controle uitlaten tijdens TT

shaggy

MF'er
15 jun 2001
31
0
motoren, biljarten
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Zo ja, wat zijn de sancties?
Ik heb namelijk geen standaard uitlaat erop liggen (laser) en wil graag weten wat de risico's zijn. Ik hoor verhalen dat ze dan juist extra controleren alleen niet hoe.
 
zou ik niet doen, boete is behoorlijk pittig ik gehoord van fl500, en voor elke db boven .... extra. Misschien ff op site van justitie kijken of zo.
 
hahaha, zou ik niet doen...

wat denk je van die kaartjes die ik net gekocht heb... :)

over een paar jaar zijn die 500,- :(
 
Leen ergens een originele pijp, ik zet die van mij er ook altijd op richting Assen , je kan dat geld beter in je zak houden. |(
 
je zou maar net degene zijn, die iedereen kent :?
Nu je het zegt.
maar in de motorbladen staat meestal dat ze kontrolen, paar jaar geleden stonden ze ook in Utrucht ..jaarbeurs, volgens mij is er toen ook niet bekeurd }) }) .
Maar toch, pijpje onder zetten 5min (bij mij). ;)
 
ik gok ook maar...

ik ga al 14 jaar, waarvan 2 op de motor, en geen controle gezien...

jullie horen me wel schelden als ik wel gepakt word...
 
Als ze al controleren, ze schrijven het wel elk jaar, maar nog nooit gezien.

Tot, ik dacht 90 db, of 92 db boete, daarboven nemen ze je uitlaat in beslag, dus ook niet verder rijden dan.

Ik laat hem er lekker op zitten.

MZZL
 

Ben de afgelopen 3jr. naar de TT en Superbikes geweest maar ik heb nog nooit controle gezien. Af en toe een politie motor. Die reden achter mij toen ik met 140 over de rijksweg reed waar je 100 mocht. Ik zag ze, ben netjes opzij gegaan en toen bliezen ze mij gewoon voor bij! Pfffff.....gelukkig maar. Anders had ik mooi de :+ geweest.
 
Heb op de Gixxerdag te horen gekregen van oom agent dat elke motor een bepaald percentage dB mag hebben. Elke dB te veel is ongeveer 60 piek. Zit je hoger dan 10 dB, nemen ze je kenteken in beslag en moet je de motor opnieuw laten keuren.

Ik neem dus geen risico en plaats voor de TT de orginele potten er onder.
 
jongen, (meisjes?) 10 decibel meer is 5x zo luid dan de wettelijke 90 db bijv. voor mijn fiets....

dat is nogal wat!

Ik heb teveel geluid, maar ik denk (hoop) nooit 10 decibel.
 

BertV, het jij toevallig wel eens een VTR Firestorm met 2 open Devil pijpen voorbij horen komen? :9~ :9~ Dan lijkt het wel of de wereld vergaat! Denkt dat mijn maat een goede kans gaat maken op een hoooop gezeik! '( Tja, justitie moet ook alles voor ons verzieken! :(
 
jongen, (meisjes?) 10 decibel meer is 5x zo luid dan de wettelijke 90 db bijv. voor mijn fiets....

dat is nogal wat!

Ik heb teveel geluid, maar ik denk (hoop) nooit 10 decibel.

Volgens mij bedoeld ie 10dB teveel bert :)
 
Ik vind die verhalen over te veel geluid altijd een interessant gebeuren.
Ik rij nu al tig jaren op rij naar Assen en de laatste jaren heb ik die geluidcontroles zien staan op een parkeerplaats.

Ik ben eens gaan kijken en meestal zijn het sportmotoren die de bekende 'lul' zijn.
Nog nooit heb ik een Harley aan de kant zien staan........!

En dan die geluidniveau's.....Elke 3 dB geluidtoename is een verdubbeling van het niveau.
En ben maar niet bang dat je een toename van 10 dB niet zult horen....mocht dat wel zo zijn dan wordt het tijd dat je een 'orendokter' gaat consulteren...!! :
 
laffie niet als flame bedoeld maar ik had het over:

10 decibel -> haast niet te horen
10 decibel meer dan 90 decibel -> extreem lawaai...

stond er duidelijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan