Continu brandende knipperlichten..

JoKing

MF veteraan
8 jul 2001
1.995
0
Putten
Ik vind het wel stoer lijken als je knipperlichten continu branden zoals bij auto's in Amerikaanse uitvoeringen.

Maar mag dit wel van oom agent?

En zijn er hier spulletjes voor om dit om te bouwen?
 
Sterker nog, je kunt de knipperlichtjes gewoon kopen. Je besteld namelijk de "amerikaanse" versie van jou knipperlichtjes en TADA. ( moet je natuurlijk wel zelf een extra stroomkabeltje regelen/fixen.)

Ik heb het zowel op mijn FZR als op mijn R1.

Zie hier de FZR...

yam-fzr1000-87-bikepics-01432.jpg

 
Moet er niet een of ander aanpassing aan het relais gebeuren?

Ik weet dat er voor Honda auto's een speciaal relais is die knipperlichten continu laat branden.
 
Bij de meeste motoren is dit al meegenomen in de bedrading. Let wel ....bij de meeste.
Dit kun je het beste zien aan het bedradingsschema van een goed technisch boek over jouw motor, daar staan de Europese en Amerikaanse bedradingsschema's namelijk allebei in.

Het mag officieel niet van oom Agent, maar ik ken niemand die er een bekeuring voor heeft gehad, oom Agent weet in de praktijk namelijk ook wel dat je er alleen maar beter zichtbaar door bent. Buiten dat weet driekwart van de oom Agente namelijk niet eens dat het niet mag geloof ik. Om de ombouw operatie nog goedkoper te maken, hoef je geen US knipperlichtjes te bestellen, maar kan je gewoon het bodemplaatje van je fitting ruilen voor de fitting van bijvoorbeeld een achterlicht, hier zit het zelfde lampje in gemonteerd ( 21/5 watt ) en het past verder allemaal.

Succes,

Mustang
 
Nee, ik heb nu lampjes met 2 gloeispiralen... 1tje brand continue en de andere knippert... Tis een 5/21 watt lampje.. De 5 watt brand continue en de 21 watt knippert. Ik heb dus niet het relais aangepast, al hoewel dit wel kan. Was me alleen veelste duur.
 
He ja dat is een goed idee had ik niet eens aan gedacht. Gewoon een duo lampje er in en een extra draadje aansluiten.

Ik zat alleen maar te denken aan een omgekeerd relais dat continu aan staat behalve met knipperen.

Ik ga hier serieus even mee aan de gang.

Thanx
 
Nee, ik heb nu lampjes met 2 gloeispiralen... 1tje brand continue en de andere knippert... Tis een 5/21 watt lampje.. De 5 watt brand continue en de 21 watt knippert. Ik heb dus niet het relais aangepast, al hoewel dit wel kan. Was me alleen veelste duur.
Op mijn Vmax zit dat standaard en heb er een aantekening voor op mn kentekenbewijs staan, vroeger moesten ze afgesloten worden , zo ook rode zijreflectoren mochten niet, worden nu dus wel gedoogd.

Voor mn auto heb ik datzelfde dus ook, dezelfde aantekening voor de verlichting dat ie afwijkend is.

 
Terug
Bovenaan Onderaan