Corona nieuws mbt ons circuitrijden

Even afwachten wat de organisatoren van circuitdagen en amateurraces gaan zeggen. Wat valt er onder "evenementen"? Ik ga er van uit dat er bij annuleringen van dagen ook wel voorstellen gaan komen om boekingen te verplaatsen naar later dit of eventueel volgend jaar, hoe jammer ook, dit is een luxe probleem

Zeker waar, maar uiteindelijk wel het probleem waar het in dit topic omdraait.

Overigens kwam mijn zus met de opmerking boven de 100man is een evenement... in dat opzicht zou het idd t/m 1 sep sowieso niets worden.

Maar lees net wel dit artikel (van 3 maart) op RSZ Auto:
 
Laatst bewerkt:
RSZ cancelt *nog* niet. Kan ook te maken hebben met verzekeringen. Een aantal grote (muziek)festivals annuleerde niet tot vandaag terwijl aangegeven werd dat ze dat veel veiliger vonden. Nu de regering heeft gezegd dat het niet meer mag kunnen ze claimen bij de hun verzekering. De centjes tellen daar ook.
 
Raar. 2 the experience cancelt wel alles in mei. Nvm 2 verschillende organisaties
RSZ cancelt *nog* niet. Kan ook te maken hebben met verzekeringen. Een aantal grote (muziek)festivals annuleerde niet tot vandaag terwijl aangegeven werd dat ze dat veel veiliger vonden. Nu de regering heeft gezegd dat het niet meer mag kunnen ze claimen bij de hun verzekering. De centjes tellen daar ook.

let op, bericht van 3 maart he!
 
Ik maak mij geen enkele illusie meer. Reken er maar niet op dat er gereden kan worden tot 1 sept 😡 caravan staat nog in de stalling. En ik denk dat ie daar kan blijven. Motor tip top in orde veel geld geïnvesteerd en dan mag je er alleen naar kijken
DEC5F979-ACD7-43E0-B435-0863E0AF7FA5.jpeg
 
Ik maak mij geen enkele illusie meer. Reken er maar niet op dat er gereden kan worden tot 1 sept 😡 caravan staat nog in de stalling. En ik denk dat ie daar kan blijven. Motor tip top in orde veel geld geïnvesteerd en dan mag je er alleen naar kijken Bekijk bijlage 1490015

Illusies niet, voorzichtige hoop.
Maar met een compleet nieuwe fiets wel erg zuur ja.
Schrale troost je bent niet de enige.
 
balen dat we nog geen echt zicht hebben op wanneer we weer het circuit op kunnen, geeft mij wel wat meer tijd om de racer op te bouwen , @Co , we gaan nog wel het gevecht aan dit jaar ….. de bmw zal er klaar voor zijn 8-)
 
balen dat we nog geen echt zicht hebben op wanneer we weer het circuit op kunnen, geeft mij wel wat meer tijd om de racer op te bouwen , @Co , we gaan nog wel het gevecht aan dit jaar ….. de bmw zal er klaar voor zijn 8-)

Dat is het idd. Ik wil graag weten waar we aan toe zijn.Is het sowieso 1 sep of is er een mogelijkheid dat we onder sport vallen en wellicht in juni weer kunnen.
 
balen dat we nog geen echt zicht hebben op wanneer we weer het circuit op kunnen, geeft mij wel wat meer tijd om de racer op te bouwen , @Co , we gaan nog wel het gevecht aan dit jaar ….. de bmw zal er klaar voor zijn 8-)
Mijn circuitmotor is ook nog niet klaar. Ik merk dat ik aan het ’treuzelen’ ben. Stel dat ie helemaal tiptop in orde startklaar staat en je mag er nog maanden alleen maar naar kijken... 8)7
 
Mijn circuitmotor is ook nog niet klaar. Ik merk dat ik aan het ’treuzelen’ ben. Stel dat ie helemaal tiptop in orde startklaar staat en je mag er nog maanden alleen maar naar kijken... 8)7
ach zo af en toe even lekker in de garage bezig zijn met de racer heeft ook zijn voordelen, kan ik zodra het weer mag meteen de baan op en zo niet staat hij klaar voor een tripje in het najaar of voorjaar 2021. ik doe deze racer voorlopig niet weg
 
Keurige mail van Ferry van Racecracks. Korte samenvatting:
In Nederland zijn vergunning houdende evenementen afgelast tot 1 September 2020.
Ze gaan met de circuits in overleg wat dit precies betekend voor de trackdays.

Rustig afwachten dus.

Bij Inter Track staat het volgende op de website:
Update 7 (16/4/2020)

We hebben gisterenavond (15/4/2020) vernomen dat de huidige maatregelen verlengd werden tot 3 mei 2020.

We hadden hierop reeds geanticipeerd en op 12 april de deelnemers van de circuitdag van 27 april op Mettet verwittigd dat deze dag geannuleerd werd.

Ook maakte de nationale veiligheidsraad bekend dat er een verbod geldt op massa evenementen tot 31 augustus.

Omdat de veiligheidsraad niet specifiek genoeg was (er zijn geen cijfers bekend gemaakt over het minimum aantal deelnemers van een massa evenement) weten wij als organisator nog niet of wij onder deze categorie vallen.

We vermoeden echter dat er nog wel een onderscheid gemaakt zal worden tussen een event met 150 à 250 deelnemers zoals een circuitdag of een massa event zoals bijvoorbeeld Tomorrow Land.

Volgende week vrijdag 24 april zou de veiligheidsraad terug bijeenkomen om hierover duidelijkheid te scheppen.
Hopelijk vernemen de circuits, de organisatoren en de deelnemers tegen dan wanneer de circuitdagen terug van start kunnen gaan.
 
Wat nog een bijkomend probleem zal zijn is dat er niet persee zo heel veel mensen op zo'n circuitdag afkomen, maar ze komen best van ver. En dat willen de overheden niet, je verzamelt dan mensen uit een heel of half land op een centrale plek, die dan daarna weer besmet of niet zich verspreiden. Als die deelnemers nou netjes uit één dorp komen is dat probleem er niet.

Ik vrees dat ze op die grond de circuitdagen zullen aflassen, of niet opstarten....
 
Wat nog een bijkomend probleem zal zijn is dat er niet persee zo heel veel mensen op zo'n circuitdag afkomen, maar ze komen best van ver. En dat willen de overheden niet, je verzamelt dan mensen uit een heel of half land op een centrale plek, die dan daarna weer besmet of niet zich verspreiden. Als die deelnemers nou netjes uit één dorp komen is dat probleem er niet.

Ik vrees dat ze op die grond de circuitdagen zullen aflassen, of niet opstarten....

ja en door het ene land mag je reizen,door het andere niet.
Om het nog complexer te maken,ik had reeds 4 dagen geboekt via intertrack en trackdays,1 op mettet (
belgie) 2 op folembay (frankijk) en 1 op zandvoort (nederland)
Mettet is reeds gepasseerd en we hebben iets van een voucher gehad die we later in kunnen vullen.
Maar in mijn geval heb ik dus met 3 landen voor evenementen,3 landen om doorheen te reizen en 2 belgische organisaties te maken. 🤔 🧐

Verder is het blessure gevaar er bij track days altijd en kan men het ook afgelasten in verband met ziekenhuis opname/contact van ambulance personeel.
 
Ik denk dat dat blessureverhaal het probleem niet zal zijn, eerste hulp blijft nu ook gewoon functioneren. Maar dat reizen is inderdaad wel de genadeslag. Motorsportschool Zolder probeerd op een of andere manier nog een soort oplossing daarvoor te bedenken / vinden zodat je vanuit Nederland gewoon naar het circuit mag reizen.
 
Het 1,5 m zal een probleem zijn. Hoe de Marshalls ons moeten helpen als er wat gebeurt. ? Krijgen ze een grote hark om ons van de baan te halen. ? Lasso misschien. , ? Van mij mogen we dit weekend los het weer is perfect. 🤷🏻‍♂️
 
Ik denk dat dat blessureverhaal het probleem niet zal zijn, eerste hulp blijft nu ook gewoon functioneren. Maar dat reizen is inderdaad wel de genadeslag. Motorsportschool Zolder probeerd op een of andere manier nog een soort oplossing daarvoor te bedenken / vinden zodat je vanuit Nederland gewoon naar het circuit mag reizen.

Die proberen ons ook,bij voorbaat, allemaal circuitdagen aan te smeren ,met de belofte dat je een andere dag mag rijden als het niet doorgaat.

Dag Hans:W
 
Het 1,5 m zal een probleem zijn. Hoe de Marshalls ons moeten helpen als er wat gebeurt. ? Krijgen ze een grote hark om ons van de baan te halen. ? Lasso misschien. , ? Van mij mogen we dit weekend los het weer is perfect. 🤷🏻‍♂️

We hebben een helm op en een pak aan.
Vizier dicht houden dan is overdracht een stukje kleiner,denk ik zo maar
 
Wat nog een bijkomend probleem zal zijn is dat er niet persee zo heel veel mensen op zo'n circuitdag afkomen, maar ze komen best van ver. En dat willen de overheden niet, je verzamelt dan mensen uit een heel of half land op een centrale plek, die dan daarna weer besmet of niet zich verspreiden. Als die deelnemers nou netjes uit één dorp komen is dat probleem er niet.

Ik vrees dat ze op die grond de circuitdagen zullen aflassen, of niet opstarten....
Daarom zei ik ook, TT assen open voor mensen uit Drenthe, Groningen en Friesland 😜 _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan