corbinzadels de prijs waard ?

bb-king

Die hard MF'er
8 okt 2002
510
3
Ik overweeg om deze winter een corbinduozadel aan te schaffen voor op mijn Pan. Weet er echter weinig tot niets van maar weet alleen dat ze goed aan de prijs zijn. Ook zijn meer modellen dan je op het eerste gezicht denkt. Wie praat er uit ervaring en heeft een goed advies? Ik doe er een plaatje bij van een model wat ik wel mooi vind op het oog, maar dan zonder rugdeel omdat ik geen topkoffer heb en wil. Ben benieuwd naar de reacties.... :)
 
nog eens proberen met foto

misc
 
Ik had een corbinzadel op mijn Pan (wat "ouderwets" model zonder biesjes e.d.).

Was er erg tevreden over. Was harder dan de originele buddy (die ik ook nog had) en zat een stuk lekkerder. Overigens ook iets lager trouwens, maar niet echt opvallend.

Kortom aanrader.
 
Nou dat klinkt positief! Ik was gisteren bij Safe in Zoetermeer en daar stonden verschillende Pans en twee daarvan hadden zo'n Corbin zadel. Ik vond ze wel spijkerhard en inderdaad een stukje lager maar dat schijnt beter te zijn voor de lange stukken. Ik heb tot nu toe verschillende modellen gezien. Zitten daar nog (grote) verschillen in qua comfort e.d.? Verder de vraag waar en bij wie je deze zadels het beste kunt kopen? Ik heb een goede foto maar krijg hem niet in deze rubriek. Probeer het nogmaals..........
misc
 
Laat je niet misleiden door de hardheid , het zadel zit na vééééééééééle kilometers nog als gegoten. toen ik destijds meerderemaal na een 250 km rit van mijn ouwe fj stapte (met corbin) was ik blijkbaar de enige van de club die geen zadelpijn had,en dat zegt veel ....denk ik.
;)
Greetz
 
Ik heb een Corbin op allebei m`n Pans, alles bij elkaar nu zo`n 230.000 km mee gereden en kan niet anders zeggen dan dat ze het geld waard zijn. Probeer een 2dehands te kopen, is iets goedkoper.
Moet zeggen dat toen ik m`n eerste Pan kocht in `97 een Corbin zadel een stuk goedkoper was dan nu, betaalde er nieuw zo`n 600 oude florijnen voor. Heb voor m`n 2de Pan een 2dehands corbin van een vriend overgenomen (ruilde z`n Pan in voor een Deauville) voor 300 piek. Zo blijft het aardig te betalen.

Ik kan niet op een Pan met origineel zadel rijden, veel minder contact met de motor, zadelpijn, gewoon klote zadel. Corbin Rules! :}

J-P
 
Laat je niet misleiden door de hardheid , het zadel zit na vééééééééééle kilometers nog als gegoten. toen ik destijds meerderemaal na een 250 km rit van mijn ouwe fj stapte (met corbin) was ik blijkbaar de enige van de club die geen zadelpijn had,en dat zegt veel ....denk ik.
;)
Greetz

Mmmm...zelf geen last van gehad...ook niet na 800-1000 km (ok dan wel een beetje). iig minder last dan op de Div. Meer oefenen zou ik zeggen :P
 
Kweet niet waar je woont maar in duitsland zijn de prijzen iets lager als bij Rob van buddyfashion.
Dus al je in de buurt woont is het misschien aantrekkelijk.
Scheelt op de ST al 100 euro.
 
He mannen bedankt voor de info. Ga er deze winter eens op m'n gemak achteraan zodat ik komend voorjaar ook met zo'n Corbin kan fietsen. 'k Heb nog enkele vragen waar ik deze winter mee aan de slag wil maar daar kom ik t.z.t. nog wel op terug. :}

P.S. Ik volg een tijdje de internetsite van de Panclub maar daar zit ook niet veel leven in volgens mij. :Z :Z :Z
Dat ze daar ook geen forum aanhangen snap ik niet. :?
 
Alsjeblieft zeg, laat die Panclup toch, ik voel me daar al een hele tijd niet meer in thuis, nooit gevoeld eigenlijk. Ben nog lid door m`n leukere verzekeringskorting maar da`s alles. Elke 2 maanden krijg je zo`n panblad binnen en da`s me toch een belegen zooi, daar ben ik echt veel te jong voor. Ik was dan wel 27 toen ik m`n eerste Pan kocht maar heb het nooit een ouwelullenmotor gevonden, hij was gewoon praktisch in al z`n fascetten voor mij. Als je geen auto rijdt en op het platteland woont moet je ook grote spullen mee kunnen nemen en een boodschappenkar hebben nietwaar ;) Al gauw ging ik er ook ook andere dingen mee doen en dat resulteert wel eens tot leuke dingen zoals offroad colletjes rijden in frankrijk zoals de Col du Valbelle en de Col du Parpaillon. Da`s toch effe iets anders met een Pan
 
Da's een leuke foto! Mooie kleur trouwens dat grijs. Jammer dat die er niet meer waren in het nieuw.

Was er al bang voor dat die Panclub een beetje een huize avondrood cluppie was. Loop al een tijd te twijfelen om er lid van te worden maar iets in mij zegt mij dat dat ook niks voor mij is.

Het is wel een grote club met 1500 leden ofzo. Maar verder hoor of zie je weinig panrijders. Hier op dit forum zitten er ook niet veel volgens mij.


Laten we anders zelf wat oprichten! Geen club met bestuur en al dat gezever maar b.v. een internetclub die contact houden via een soort van Panforum o.i.d. Waar je ervaringen uitwisselt, reiservaringen, tips enz. Kost bijna niks, weinig werk en heb je een keer zin om ergens af te spreken kan dat. Lijkt mij hartstikke leuk.... Wat denken jullie daarvan? Zou zo iets wat zijn? Techneuten zitten ook wel op dit forum. :) :) :)
 
Da's een leuke foto! Mooie kleur trouwens dat grijs. Jammer dat die er niet meer waren in het nieuw.


Zilver is met afstand de mooiste kleur vind ik zelf. Ik heb ook nog een rode maar dat is een verschrikkelijk kleur, echt, 1 keer wassen en na 2 minuten is ie alweer goor :( Die zilveren hoef je nooit te wassen, ziet er altijd goed uit!
Dit is m`n rode trouwens: http://www.rietje.demon.nl/gallery/lespan.html

M`n zilveren is momenteel iets korter ;( http://fotoboek.luiemotorfiets.nl/onderwerp/475



Was er al bang voor dat die Panclub een beetje een huize avondrood cluppie was. Loop al een tijd te twijfelen om er lid van te worden maar iets in mij zegt mij dat dat ook niks voor mij is.

Kan ik me goed voorstellen!

Het is wel een grote club met 1500 leden ofzo. Maar verder hoor of zie je weinig panrijders. Hier op dit forum zitten er ook niet veel volgens mij.

Nee, zitten wsl. in rotary club

Laten we anders zelf wat oprichten! Geen club met bestuur en al dat gezever maar b.v. een internetclub die contact houden via een soort van Panforum o.i.d. Waar je ervaringen uitwisselt, reiservaringen, tips enz. Kost bijna niks, weinig werk en heb je een keer zin om ergens af te spreken kan dat. Lijkt mij hartstikke leuk.... Wat denken jullie daarvan? Zou zo iets wat zijn? Techneuten zitten ook wel op dit forum. :) :) :)

Niet zo`n zin in, zit al op nl.motorfiets en hier, vind ik meer dan zat.

J-P
 
Gepost door bb-king op woensdag 13 november 2002 15:16



JP: wel even schrikken van die foto's. Dan ziet zo'n motor er ook gelijk vreselijk uit. Als je vrouw/vriendin erachterreed zal ze best geschrokken zijn.

Die rode ziet er puntgaaf uit!. Ik heb dezelfde maar dan in t'blauw , ook met goudkleurige velgen en van dit jaar nog. Ik denk een van de allerlaatste.......
*D
Panrijder: Da's mooi zo'n club. Heb er even gekeken en ziet er wel leuk uit. Wist helemaal niet dat die bestond en ben hem ook nooit tegengekomen via een zoekmachine ofzo. Dus niet helaas dat zo'n club bestaat maar geweldig!! *D

Alleen hoe zit dat met dat betalen. Is dat nieuw? En hoeveel? Betalen voor internet is ook niet echt gebruikelijk...lijkt mij. Maar het ziet er leuk uit en is precies waar ik (behalve dit forum natuurlijk!) naar op zoek was. *D

P.S. Weet iemand hoe het kan dat mijn foto's niet doorkomen. Ik pak uit mijn eigen bestand een 80 kb jpg-foto. Open hem in de "blader" rubriek. Tik imgatt (met 2 haakjes) op het tekstgedeelte en er verschijnt alleen een klein vierkant vakje met een rood kruisje.
misc
:? :? :?
 
Gepost door bb-king op woensdag 13 november 2002 15:16

JP: wel even schrikken van die foto's. Dan ziet zo'n motor er ook gelijk vreselijk uit. Als je vrouw/vriendin erachterreed zal ze best geschrokken zijn.

M`n vrouw (en tevens beste vriendin :9~ ) was inderdaad erg geschrokken, zij kwam die bocht om en zag net de Pan tollen maar zag mij niet (ik lag beneden aan de dijk). Ik kwam net bovenklauteren toen ze voorbij reed ;) Maar die motor komt weer helemaal in orde hoor, nog een nieuw stuur, remschijven en het plaatwerk dat ik nog had liggen zilver laten spuiten en de J-Pan is on the road again!

Alleen hoe zit dat met dat betalen. Is dat nieuw? En hoeveel? Betalen voor internet is ook niet echt gebruikelijk...lijkt mij. Maar het ziet er leuk uit en is precies waar ik (behalve dit forum natuurlijk!) naar op zoek was. *D

Daar heb ik al helemaal geen zin in...

P.S. Weet iemand hoe het kan dat mijn foto's niet doorkomen. Ik pak uit mijn eigen bestand een 80 kb jpg-foto. Open hem in de "blader" rubriek. Tik imgatt (met 2 haakjes) op het tekstgedeelte en er verschijnt alleen een klein vierkant vakje met een rood kruisje.
misc
:? :? :?

Geen idee, ik voeg ze gewoon bij als attachments...

J-P
 
Leuk dat je die grijze weer op laat knappen. Ik zou hem nooit weg doen, zeker niet als je hem al zo lang hebt. Ik wilde dat ik een stel van mijn motoren uit het verleden had gehouden. Je verkoopt ze soms maar krijgt daar later spijt van. ;)

Ik heb zelf ooit een suzuki gt750 gehad en zou hem graag terug hebben met een drie in 1 pijp om er af en toe een stukkie op te blazen. Alsof die 20.000 toeren maakte. super. :] Daarbij komt dat je er over 5 jaar hetzelfde bedrag voor terug krijgt als je nu waarschijnlijk kunt beuren. Dus daar hoef je zo'n fiets niet voor weg te doen. ;)
 
Leuk dat je die grijze weer op laat knappen.

Correctie, dat doe ik zelf :) Heb ooit een total loss Pan gekocht voor de onderdelen en daar kan ik nu mooi het voorwiel en de vorkpoten van gebruiken. Tevens ook wat plaatwerk maar dat moet dus eerst gespoten worden...

Ik heb zelf ooit een suzuki gt750 gehad en zou hem graag terug hebben met een drie in 1 pijp om er af en toe een stukkie op te blazen. Alsof die 20.000 toeren maakte. super. :] Daarbij komt dat je er over 5 jaar hetzelfde bedrag voor terug krijgt als je nu waarschijnlijk kunt beuren. Dus daar hoef je zo'n fiets niet voor weg te doen. ;)

Dat gevoel heb ik nou met CX500`s :) Spijt dat ik die ooit weg heb gedaan maar ja, je kan niet alles hebben....

J-P
 
Da's leuk dat je dat zelf kan en dan deed ik die grijze helemaal nooit meer weg. Ik heb pas zo'n goudkleurige gezien en ik moet zeggen dat ik die ook erg mooi vond, alleen ben ik bang dat die kleur snel verveeld. Vooral de zwarte onderdelen komen dan mooi uit. :)

JP nog een vraag over die corbinzadels. Jij kocht ze het liefst 2e hands. Loop je nog het risico dat er teveel op gereden is en de pasvorm niet goed meer is o.i.d. en je alsnog een pijnlijk achterwerk krijgt? :?

Ik heb nog bij die virtuele panclub gekeken. De opzet is leuk alleen moet je jezelf laten registreren bij Het Net maar hun verzamelwoede betreffende gegegevens bevalt me niet echt. ;) ;)
 
Hi bb-king,

Een corbinzadel ziet er mooi uit en het zal best heel lekker zitten. Zelf heb ik nooit nadeel ondervonden van het standaard zadel. Ook na ruim 1000 km in het zadel had ik nog geen last van een houten r..., misschien komt dat door mijn natuurlijke vetlaag.

De vragen bij het registreren bij clubs.nl worden gesteld door het net, kpn dus. Ze zullen die vast gebruiken voor marketing doeleinden binnen de eigen organisatie. Je hoeft niet alles in te vullen en ook op jouw gegevens is de nieuwe strenge privacy wetgeving van toepassing. Ze komen dus niet op straat te liggen.

Groet Panrijder
 
Da's leuk dat je dat zelf kan en dan deed ik die grijze helemaal nooit meer weg. Ik heb pas zo'n goudkleurige gezien en ik moet zeggen dat ik die ook erg mooi vond, alleen ben ik bang dat die kleur snel verveeld. Vooral de zwarte onderdelen komen dan mooi uit. :)

Nee, die zilveren gaat ook nooit meer weg, gezien de km-stand (220.000) is ie zowiezo al nix meer waard (al zag ik laatst bij Motoport Selling in A`dam een Pan met 378.000 km) dus hij kan nog wel een end. Ik vind die gouden ook wel aardig maar voor mij is DE kleur zilver, eerlijk. Als die zilveren Pan in de zon staat of in de regen, hij is altijd fris en mooi, veel meer diepte in de kleur waardoor de vormen meer nuance krijgen.


JP nog een vraag over die corbinzadels. Jij kocht ze het liefst 2e hands. Loop je nog het risico dat er teveel op gereden is en de pasvorm niet goed meer is o.i.d. en je alsnog een pijnlijk achterwerk krijgt? :?

Nou ik heb 1 zadel nieuw gekocht en 1 2dehands. Toen dat ene zadel na 160.000 km een scheurtje kreeg moest ik een vervangzadel en zag het niet zitten het originele zadel er weer op te doen. Een vriend van me verkocht net z`n Pan en z`n corbinzadel. Voor een kleine 200 euro geloof ik kon ik het zadel overnemen. Dit moest duidelijk nog ingezeten worden, hij reed maar 20K per jaar en ik ruim het dubbele dus dat is al geregeld. Ik denk dat je je daat weinig zorgen over moet maken. Ik ken maar weinig Panrijders die _echt_ veel rijden, en dan bedoel ik dus meer dan 20K per jaar.

Ik heb nog bij die virtuele panclub gekeken. De opzet is leuk alleen moet je jezelf laten registreren bij Het Net maar hun verzamelwoede betreffende gegegevens bevalt me niet echt. ;) ;)

Och, alles heeft een reden. Voor mij is het zo dat ik niet perse een groepje moet hebben met andere Panrijders. Ik ben geen doorsnee Panrijder, vandaar. Ik ga liever een rit rijden met mensen die zo rijden als ik dan met mensen die zo`n zelfde motor hebben als ik ;) Nothing personal trouwens.

J-P
 
Terug
Bovenaan Onderaan