Controle bij TT?

Rogier

MF'er
28 jun 2004
191
0
Groningen
Zijn er bij het circuit in de buurt vaste plekken waar ze altijd/elk jaar staan te controleren??? Ik weet dat ze vaak op de weggetjes rond het circuit staan te flitsen/laseren en onder het viaduct van de A28 als je vanaf Assen-Zuid/Rolde komt.... Weet iemand nog meer plekken? We worden denk ik allemaal liever van te voren gewaarschuwd.. 8-)
 
Ja die site ken ik wel, maar ik heb geen laptop mee als ik naar de TT ga en al helemaal geen netwerkkabel... :+
Kan zijn dat mensen standaardplekken weten waar ze elk jaar staan
 
Doe het gewoon rustig als je die kant op gaat, de pliessie gaat echt niet ieder op de dezelfde plak staan (zo slim zijn ze nog wel :X )

Gewoon hoog in de versnelling, laag in de toeren, houdend aan de snelheid O-) O-)
niets aan de hand!

Kom je ook nog veilig aan *O* *O* *O* *O*
 
Tijdens de TT week kun je je rondom assen het beste helemaal rustig houden. Het barst er dan van de controles, en niet alleen vaste plekken, er valt weiig van te zeggen waar ze staan.

En ook:

Boetes politie TT week

Wheelie 200 euro

Burnout/Spin 200 euro

Sprinten (straatrace) 200 euro

Lawaaimachine 110 euro + inbeslagname

Houtkappen 45 euro

Wildkamperen 95 euro
 
En hou er ook maar meteen rekening mee dat ze ook wat verder van Assen (A28 A'foor -> Zwolle bijvoorbeeld) zullen controleren, zowel opvallend als onopvallend.

Op tijd vertrekken en lekker rustig aan doen dus.
 
In het Dagblad van het Noorden staat dat de KLPD de parkeerplaats Smalhorst - het Shell-tankstation bij Beilen - gaat gebruiken als uitvalsbasis voor de kontroles
En dat ze daar gaan luisteren naar motoren, die teveel lawaai maken. Ook willen ze extra aandacht geven aan de kentekenplaten. Onjuiste formaten en ook op gebogen platen. Ze doen het - volgens de krant - vanaf negen uur 's morgens tot drie uur.
Ze zetten extra motoren in en onopvallende surveilance auto's in, waaronder ook enkele motoren van de Duitse politie

EgbertO
 
In het Dagblad van het Noorden staat dat de KLPD de parkeerplaats Smalhorst - het Shell-tankstation bij Beilen - gaat gebruiken als uitvalsbasis voor de kontroles
En dat ze daar gaan luisteren naar motoren, die teveel lawaai maken. Ook willen ze extra aandacht geven aan de kentekenplaten. Onjuiste formaten en ook op gebogen platen. Ze doen het - volgens de krant - vanaf negen uur 's morgens tot drie uur.
Ze zetten extra motoren in en onopvallende surveilance auto's in, waaronder ook enkele motoren van de Duitse politie

EgbertO

Dat is toch bij Spier? Volgens mij is dat vanuit de richting Hoogeveen naar Groningen. Toch?
 
Het is wat uit de buurt, maar pas ook op bij de afsluitdijk. Vorig jaar zijn er daar heel wat voor de bijl gegaan. Vorig jaar stonden ze daar vanaf 7 uur te contoleren.
 
Gewoon rustig aan doen. Tijdens de TT te hard tijden is gewoon vragen om een bekeuring.

Moet je wel een behoorlijke dwaas zijn als je niet doorhebt dat je tijden de TT rond Assen niet te hard kan rijden.
 
Ach ja, lijkt me niet zo moeilijk.

Als je weet dat je uitlaten te veel herrie produceren, dan kun je verwachten dat je daar bij de TT problemen mee kan krijgen.
Hetzelfde geldt voor je snelheid. Als je weet dat je 100% zeker 1 of (waarschijnlijk) meerdere controles gaat passeren en je gaat dan nog boven de maximum snelheid :] , tja.....
Hetzelfde geldt voor wheelies, stoppies en meer van dat fraais.

Als ik eerlijk ben vind ik het ook niet zo verwonderlijk dat er tijdens de TT meer controles zijn, is gewoon nodig i.v.m. ieders veiligheid (in dit geval toevallig een keer wel :Y )
 
A28 tussen hoogeveen en assen staat aan de rechterkant (richting assen dus) op een parkeerplek een grote vrachtwagen van de politie met geluidsmetingen etc..

A28 de andere richting staat net voorbij de struiken een onopvallende camera.. hij is echt niet te zien.. (zag alleen een flits gisteravond :S [130 km])

Bij de routes vanuit assen richting circuit, rijden veel politiemotoren zowel opvallend als onopvallend.
 
En hou er ook maar meteen rekening mee dat ze ook wat verder van Assen (A28 A'foor -> Zwolle bijvoorbeeld) zullen controleren, zowel opvallend als onopvallend.

Op tijd vertrekken en lekker rustig aan doen dus.

ze stonden er gisteren middag/avond al tussen amersfoort en zwolle (op verschillende plekken)
 
Net op radio Drenthe : de eersten met een te luide uitlaat zijn al bekeurd

EgbertO
 
De eerste dode is er helaas ook al. Op hattermerbroek is vanochtend een motorrijder verongelukt. Ik heb verder geen details, ik werk op de verkeerscentrale en hoorde het van de wegverkeersleiders. De A28 is nog dicht waar het is gebeurd.
 
Ik vraag me dan af wat standaard aan een uitlaat is.. Ik heb zelf een Laser en eerlijk gezegd weet ik niet of deze een E merk heeft. Wel dat er geen demper in zit. Is het zo dat als je geen demper hebt je al fout bent? Is een Laser altijd voorzien van een E merk?
 
Volgens mij kijken ze niet naar het E keur.. Ze meten het geluid en kijken of je teveel geluid maakt, zo ja, bekeuring (en evt in beslagname) zo niet kan je doorrijden en wordt je bedankt voor de medewerking. Een kameraad is gister al bekeurd voor 95 euro. Zijn uitlaat maakt 6Db teveel lawaai :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan