd... 8-)
Mogelijk dat ik na deze bandjes weer 'ns een keertje straatbandjes probeer.

Zal ik d'r maar 'n slotje op zetten?

"Slotje"
 
Heb ook de Race Attack achter op de XJR gehad... vond het een fijn bandje alleen gaat ie niet zo lang mee... ;)

hangt een beetje van je rijstijl af denk ik......... met de 999 al 2 keer assen heen en terug gereden( 1000 km) en nog steeds redelijk rond. daarnaast beheerst op diverse kronkel weggetjes gereden. Zien er nog netjes uit na nu 2500 km.

Je kiest overigens zelf voor een "race" (weg)band zoals de race attack/mpp/corsaIII om meer grip te hebben dan levernsduur. :+

Ik red het met mijn duc 900 SS met de road attack al 10.000 km en volgens mij kunnen er nog wel 10K bij. Maar ik heb ook maar 80 pk tot mijn beschiiking.
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk heel makkelijk om de banden de schuld te geven...
Kijk deze foto maar eens, en zeg dan nog maar eens dat Conti's geen grip hebben.

Op een koude dag in februari, op beton platen met stalen strips ertussen.. en niet te vergeten: op 1 wiel!
En nee dit gaat niet fout, zo rij ik rondjes met de Continental Road Attack.
Die heeel wat minder grip heeft als de Race Attack.

[afbeelding]

En daar heeft Johnnie Do helemaal gelijk :Y

(BTW. Ik heb je nog zien rijden in Zürich :} )

Maar even on-topic:
Ik had laatst een paar nieuwe tests gelezen en daar kreeg de Road Attack erg goede kritieken.

En heb ook hier iets gevonden over de Race Attack:
Motorradreifen Test ▷ Bestenliste 2018 | Testberichte.de

Dus slecht zullen ze niet zijn. Iemand kan de banden ruk vinden maar een ander misschien "iets minder" maar die rijdt er wel secondes harder mee dan degene die ze ruk vindt. Begrijp wat ik bedoel?

Vooor op t circuit zullen betere banden te vinden zijn misschien. Maar alles is afhankelijk van type motorfiets en persoonlijke voorkeur (ook rijstijl) dus dat is alles vrij subjectief.

Maar je (topic-starter) rijdt alleen maar op de weg heb ik begrepen dus lekker rijden waar jij je prettig mee voelt. :] Ik denk dat een set Road Attacks voor jouw type fiets beter waren geweest en goedkoper ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan