Controles Ring A10 toegenomen (ook lasergun)

MartijnL

MF veteraan
22 mei 2001
1.301
1
Hierbij ff een tippie voor diegenen die nog over de A10 moeten en daar niet zovaak komen. Al sinds maandag kom ik weer controles losse auto's en mobiele flitsinstallaties tegen.

Naast de al bestaande strenge controles op de A10 West (ivm de werkzaamheden) staan ze weer zeer regelmatig op de A10 Noord en Oost. De auto's in kwestie staan in de berm met de punt van de auto richting rijbaan (voor de lasermeting) en ik heb ook al gezien dat er een motoragent en een Vectra als 'oppikteam' klaarstonden op een oprit.

Tot nu toe ben ik de heren tegengekomen in de richting Amsterdam (vanuit Zaanstad) voor de Zeeburgertunnel en op de Ring Oost (van de A4 richting Amersfoort) ben ik in anderhalve week wel verdacht veel motoragenten tegengekomen.
 
het zijn gewoon t(@#*$&(*#$ringleiers...

zo dat ben ik kwijt...ik heb zo'n retuh hekel aan die gasten...ik wordt er gewoon een beetje moe van... pffff....
 
Dit is in België toch echt wel VEEL minder hoor.
Dat flitsen enzo.. ik rijdt bijna altijd te snel en ben nog maar 1 keer op bon gegaan wegens snelheid (carriere auto).
En ik doe toch dagelijks 120 km snelweg waar VEEL verkeer te hard op rijdt.

Zo heeft België toch nog een aantal positieve dingen voor me te bieden. :)
 
Nee Joh, een Guzzi kan ook hoor.
Als je hem origineel laat tenminste........
___________________________________________________

Tja... iets orgineel laten.. is vaak het moeilijkste wat er is.
Maar het is natuurlijk wel een optie *D
 
Ja ik weet het, ik heb het dan ook niet achterwege kunnen laten.....
en inderdaad te snel ongemerkt te hard rijden....

Gelukkig heb ik een goede neus voor politie ( stamt nog uit de brommerperiode ) en radar posten.
nog maar 1x geflitst, en door bezwaar te maken geseponeerd.......
Kwam Mustang weer goed weg.
Zit alleen nog te wachten tot ze een keer een geluidscontrole houden, dan ben ik bang dat ik wel degelijk nat ga......
 
Je zou haast een sjopper gaan kopen om je zelf tegen hard rijden te beschermen.... :( :( |(

Hoewel het met mijn bandit sneller gaat kan ik toch met mijn lelijke chopper mijn rijbewijs erg snel kwijtraken (ja, ook op de autoweg ;) )

Je zult dan toch een eencilinder choppertje moeten gaan kopen. :P
 
Onzin!!! gewoon je motor laten knijpen naar 25kw, probleem verholpen! Dan hoef je geen lelijke chopper, en kan je gewoon op je eigen fiets blijven rijden 8-)

zelfs met 25kW zou ik in NL nog geflitst worden denk'k :+
btw, ik ben VEEL vaker in België maar ben al even vaak in NL als in BE geflitst.. zegt genoeg dacht'k? :)
 
Als er een maximumsnelheid is ingesteld, dan moet deze ook worden gehandhaafd. Ik heb er dan ook geen problemen mee dat er wordt gecontroleerd. Op het moment dat ik geflitsd word, is dat mijn eigen stomme schuld en doe ik daar niet zo moeilijk over...

ECHTER: er is helaas nauwelijks sprake "echte" snelheidscontroles, meestal is het gewoon een kwestie van ordinair prijsschieten :r Een "echte" snelheidscontrole houdt in dat er willekeurig op alle wegen wordt gecontroleerd: dus ook midden in de rimboe waar 2 tractoren per dag passeren. Prijsschieten houdt in dat er geflitst wordt waar het rolletje het snelst vol is: op de snelweg 50 meter na het bordje 100 terwijl je eerst 120 mocht...

Daarnaast zou ik het fijn vinden als je slechts een waarschuwing krijgt voor <10 km/h te hard. Een bekeuring omdat je 118 reed waar 80 is toegestaan, is niet leuk maar eigenlijk wel terecht. Een bekeuring omdat je 83 reed waar 80 is toegestaan, is pure mierenneukerij :r
 
bij mijn weten wordt er pas beboet vanaf >10 km/u te snel,
in Belgie weet ik zeker dat het zo is
heeft te maken met de onnauwkeurigheid van de meettoestellen ed.

dus als je op de autostrade 120 mag kan je zeker 135 rijden op de teller (die licht naar boven afwijkt)
 

In Nederland wordt je voor een paar km te hard al aangepakt. Zelfs voor 3 km/pu ( na meet correctie ) krijg je gewoon een prent thuis. Zonder pardon voor je kiezen. :( |(
 
Op 2001-07-26 11:32, schreef JK:

Onzin!!! gewoon je motor laten knijpen naar 25kw, probleem verholpen! Dan hoef je geen lelijke chopper, en kan je gewoon op je eigen fiets blijven rijden 8-)

ONZIN!!!! ik heb een 25 KW kawa ZZR400 maar deze haald nog makelijk de 180 KM/h

Ja dat snap ik dus niet he.. mijn GS500e heeft 1x op de teller 150km/u gehaald.. Ducati ernaast, keek ook op de teller (want ik gaf dus aan van 'hoe hard ga ik nu?' (of hoe 'zacht' ga ik nu), ennuh was daar dus ook 150. Nou teller geeft altijd teveel aan, dus 145 echte kilometers per uur denk ik dan. (Net zoals je ZZR waarschijnlijk 175 in het echt rijd), maar normaal haal je op een 25kw GS500e zo'n 140km/u op de teller.

Waarom gaat een ZZR400 dan in godsnaam harder... een ZXR400 geknepen haalt ook veel meer dan een GS.. wat heeft 25kw dan voor zin als elke motor een andere topsnelheid heeft... Ben blij als de begrenzing er uit mag, en ik een begrensde ZZR400 dan kan bijhouden... grrrr :)
 
In Nederland denkt men dat de meetapparatuur perfect is, schijnbaar. De marge onder 100 km/h is 3 km/h, boven de 100 is het 3%. Effect blijft dat je bij 125 ipv 120 al een gezellige brief van het CJIB krijgt... |( :( |(
Zelf (met koekblik) een notoire hardrijder, slechts 1 bon gehad voor 54 (ja, vierenvijftig :( ) Km/h waar 50 mag...

In Nijmegen is het aantal controles in een jaar zwaar toegenomen. Vooral de waalbrug is een gewild puntje voor prijsschieten... Tijdens de vierdaagseweek dagelijks een piepende detector! Daarnaast ook regelmatig op zaterdagnacht, drie of vier uur 's nachts. Ex-studiegenoot is al twee keer gepakt met 76 en 78 km/h (mag daar 70).

Dan rijst toch echt de vraag wat dit nog met veiligheid te maken heeft... een rechte weg, helemaal leeg en dan snelheidscontrole. :r


De A50, daarintegen.... Rij dagelijks over de brug bij Ewijk, wel eens controle, maar altijd goed te zien als je oplet. Rij altijd (buiten spits) meer dan 140...

Lijkt trouwens ook dat de jacht op motorrijders geopend is... Reed met een maat (hij motor, ik auto) op de A73 , wurmt zich een dikke Volvo tussen ons in en zet hem aan de kant (ik reed voorop). Hij kreeg een bon voor te hard rijden (137 gemiddeld) en ik werd niet gepakt (terwijl ik hem net voorbij gegaan was).
Snelheidscontroles zijn in beginsel niet zo slecht (met 80 door een woonerf is bijvoorbeeld zwaaaar fout), maar nu lijkt het toch echt meer op een verkapte belastingvehoging....

Snelheidscontroles :r Videowagens :j Boetes |(
 
Mijn enige twee prenten waren voor 125 waar je 120 mag en 85 waar je 80 mag. Twee keer 60 piek.
 

Tja, het zal jullie natuurlijk niet verwonderen dat ik geen enkele prent heb ontvangen zolang ik motor rij. Bedoel een heilige maakt gewoon geen overtredingen. Dat past niet in zijn straatje. }) Heb een keer een bekeuring gekregen voor fout parkeren met een auto... omdat ik voor de helft op de stoep stond en met de andere helft op het fiest pad...... :? Je mag ook niets meer in Nederland maar daar waren we het al over eens.
 
Op 2001-07-30 13:23, schreef The Saint:

Tja, het zal jullie natuurlijk niet verwonderen dat ik geen enkele prent heb ontvangen zolang ik motor rij. Bedoel een heilige maakt gewoon geen overtredingen. Dat past niet in zijn straatje. }) Heb een keer een bekeuring gekregen voor fout parkeren met een auto... omdat ik voor de helft op de stoep stond en met de andere helft op het fiest pad...... :? Je mag ook niets meer in Nederland maar daar waren we het al over eens.
Nee, ze passen te veel aan ... de burgers zijn er weer de l*l..!!!
Aah ja...ik blijf hier toch niet.... }) }) })
 
Terug
Bovenaan Onderaan