Continental Road Attack 3

Hagaban

MF'er
22 jan 2018
99
32
Over de Conti Road Attack 2 hoorde ik weinig goede verhalen, vooral mbt het aantal kilometers waarna de achterband vierkant is. Wie heeft er ervaring met de nieuwe versie, de Road Attack 3? Ik rijd woon-werk, veel snelweg, maar ook graag sportief binnendoor als het kan, en overweeg deze banden onder mijn motor te zetten.
 
 
Ik heb die road attack 3 gekozen vanwege de goede grip bij kou en regen.
En als zodanig bevallen ze prima. Ook zo af en toe 's zomers over de dijk en dan nooit problemen.
Dus van mij geen verkeerd woord over deze banden.
 
Ik heb al heel wat setjes Conti Road Attack 3 gemonteerd en over het algemeen gaan ze behoorlijk lang mee.

Over de stuureigenschappen en grip hoef je niet te twijfelen, die zijn gewoon echt goed!
 
Al heel wat setjes Conti Road Attack 3 gemonteerd??

Zo lang zijn ze nog niet uit en als je er gemiddeld 8.000km mee doet..............hoeveel rij jij dan per jaar?
Of neem je de Conti Road Attack 2 mee in dit verhaal.

Zelf geen ervaring mee (ik rij een R1200gs met Pirelli Scorpion Trail 2) maar De Conti RA3 staat wel hoog op het lijstje en dan met name als ik testen en gebruikerservaringen lees (de 3, niet de 2)
 
Al heel wat setjes Conti Road Attack 3 gemonteerd??

Zo lang zijn ze nog niet uit en als je er gemiddeld 8.000km mee doet..............hoeveel rij jij dan per jaar?
Of neem je de Conti Road Attack 2 mee in dit verhaal.

Zelf geen ervaring mee (ik rij een R1200gs met Pirelli Scorpion Trail 2) maar De Conti RA3 staat wel hoog op het lijstje en dan met name als ik testen en gebruikerservaringen lees (de 3, niet de 2)

Ik heb al een setje of 150 gemonteerd.......bij klanten. Die zijn unaniem erg tevreden.

Zelf heb ik er ook al aardig wat mee gereden, zowel op straat als op de testbaan van Conti. Zelfs bij circuitgebruik zijn ze gewoon goed, ze geven heel duidelijk de limiet aan.
 
Ikzelf lever liever de Dunlop Roadsmart III (gaat langer mee en blijft langer rond) of de Pirelli Angel GT2 (beter in koude en regen).
De RoadAttack 3 is een prima band hoor, daar niet van.
 
Raad je voor woonwerk verkeer (150km/dag, jaar rond) de roadsmart 3 of de angel st2 aan?
Heb nu de roadsmart 3, maar de voorband slijt ongelijk, dus moet alsnog een set nieuwe banden. Ben kwa grip in de regen wel tevreden, maar goed, vooral rechtuit en maar 80pk van een XJ6 vraagt ook niet veel van de banden.
Mijn default keuze is om gewoon weer een setje dunlops te doen, maar ben benieuwd of het zin heeft de pirellis te overwegen. Qua prijs ontloopt het elkaar nietheel veel volgens mij
 
Klopt. Het lijkt net alsof de bandenfabrikanten kijken naar de prijs van de concurrentie..... :+

Wat noem je ongelijk slijten? Cupping, of links/rechts verschil, of iets anders?
Is de vering en lagering in orde?

En wat ik aan raad is afhankelijk van je wens. Heb je liever de beste band in regen en koude, of heb je liever de band die het langst mee gaat? Wat is voor jou belangrijker?
De Dunlop is niet slecht in regen en koude, en de Pirelli is niet slecht m.b.t. levensduur.
 
Ik kaap nu wel een beetje duur topic bbb op deze manier. Dank voor je reactie.

Achter slijt de band vierkant (zit 1 vlakke plek op het midden) maar voor zit er meer een trapezium vorm in. Daarnaast komt er nu wat cupping. Lagers zijn ok, vering is matig, maar dat was het al toen de motor nieuw was. Aan de vering is niets af te stellen en is relatief zacht. Motor heeft 55000 km gelopen, met deze set banden +/-18000.
Het cupping herken ik van de michelin pilot road 3 die ik hier voor had.

Ik wil graag de beste band in de regen. Ik doe sowieso lang met banden.
 
In de laatste grote vergelijkingstest was de Pirelli Angel GT de beste in de regen. Daarna kwam de GT2 op de markt waarvan Pirelli zelf zegt dat deze nog iets beter is in de regen. Ik heb dat nog niet kunnen constateren, maar ook niet dat het NIET waar zou zijn.
Ik zou ook investeren in een setje vervangingsveren voor de voorvork en nieuwe olie er in. Dan ben je waarschijnlijk ook van de cupping af.
 
Service aan vering is altijd een goede zaak (wordt behoorlijk onderschat door velen)
Maar de cupping is ook erg afhankelijk van iemand zijn rijstijl (aan/uit gasrijstijl) en het gewicht/belasting van de motor.

Dat trapezium is wel raar...............maar ik zie dat het om een XJ600 gaat en die staan niet echt bekend om de geweldige vering.
 
Dat trapezium is wel raar...............maar ik zie dat het om een XJ600 gaat en die staan niet echt bekend om de geweldige vering.
Het gaat om een XJ6 (2009 model) en niet een XJ600 (<2002), maar alsnog niet de beste vering die er is.

Dank voor de tips in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan