controles bevorden verkeersveiligheid

AadmanZ

MF veteraan
29 dec 2003
9.134
2
Haarlem
Automobilist (18) slipt te hard langs controle

Uitgegeven: 18 mei 2004 13:05
Laatst gewijzigd: 18 mei 2004 13:06

AMSTERDAM - Een 18-jarige automobilist uit Rijssen deed maandag nog zo zijn best. Hij reed nietsvermoedend op de A1 toen hij de politie met radarapparatuur snelheidscontroles zag uitvoeren. Door vol op de rem te staan hoopte hij zijn snelheid zó te verlagen dat hij een boete kon ontlopen, maar helaas: na een remspoor van ruim 23 meter te hebben getrokken, werd hij nog geflitst met een snelheid van 144 kilometer per uur.

Daarmee waren de zorgen van de jonge coureur nog niet voorbij. Door de plotse remmanoeuvre raakte de Rijssenaar de macht over het stuur kwijt. Hij raakte dwars over de weg, schoof over de rechterrijstrook, over de berm en belandde in een sloot. Dat werd een toevallig in de weg staand reflectorpaaltje fataal.

De politie maakt proces-verbaal op.

bron: nu.nl

.....
 
mag nog blij wezen dat niemand agv dit flitspaalgedrag op deze man is geknald.

het mag voor de wet dan altijd wel de schuld van de achteroprijder zijn, maar dat plotselinge gerem is hoogst irritant en bijzonder gevaarlijk ook. door de drukte op de wegen is het gewoon niet altijd mogelijk voldoende (2 seconden of meer) afstand te houden!
 
Zo zie je maar weer dat al die controles niet veiligheidsbevorderend werken.

In Groot-Brittannie is het verplicht om flitskasten fluoricerend geel te verven, en ze mogen alleen nog maar op gevaarlijke punten / black spots staan, dus niet ihkv extra inkomsten genereren.

:? Was het aantal dodelijke verkeersslachtoffers in 2003 niet toegenomen, ondanks / dankzij meer flitsers en meerwerk van het CJIB... :? ? :?
 
Zo zie je maar weer dat al die controles niet veiligheidsbevorderend werken.

In Groot-Brittannie is het verplicht om flitskasten fluoricerend geel te verven, en ze mogen alleen nog maar op gevaarlijke punten / black spots staan, dus niet ihkv extra inkomsten genereren.
Klopt, ze willen ook het aantal controles terugbrengen.


:? Was het aantal dodelijke verkeersslachtoffers in 2003 niet toegenomen, ondanks / dankzij meer flitsers en meerwerk van het CJIB... :? ? :?
Er zijn Engelse cijfers waar ze het over meerdere jaren hebben bekeken en er is kennelijk een verband tussen meer flitsers en meer ongelukken..
 
[moraalriddermodus]
Als je te hard rijdt weet je dat je een boete kunt krijgen.
Dat je dan zo dom bent om zo hard in de ankers te gaan dat je de macht over het stuur kwijt raakt is je eigen stomme schuld. Daar heeft de controle geen directe invloed op. Kortom: niet te hard rijden als je geen boetes wilt krijgen :+
[/moraalriddermodus]
 
[moraalriddermodus]
Als je te hard rijdt weet je dat je een boete kunt krijgen.
Dat je dan zo dom bent om zo hard in de ankers te gaan dat je de macht over het stuur kwijt raakt is je eigen stomme schuld. Daar heeft de controle geen directe invloed op. Kortom: niet te hard rijden als je geen boetes wilt krijgen :+
[/moraalriddermodus]
jajajajajaja dat weet ik ook wel :) Nu de tuf tuf club er mee stopt moet er toch iemand hiermee door gaan..
 
[moraalriddermodus]
Als je te hard rijdt weet je dat je een boete kunt krijgen.
Dat je dan zo dom bent om zo hard in de ankers te gaan dat je de macht over het stuur kwijt raakt is je eigen stomme schuld. Daar heeft de controle geen directe invloed op. Kortom: niet te hard rijden als je geen boetes wilt krijgen :+
[/moraalriddermodus]

i rest my case :+
 
ok, in dit geval was het waarschijnlijk zo'n opgefokt GTI-blik met bestuurder-onderuitgezakt-met-gouden ketting-en-petje-scheef. Als 'ie na 23 mtr. glijden nog over steeds over de 140km/h haalde zat 'ie waarschijnlijk wel iets te ver boven een veilige snelheid... dus dan zou het terecht zijn in dit geval...
Maar 't blijft link, stel dat 'ie je net aan het inhalen was toen hij de macht over z'n stuur verloor... veegt 'ie je zo mee de sloot in.
En aan die VHT-ers of Boa's heb je dan ook niks...
 
Terug
Bovenaan Onderaan