continental road attack

Status
Niet open voor verdere reacties.

lody

MF'er
31 mrt 2003
202
0
Haarlem
iemand al ervaring met deze banden? zo ja hoe zijn ze? eigenlijk was ik op zoek naar Avon Azzaro 3 av45&av46 maar dan met een B er achter iemand nog enig idee waar ik zou kunnen kijken?
thx
 
Zijn er nog mensen die hun ervaring(en) met de Continental Road Attack
kunnen (na) vertellen?

Ik kan nml. voor 250 euri (incl. montage) een nieuw setje bemachtigen
(120/70/17 & 180/55/17).

WIE O WIE?
 
Via internet kan ik wel een paar kleine testjes vinden aangaande de
Continental Road Attack, maar ik ben meer benieuwd naar jullie ervaringen
waar ik meer waarde aan hecht.............

Ik moet morgen beslissen of ik de banden neem, dus..........laat horen!

Bijlage: 1908.gif
 
Via internet kan ik wel een paar kleine testjes vinden aangaande de
Continental Road Attack, maar ik ben meer benieuwd naar jullie ervaringen
waar ik meer waarde aan hecht.............

Ik moet morgen beslissen of ik de banden neem, dus..........laat horen!
Misschien leuk als je die url's ff neerzet?
Ik zit er ook over te denken namelijk , en ze zijn idd niet heel erg duur :)
Maar waar is dat setje 250 euro inclusief montage?
Ik kom niet onder 275 ex :|
 
Heb sinds kort ook Continentals onder mn R6. Bevallen me op de weg beter dan de pirelli corsa's die ik hiervoor eronder had.
 
@ Erik MV

Kun je iets meer te weten komen bij de gebruikers van de Continental Road Attack?

Bijv. hoelang zij al met deze banden rijden, hun rijstijl en wat de goede en slechte punten zijn?

-Troy-

Ook aanvullende informatie van anderen is meer dan welkom..........
 
@ Erik MV

Kun je iets meer te weten komen bij de gebruikers van de Continental Road Attack?

Bijv. hoelang zij al met deze banden rijden, hun rijstijl en wat de goede en slechte punten zijn?

-Troy-

Ook aanvullende informatie van anderen is meer dan welkom..........

Van die Honda rijder heb ik begrepen dat hij er meer dan 9000 km mee rijdt. Nadelen schijnen er niet echt te zijn; goede levensduur en echt veel grip. Van het weekend spreek ik die R6 rijder; zal het hem ook nog ff vragen.
 
Ik ben een sportieve rijder en ik maak veel kilometers (meer dan 60000 in drie jaar) met met BMW R1100s. Het merendeel dus sportieve kilometers.
Ikzelf heb veel ervaring met Metzeler banden. De Metzelers hebben me altijd goed bevallen maar de prijs vond ik altijd aan de hoge kant.
Tegenwoordig rijd ik met de Continental Road Attack omdat ook deze band met de modernste techniek (nul graden staalgordel, dynamic footprint techn.) is opgebouwd vergelijkbaar met de Metzeler, alleen kost de Conti aanzienlijk minder. Sinds ik met de Road Attack rijd merk ik dat ik nooit meer denk aan mijn portemonee als ik echt gas geef. Met andere banden moest ik altijd oppassen, anders stond ik na een paar weken weer bij de bandenboer (soms zelfs binnen een week!). Ik gebruik de Road Attacks ook op het circuit en je moet het wel heel bont maken voordat ze ook maar een krimp geven.

Over de rijeigenschappen. Ze bieden ongelofelijk veel grip en voor de meeste, ook sportieve rijders, zullen ze absoluut voldoen. Daarbij hebben ze een enorme levensduur, zeker als je ze vergelijkt met sportbanden als de Metzeler Rennsport.
Groot voordeel van Road Attacks tov de echte sportbanden is wel dat ze zeer snel opwarmen en ook bij regen goed grip en gevoel geven.
Voor mij is het de ideale band want je kunt er werkelijk alles mee.
 
Hoe verhoudt de Continental Road Attack zich t.o.v bijvoorbeeld

Bridgestone BT010/BT020
Michelin Pilot Sport
Pirelli Diablo

etc............

Of zit deze band duidelijk meer in het toursegment?
 
Ik heb ze er ook onder liggen...vind ze toch wel erg goed voor het bochtenwerk..en ze slijten ook niet wanzinnig hard.....heb er tenminste al 3000 km op zitten en de vorige ware toen al op..waren ook conti's maar weet niet meer welke...

alleen de lettertjes die op het loopvlak staan zijn snel weg...... :}


vind het ook een hele mooie band om te zien...

de volgende worden weer road attacks....



ik had ze geloof ik voor 180.....zonder bonnetje weliswaar...
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb het gewaagd om een setje eronder te laten leggen voor het genoemde bedrag all.incl.

We wachten af.
 
IK heb er achter ook een conti attack op..

had een lekke band en moets een goedkope band hebben toen omdat ik toch regelmtig burnouts en donuts maak..

Maar ze zijn niet op te krijgen man.. :)

en ze hebben wel goede grip in de regen ja
 
Hoe verhoudt de Continental Road Attack zich t.o.v bijvoorbeeld

Bridgestone BT010/BT020
Michelin Pilot Sport
Pirelli Diablo

etc............

Of zit deze band duidelijk meer in het toursegment?
ik heb de conti's gemonteerd en nu even de puntje op een rij
1.Grip super bij droog en nat weer
2.heel diep profiel (hierdoor kun je een zachtere band toch meer levensduur geven)
3.Metzeler is overgenomen door Pirelli. De topman van ontwikkeling is ontslagen en bij continental gaan werken, en zie nu vandaar de naam conti attack.(dit is volgens mijn banden expert. ik zal geen namen noemen maar hij is de goedkoopste in Haarlem en omstreken.
4.BT 020 had ik hiervoor niet te vergelijken met deze bandjes conti grip is superieur.
5.pilot sport geen ervaring mee wel met pilot road dit geld ook voor diablo's.
 
Zoals ik lees, zijn de ervaringsdeskundigen (de daadwerkelijke weggebruikers van deze band) lovend over de Continental Road Attack.

Onbekend maakt onbemind en vaak zitten "we" aan bepaalde merken of zelfs merk vast en staan we niet open voor "nieuwkomers".

Dat eerdere Continentals niet je van het waren moge dan zo zijn, maar mogelijk is er gezien de post van Lody, verbetering op komst bij Continental.
 
Inmiddels heb ik er ca. 1500 tevreden kilometers opzitten met de Continental Road Attack's. Voor mij biedt deze band voldoende grip op zowel nat als droog.
 
speciaal profiel ook, wel mooi vind ik
roadattack.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan