controles

Rob

Die hard MF'er
10 jan 2002
288
0
hoensbroek
Vandaag in de Eifel errug veel blauw (groen) op straat; wees gewaarschuwd. Het leuke was wel dat ieder controlepunt door tegemoetkomende motorrijders en zelfs (meestal snellere) auto's door handgebaren en lichtsignalen werden verklikt. Super!!!
 
Iets wat je in Nederland steeds minder ziet, maar ik blijf waarschuwen, in de hoop het weer aanslaat.
 
In Belgie wil ik nog wel eens seinen... maar in Nederland hebben ze nog steeds die lullige gewoonte om een of andere smurf achter de controles te zetten... ben al twee keer naar de kant mogen gaan met de vraag waarom ik met mijn groot licht aan het seinen was...

(en ik ze maar uitlegen dat ik niet uit z'n eerste versnelling kwam.. en dat bij het gas geven de lampjes omhoog komen)

toch blijven de smurfjes zeggen dat het niet mag om te seinen... :?
 
Vandaag weer een koekblik rijder gezien die mij gewaarschuwd heeft.....Hulde!!!!
 
De koekblikken seinden 's avonds ook altijd naar mij, ik de hele tijd rustig rijden...
Sinds ik mijn koplamp heb afgesteld staan er een stuk minder controles....

;)
 
toch blijven de smurfjes zeggen dat het niet mag om te seinen... :?

Er mag zoveel niet in dit kleine land.
Als ze nu eerst eens naar zichzelf gaan kijken voordat ze andere gaan lastig vallen! :(

Bij ons in de omgeving kunnen ze er ook wat van.
Werd een keertje aangehouden door de motorpliesie waarom ik over een fietspad reed. Ik zei dat is korter :P
Zei die vent dat dat niet mocht. Toen zei ik dat ik hem wel eens vaker over hetzelfde fietspad had zien rijden :j
Krijg je meteen weer het gezeik terug van: "Denken wij het beter te weten"

Bah bekrompen *piep* zijn het :r :r :r
 
Van het weekend twee keer geseind door auto's, dus het valt nog mee. In Duitsland gebeurt het misschien nog vaker, maar voorlopig klaag ik effe nog niet.
 
Vandaag in de Eifel errug veel blauw (groen) op straat; wees gewaarschuwd. Het leuke was wel dat ieder controlepunt door tegemoetkomende motorrijders en zelfs (meestal snellere) auto's door handgebaren en lichtsignalen werden verklikt. Super!!!

2e paasdag ben ik ook in de Eifel geweest. Ik heb geen controle gezien. Hopelijk hebben ze mij ook niet gezien ;)
 
vandaar dat wij al jaren geleden hebben besloten om alleen nog maar op doordeweekse dagen in de eiffel te gaan blazen. Dan is het wel iets drukker met vrachtverkeer, maar op de juiste wegen is het prachtig sturen en je hebt geen last van controles
 
ik ken iemand die bekeurd is vanwege het "overig verkeer waarschuwen voor een controle" met lichtsignalen:

- verhinderen van politie controle

tja, het mag wel op radio538, maar niet op de weg zelf?
 
Maar het is toch zo dat je mede burgers moet behoeden voor het begaan van een misdrijf ( staat in het burger wetboek artikel weet ik effe niet meer). :?

Volgens mij is te hardrijden een misdrijf, dus mag je daarvoor je mede burger waarschuwen. })



/Rene
 
Ik ben nog wel een koekblik rijder maar ik waarschuw altijd iedereen.

Niemand heeft geld genoeg voor die boete's dus waarschuwen met die hap.
 
De laatste tijd heb ik het idee dat er in Nederland vaker gewaarschuwd wordt....

Toen ik een paar jaar terug in Hongarije op vakantie was heeft het seinen van de tegenliggers me echt een hoop geld gescheeld. In Hongarije seinen ze echt voor alles wat je geld had kunnen kosten :) .
 
In Belgie wil ik nog wel eens seinen... maar in Nederland hebben ze nog steeds die lullige gewoonte om een of andere smurf achter de controles te zetten... ben al twee keer naar de kant mogen gaan met de vraag waarom ik met mijn groot licht aan het seinen was...

(en ik ze maar uitlegen dat ik niet uit z'n eerste versnelling kwam.. en dat bij het gas geven de lampjes omhoog komen)

toch blijven de smurfjes zeggen dat het niet mag om te seinen... :?
Gewoon je licht uit en aan draaien, kunnen ze iig niet zeiken over grootlicht etc...
 
Terug
Bovenaan Onderaan