Corona nieuws mbt ons circuitrijden

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.528
36.006
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Omdat ik net wat offtopic praat tegen kwam misschien wel handig een centraal topic te maken.

Dus meld hier nieuws, updates, brainfarts, feiten en wat je nog meer weet.
 
Vanmorgen op de radio gehoord, maar of dat ook werkelijk klopt horen we vanavond om 7 uur...

Al zou je op een trackday makkelijk 1,5m afstand kunnen bewaren heel de dag, denk ik niet dat ze zoiets door laten gaan helaas 😪
 
Het gaat om de definitie van evenement, daarbij hebben we natuurlijk beschermende kleding aan.

Eventueel rijden we toch zonder publiek ;)
 
Door het harde werk van de NOS strategisch lekken van het kabinet weten we nu al wat het Outbreak Management Team (zeg maar Jaap en zijn mensen en dan nog wat andere mensen) aan het kabinet heeft geadviseerd voor de Grote Corona Aankondiging van vanavond. NOS-anchor uit het jaar kruik Ron Fresen wil dat u allemaal naar de radio en televee gaat kijken.

HOOFDPUNTEN:
- Basisscholen beetje open, kinderopvang en speciaal basisonderwijs helemaal open.
- Kinderen onder 12 weer gewoon sporten, kinderen tussen 12 en 18 sporten met anderhalve meter afstand. Topsporters ook met anderhalve meter afstand.
- Bezoekregelingen verpleeghuizen blijven hetzelfde
- Kappers en andere contactberoepers moeten nog even wachten, tandartsen mogen al wel weer aan de slag
- Verbod op evenementen voor langere tijd verlengen
- Sneltesten zijn op dit moment niet goed genoeg
- Nieuw advies voor zelfstandig wonende ouderen: "Wijs bij zelfstandig wonende kwetsbare ouderen één of twee vaste personen aan die de oudere met enige regelmaat blijven bezoeken"

Linkje naar de PDF
 
Door het harde werk van de NOS strategisch lekken van het kabinet weten we nu al wat het Outbreak Management Team (zeg maar Jaap en zijn mensen en dan nog wat andere mensen) aan het kabinet heeft geadviseerd voor de Grote Corona Aankondiging van vanavond. NOS-anchor uit het jaar kruik Ron Fresen wil dat u allemaal naar de radio en televee gaat kijken.

HOOFDPUNTEN:
- Basisscholen beetje open, kinderopvang en speciaal basisonderwijs helemaal open.
- Kinderen onder 12 weer gewoon sporten, kinderen tussen 12 en 18 sporten met anderhalve meter afstand. Topsporters ook met anderhalve meter afstand.
- Bezoekregelingen verpleeghuizen blijven hetzelfde
- Kappers en andere contactberoepers moeten nog even wachten, tandartsen mogen al wel weer aan de slag
- Verbod op evenementen voor langere tijd verlengen
- Sneltesten zijn op dit moment niet goed genoeg
- Nieuw advies voor zelfstandig wonende ouderen: "Wijs bij zelfstandig wonende kwetsbare ouderen één of twee vaste personen aan die de oudere met enige regelmaat blijven bezoeken"

Linkje naar de PDF

Datums wil ik! 😉
 
Evenementen tot 1 september geannuleerd, echter zijn onze dagen geen evenement zoals de MotoGP.
Onze dagen zijn als een voetbal wedstrijd...
Na 20 mei dus wellicht beter nieuws?

Misschien dat trainingen wel kunnen?
 
Denk dat we tot 1 september weinig kunne föhnen, met Pinksteren nog ecuyers geboekt. Heb nog ergens een heel klein beetje hoop dat het daar wel door gaat 😇
 
Ja het is de druk op de zorg bij een crash natuurlijk.

Met alle respect, ik wil het niet kleiner maken als het is, maar het aantal mensen dat echt naar het ziekenhuis moet laat staan ic is minimaal. En dan moeten ze ook gewoon motorrijden ofwielrennen verbieden en wss nog tig dingen.

Wat wellicht een ding is, de mannen en vrouwen die op de 1e hulp staan hebben misschien helemaal geen zin/puf/tijd om op Assen te gaan zitten.
 
Met alle respect, ik wil het niet kleiner maken als het is, maar het aantal mensen dat echt naar het ziekenhuis moet laat staan ic is minimaal. En dan moeten ze ook gewoon motorrijden ofwielrennen verbieden en wss nog tig dingen.

Wat wellicht een ding is, de mannen en vrouwen die op de 1e hulp staan hebben misschien helemaal geen zin/puf/tijd om op Assen te gaan zitten.

Ik zit die persco nu te kijken, maar die lui in de zorg draaien shifts van 12uur.. :X Ik vind het heel kut van mn geld als circuitdagen niet doorgaan, maar om die lui met mn hobby te gaan belasten vind ik het dan ook niet waard...
 
Werk gelukkig nog geen 12 uur. Maar wel een aantal keer besmet moeten verplegen. Lekker zweten met maskers en pakken.
 
Even afwachten wat de organisatoren van circuitdagen en amateurraces gaan zeggen. Wat valt er onder "evenementen"? Ik ga er van uit dat er bij annuleringen van dagen ook wel voorstellen gaan komen om boekingen te verplaatsen naar later dit of eventueel volgend jaar, hoe jammer ook, dit is een luxe probleem
 
Ik zit die persco nu te kijken, maar die lui in de zorg draaien shifts van 12uur.. :X Ik vind het heel kut van mn geld als circuitdagen niet doorgaan, maar om die lui met mn hobby te gaan belasten vind ik het dan ook niet waard...

Die belasting is er altijd natuurlijk. En ik vind 11u nog meevallen eigenlijk? Niet dat dat in de zorg niet zwaar is maar ik had gedacht dat ze wel meer uren zouden “moeten” maken.
 
Of we gooien Assen open voor de 3 noordelijke provincies 😇🤣 aangezien hier in verhouding weinig aan de hand is, kunnen wij wel ff een paar dagen vlammen op de baan 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan