continental road attack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeg Tyler99, hoeveel km's heb je er inmiddels dan opzitten met de Continental Road Attack's?

Tijdens mijn 4-daagse bezoek aan de Eifel heb ik m.b.t het weer werkelijk alles voor mijn kiezen gekregen. Van hevige regenval/stortbuien tot zonneschijn op zowel de autobahn alsmede op het door ons aller zo geliefde bochtige gedeelte :}

En ik moet zeggen dat de Attacks mij erg goed bevallen op zowel droog als nat. Ze bieden mij voldoende grip en warmen snel op.

Hiervoor reed ik op Bridgestone BT010's welke sneller sleten (+ cuppen voorband) en mij geen merkbaar verschil in grip boden. Dus, mede gezien de prijs
(ik heb betaald 250 euro voor 2 banden, 120/70/17 & 180/55/17, all-in)
moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben met deze band.

Let wel, ik ben een erg tevreden gebruiker. Ik ben daarom erg benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers m.b.t deze band qua grip, slijtage, stabiliteit etc.

Zou Continental nu dan echt een goede band (prijs/kwaliteit verhouding) neergezet hebben, nadat eerdere types "flopten" volgens de website van S&G?
 
Zeg Tyler99, hoeveel km's heb je er inmiddels dan opzitten met de Continental Road Attack's?

Tijdens mijn 4-daagse bezoek aan de Eifel heb ik m.b.t het weer werkelijk alles voor mijn kiezen gekregen. Van hevige regenval/stortbuien tot zonneschijn op zowel de autobahn alsmede op het door ons aller zo geliefde bochtige gedeelte :}

En ik moet zeggen dat de Attacks mij erg goed bevallen op zowel droog als nat. Ze bieden mij voldoende grip en warmen snel op.

Hiervoor reed ik op Bridgestone BT010's welke sneller sleten (+ cuppen voorband) en mij geen merkbaar verschil in grip boden. Dus, mede gezien de prijs
(ik heb betaald 250 euro voor 2 banden, 120/70/17 & 180/55/17, all-in)
moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben met deze band.

Let wel, ik ben een erg tevreden gebruiker. Ik ben daarom erg benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers m.b.t deze band qua grip, slijtage, stabiliteit etc.

Zou Continental nu dan echt een goede band (prijs/kwaliteit verhouding) neergezet hebben, nadat eerdere types "flopten" volgens de website van S&G?



heb er nu al 5000 op zitten
 
Ik heb er inmiddels bijna 20.000 km opzitten met de Road Attacks (2 setjes) en ben ook zeer tevreden. Ben er mee in de Pyreneeen geweest en heb nooit problemen met grip of dergelijke gehad. De exacte hoeveelheid km's kan ik helaas nog niet zeggen want in mijn 1e achterband heb ik na 8.000 km een schroef gekregen en mijn 2e gaat nu dus al bijna 12.000 km mee, maar zal geen heel lang leven meer hebben.

Kortom: een aanrader!!!

Durf inderdaad eens voor wat anders dan de 'gevestigde orde'te kiezen.
 
Helaas is mijn Duits zo slecht dat ik hieruit
niet kan opmaken hoe de Road Attack het nu
gedaan heeft :(
 
weet iemand in welke maten die banden te verkrijgen zijn? ik wil ze ook wel eens op mijn GS proberen.
 
weet iemand in welke maten die banden te verkrijgen zijn? ik wil ze ook wel eens op mijn GS proberen.

Size

120/60 ZR17 (55W) TL Conti Road Attack F

120/70 ZR17 (58W) TL Conti Road Attack F

150/70 ZR17 (69W) TL Conti Road Attack R

160/60 ZR17 (69W) TL Conti Road Attack R

180/55 ZR17 (73W) TL Conti Road Attack R

190/50 ZR17 (73W) TL Conti Road Attack R
 
shit, niet de goeie maten... allemaal te groot :(

hmm wel een goed excuus om een bandit achterbrug in mijn GS te bouwen... :P
 
maar kunnen ze de concurrentie aan met pilot power?? en de Bt 014?? of de Diablo Corsa??? Als ik het zo lees dan gaan ze lang mee , maar geven ze dan ook wel meer of evenveel grip dan bovengenoemde banden??
 
maar kunnen ze de concurrentie aan met pilot power?? en de Bt 014?? of de Diablo Corsa??? Als ik het zo lees dan gaan ze lang mee , maar geven ze dan ook wel meer of evenveel grip dan bovengenoemde banden??

Geloof dat de conti's alsnog in het sport/tour segment worden ingedeeld. Dus lijkt me dat je ze met bt20 e.d moet vergelijken en niet met bt14 e.d
 
Yep. Volgens die eerder aangehaalde MOTORRAD test slijten ze ietsje harder dan de vergelijkbare banden (o.a. Bridgstone 020, Metzeler Roadtec, Michelin Pilot Road) en sturen iets minder goed, maar wel superieur in de regen. Wat mij opviel in die test was veel meer hoe gering de verschillen zijn in dit segment (kijk maar es naar de punten-waardering ipv de classering, voor wat het waard is). Behalve de Avons scoorden duidelijker wat lager (wel geringste slijtage) maar zelfs met deze zullen de meeste rijders dik tevreden zijn. Dat was 15, 20 jaar geleden wel even anders, de verschillen waren veel groter en in het algemeen was de grip in de regen minimaal vergeleken met wat je nu bij de bandenboer kunt kopen (sprak de oude wijze man).
Ik zou zeggen, afgaande op die test: Als je een sport-tour band zoekt kies gewoon het profiel wat je het mooiste vindt, of de beste prijs, een echte miskoop lijkt bij voorbaat uitgesloten. En met deze Conti's maak je zeker niet de minste keus.
Fijn als dingen zo simpel zijn ;)
 
Toch wil ik nog iets opmerken over deze band;

Een week of twee geleden heb ik samen met mijn
vriendin een ritje gemaakt. Buitentemperatuur
was ongeveer een graad of 6. Bij thuiskomst voel
ik aan mijn banden (BT012) en aan haar banden
(Road Attack). De Road Attack was warm en mijn
banden waren gewoonweg ijskoud. Lijkt me toch
een puntje voor de Road Attack.

Dien ik nog bij op te merken dat we samen reden,
ook dezelfde snelheid en dergelijk. Ook de motor-
fietsen zijn vergelijkbaar.
 
Laatst bewerkt:
Toch wil ik nog iets opmerken over deze band;

Een week of twee geleden heb ik samen met mijn
vriendin een ritje gemaakt. Buitentemperatuur
was ongeveer een graad of 6. Bij thuiskomst voel
ik aan mijn banden (BT014) en aan haar banden
(Road Attack). De Road Attack was warm en mijn
banden waren gewoonweg ijskoud. Lijkt me toch
een puntje voor de Road Attack.

Dien ik nog bij op te merken dat we samen reden,
ook dezelfde snelheid en dergelijk. Ook de motor-
fietsen zijn vergelijkbaar.
Ik ben een beetje de nummeringsstrategie van Bridgstone kwijt (krijg je op mijn leeftijd) maar is de 014 niet een relatief sportieve band? Die hebben meestal wat meer overtuiging nodig om warm te worden, simpelweg om meer reserves te houden voor het heftiger werk.
 
Wat ik mij afvraag hoe een SS band het in de regen doet tov een sport-tour. Van pilot power roept iedereen 'superieur in regen', maar ik kan me niet voostellen dat deze beter in de regen is dan bv een bt-20 (profiel), terwijl in de testklasse de bt20 'middelmatig' in de regen IN DIE KLASSE scoort.

Kan iemand mijn vermoeden bevestigen? Dus dat eik elke sport-tour band in de regen wel meer grip biedt dan een SS band?
 
Wat ik mij afvraag hoe een SS band het in de regen doet tov een sport-tour. Van pilot power roept iedereen 'superieur in regen', maar ik kan me niet voostellen dat deze beter in de regen is dan bv een bt-20 (profiel), terwijl in de testklasse de bt20 'middelmatig' in de regen IN DIE KLASSE scoort.

Kan iemand mijn vermoeden bevestigen? Dus dat eik elke sport-tour band in de regen wel meer grip biedt dan een SS band?
Nee, helaas kan ik je vermoeden niet bevestigen..idd is de MPP een hele goede band in de regen, misschien zelfs beter dan menig sporttour band. Dit heeft o.a. te maken met de 'rubber'samenstelling (..zacht..) en toevoegingen van stoffen als silica. De MPP warmt heel snel op wat bijdraagt aan een goede grip, ook in de regen. ;)
 
Ik heb sinds 3 maanden nu de conti road attack onder mijn kawa zx9 zitten.
Met droog weer voldoed de band prima maar met nat weer wil hij nog wel eens een beetje springerig zijn op bv de witte belijningen en de reperatie stukken in het wegdek. Voor de rest een prima band. :]
 
Ik heb sinds 3 maanden nu de conti road attack onder mijn kawa zx9 zitten.
Met droog weer voldoed de band prima maar met nat weer wil hij nog wel eens een beetje springerig zijn op bv de witte belijningen en de reperatie stukken in het wegdek. Voor de rest een prima band. :]


heb er nu road attack onder liggen en zijn ver op en de volgende worden denk ik weer road attack..mede door de prijs..

inc montage 180/50/17 165 euri

Nu zit ik er aan te denken om er een 190 onder te bonjouren...standaard is 180

tis voor een gsxrw uit 92....is dit aan te raden of juist niet niet??

scheelt maar 10 euro met de 180...
 
Ik heb sinds 3 maanden nu de conti road attack onder mijn kawa zx9 zitten.
Met droog weer voldoed de band prima maar met nat weer wil hij nog wel eens een beetje springerig zijn op bv de witte belijningen en de reperatie stukken in het wegdek. Voor de rest een prima band. :]
Witte lijnen moet je vanaf blijven! :( dat heeft ene Doohan ook al eens aangetoond.. '(
 
Nu zit ik er aan te denken om er een 190 onder te bonjouren...standaard is 180

tis voor een gsxrw uit 92....is dit aan te raden of juist niet niet??

scheelt maar 10 euro met de 180...
er zijn juist mensen die de 190 vervangen voor de 180 omdat het beter stuurt en dan wil jij juist een maat groter :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan