Controleren framenummer Belgische motor, hoe&waar?

tiebie2

Rookie
31 mei 2009
15
0
R'veer
Hallo kan iemand mij vertellen hoe ik als Nederlander kan controleren of de motor die ik belgie wil kopen gestolen is of er iets anders mee is.

Mvrgr
Ton
 
België heeft een andere manier van registreren... Kentekens zijn daar persoonsgebonden en niet voertuiggebonden zoals hier.... Wordt dus een onmogelijk iets tenzij je het chassis/frame nummer weet.
 
Laatst bewerkt:
'Controleren belgiche kenteken' > 'Controleren framenummer Belgische motor, hoe&waar?'
 
Het kenteken krijg je nooit mee als je een moto in belgie koopt. (persoonsgebonden)
Aan de hand van het framenummer bij de politie vragen of het over een gestolen voertuig gaat.
 
idd alleen op het politiebureau kunnen ze dat vertellen, en als hij gestolen is sta je daar met een rode kop
heel vroeger eens meegemaakt met een brommer....
heb het framenummer door de telefoon gekregen,weet echt niet waar hij staat meneer :)
 
Laatst bewerkt:
Dat je het kentekenbewijs niet meekrijgt, wil niet zeggen dat je het ook niet te zien krijgt. Ik vrees dat de politie in België geen (telefonische) inlichtingen gaat verschaffen. Ik neem aan dat je naar de motor gaat kijken, dus doe onderzoek op dezelfde manier als je bij een Nederlandse motor zou doen. Vergelijk om te beginnen het ingeslagen framenummer met hetgeen op het kentekenbewijs staat en kijk of er niet aan geknoeid is. Vraag ook naar de kentekenplaat. Zorg dat je adresgegevens hebt van de verkoper, koop geen motor langs de kant van de weg, van een onbekend figuur met een prepay telefoon. Kortom, gebruik je verstand en er is geen verschil tussen het kopen van een motor in NL en BE.
 
Als er in NL een motor/auto wordt gestolen, worden de nummers internationaal gesignaleerd (NSIS ofzo) maar of dat andersom is geeeeeeeeeeeeeeeeeeeen idee.

Kortom aan mij heb je ook niks :N
 
Als er in NL een motor/auto wordt gestolen, worden de nummers internationaal gesignaleerd (NSIS ofzo) maar of dat andersom is geeeeeeeeeeeeeeeeeeeen idee.

Kortom aan mij heb je ook niks :N

:Y klopt helemaal, als er in het buitenland een voertuig gestolen is, kan dat ook vermeld zijn in NSIS... En dan heb je ook nog Mobipol, ook zo'n programma van de politie waarin het eea vermeld staat over de motor....

Wellicht kan je gewoon contact opnemen met het algemene nr van de politie, het kan zijn dat zij je kunnen vertellen hoe je er achter kan komen of zo'n apparaat gestolen is of niet.... (of kijken zij in hun systeem, kans acht ik klein maar toch)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan