Controleren of motorrevisie is uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerwin1

Rookie
4 jun 2008
16
0
Amstelveen
Beste MF'ers,

Binnenkort ga ik een motor bezichtigen die ik wel zou willen kopen. In de advertentie op Marktplaats staat dat er een motorrevisie is uitgevoerd bij deze motor. Toen ik de adverteerder vroeg of hij daar facturen van had zei hij dat het door een vriend was gedaan en dat hij daar dus niks van had. Kan ik ergens aan zien of er ook daadwerkelijk een motorrevisie is uitgevoerd (en of dit goed gebeurd is) of moet ik de adverteerder maar op zijn woord geloven?

Groet,
Gerwin.
 
Ik vind 't anders een aardige goede schatting. Ik was kwijt voor een vfr700:

lagerschalen (excl. ballagers) + zuigerveren: 400,-
pakkingen: 200,-
koppeling: 200,-

Dan zit ik al op 800,- zonder nieuwe tandwielen (en die zijn echt zo duur), zuigers en boren...
 
Laatst bewerkt:
Pfff, ik wist eigenlijk niet dat een complete revisie zo ongelofelijk duur is.. Vraag me af of dat allemaal gebeurd is..

Ik vind het punt wat E.G.J. noemt een aantal posts hierboven wel een goed punt. Als de verkoper een revisie niet kan aantonen en hij legt de prijs gelijk met vergelijkbare motoren dan is er in wezen natuurlijk niks aan de hand.

@Beunhaas86: dat was een zwak punt van de FZR toch? Heb ik wel eens ergens gelezen in ieder geval. Ik zal testen of ie niet uit de versnelling schiet.

Ik ga morgen kijken en hoop dat de verkoper een goed verhaal heeft bij de revisie. Zo niet dan kijk ik gewoon naar de motor alsof ie geen revisie gehad heeft. Als alles dan goed is, is er eigenlijk ook geen probleem.

Bedankt in ieder geval voor alle reacties tot dusver. Morgen volgt er meer nieuws van mijn kant.
 
..

@picaroon: vraagprijs is 1500,-. Ze zijn wel iets goedkoper te vinden op Marktplaats; maar de motorrevisie sprak me aan. Totdat ik hoorde dat daar dus geen factuur van is..

....

Een motorrevisie is alleen een pluspunt als het blok bekende kwaaltjes heeft. Bv een zwakke schakelvork oid, en dat er een verbeterd onderdeel in is gezet.

Je moet je afvragen waarom er een revisie nodig was? Gaat zo'n blok normaal 80k mee, en er was na 40k al een revisie nodig dan is ie dus mishandeld, slecht onderhouden, nooit warmgereden of zoiets. Lekker laten staan dus.

Ik heb zelf liever een origineel blok die op z'n helft van de levensduur is, dan een "nieuw" blok die door een beunhaas in elkaar is gezet.

En dan heb je ook nog gasten die een blok gereviseerd noemen als er een nieuwe NAKS en een schakelaskeerringetje in is gezet.
Een monteur die even zwart een blok reviseert zou ik niet zo gauw vertrouwen, alsof die ervoor opgeleid is :N

Geen bonnetjes en/of foto's? Ik vind het een slecht verhaal.

Zie ook vaak auto's op MP met als feature "nieuwe koppakking". Dat betekent meestal dat de motor te heet is geweest, en dat er iemand met onbekende kwaliteiten met z'n klauwen aan heeft gezeten. Of het is een Renault ;)
 
@iceman: kan ik me helemaal in vinden. Een motorrevisie vind ik overigens een reden om juist heel veel vraagtekens te zetten bij een motor, want je gaat je afvragen waarom, hoe en wat.

Bij mijn vfr was het destijds een beunhaas die er aan heeft gezeten en heb m in een half jaartje volledig opgeknapt.
 
Ik ben gisteravond wezen kijken bij de betreffende FZR. Uiteindelijk heb ik besloten om hem niet te kopen. Facturen van de onderdelen had de eigenaar niet voorhanden en volgens hem waren er door die vriend de zuigerveren en wat rubbertjes en pakkingen vervangen om het olieverbruik op te lossen.

De kilometerstand was trouwens niet 40.000km zoals de Marktplaatsadvertentie zei, maar 40.000miles.
Ik heb er een proefrit mee gemaakt en zag aan de hand van blauwe rook uit de uitlaat dat het olieverbruik niet was opgelost. Dat zette mij aan het twijfelen over de kundigheid waarmee de revisie zou zijn uitgevoerd en daarom heb ik de motor dus niet gekocht.

In ieder geval bedankt voor alle reacties.

Gerwin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan