Corona nieuws mbt ons circuitrijden

De douches zijn vanaf Maandag weer open op Assen.

Op Assen mag de organisatie momenteel zelf kiezen of hij de mylaps transponders van het circuit wil gebruiken.
Deelnemer haalt de transponder op en monteert deze zelf en levert deze eind van de dag weer in. TT circuit ontsmet daarna de transponder zodat deze schoon is voor de volgende keer.
Als de organisatie besluit om geen transponders te gebruiken heeft het circuit nog steeds de capaciteit om deelnemers met teveel geluid van het circuit te halen. Daarnaast zal het daggemiddelde in de gaten worden gehouden.
Toch waren de douches maandag potdicht..
 
In Imola worden last-minute alle circuitdagen geannuleerd.
Vandaag bericht gekregen van ‘mijn’ organisatie. Ik neem aan dat
Bikersdays, Rehm en anderen zelfde berichten delen.

Geen circuitdagen in juli en augustus, tenzij het races zijn.
 
Assen met circuitdagen etc nog niet volgens mij. maar vandaag en morgen bij een auto evenement wel..
 
Nou dat druk je heel erg netjes uit wat mij betreft.

Ik vind het belachelijk !!

Maar ben wel blij dat er weer circuit gereden kan worden
 
In Spanje is een nieuwe uitbraak van Corona, omgeving Lerida.
Ik meen dat 200.000 mensen in quarantaine moeten.
Lerida is Spaanse naam voor LLeida, dat betekent dat rijden
in Alcarras op losse schroeven staat. Aragon ligt wellicht nèt ver
genoeg uit de buurt... we zijn er nog niet vanaf.
 
Zijn er hier mensen die weten of bezoekers welkom zijn op Assen?
31-07,01/02-08 op Assen en wilde mensen komen kijken, echter weet ik niet zeker of dit al mag?
Of kan je die aanmelden? Kan iemand mij dit vertellen?
 
Even de organisatie waar je mee gaat rijden bellen lijkt me de beste oplossing.... Maar misschien weten zij het ook nog niet.....
 
Vorige week kon er nog geen publiek op Assen komen. Alleen als je een box hebt mag je met meerder mensen erin
 
Wij waren "per ongeluk" wat vroeg gekomen op zaterdag (rond 1530) zodat we nog wat races van de OW cup konden zien. Achteraan sluiten in de rij en wachten tot de mensen van het circuit, want die staan aan de poort en bepalen, toestemming gaven om naar binnen te gaan. Dat was tegen zevenen...
 
Laatste nieuws is per rijder max 3 man hulp. (Dus ongeacht pitbox of niet)
Maar wellicht dat dit weer verandert gezien er telkens wijzigingen zijn.
 
Dat laatste kan, maar dan moet je allemaal tegelijk naar binnen werd een paar weken geleden verteld. (Lastig als je wat verder weg woont, want dan moeten ze de avond vantevoren mee en dan drinken ze dus je bier op.) Overigens hoef je hiervoor geen pitbox te hebben, ook op de paddock mag je 3 helpers meenemen.
 
Dat laatste kan, maar dan moet je allemaal tegelijk naar binnen werd een paar weken geleden verteld. (Lastig als je wat verder weg woont, want dan moeten ze de avond vantevoren mee en dan drinken ze dus je bier op.) Overigens hoef je hiervoor geen pitbox te hebben, ook op de paddock mag je 3 helpers meenemen.

Ook niet.
12-7 kon iemand die langs kwam gewoon zeggen bij welke rijder hij hoorde en zolang daar nog geen 3 streepjes achterstonden lieten ze je door.
 
Gister op Mettet geweest met intertrack daar waren ze vrij streng.

Max 1 persoon per rijder, mond kapje verplicht. Alleen vlak bij de auto was het niet verplicht.

Ik heb op het paddock boven gestaan omdat onder al "vol" was door de grotere onderlingen afstand. Overgens was dat prima op het grind na wat aan je banden blijdt plakken.
 
Ik was er zaterdag.
Het was druk zat in het paddock onder,recht voor ons had er 1 heel zijn familie uitgenodigd.
Ook wat kleine ukkies incl mamma ,op hun irritante brommertjes.
Dus van Max 1 persoon per rijder,heb ik weinig gemerkt.
Net zo druk als normaal.............
 
Terug
Bovenaan Onderaan