Correct schakelen

:? ligt dat nou aan mij,maar waar zijn we hier mee bezig? |( schakel gewoon ...doe er nie moeilijk over en ga verder _O-
 
als je denkt dat je achterwiel blokkeert tijdens het schakelen laat je je koppeling te hard opkomen.

dat is toch niet bij opschakelen maar bij terug schakelen wat jij verteld

de ts doet de koppeling te laat in of het gas te vroeg dicht en dan heb je dat je afremt op de motor bij op schakelen
 
ik schakel met m'n R1 ook wel eens van z'n 3 naar z'n 2 bij 150 kmh zonder kopeling maar dan moet je wel een tik gas geven bij het schakelen
 
Als je vlot op trekt kun je schakelen zonder koppeling.

Zet je voet onder het pendaaltje, een beetje druk er op zetten en gelijk tijdig het gas even heel kort dicht en weer open.

Klopt, maar dan wel ff doordrukken/klikken omhoog met je voet. :)

Dit gaat niet echt makkelijk als je langzaam optrekt.

Bij mij gaat dat net zo makkelijk :Y , ik weet niet wat jij dan doet dan :? . Gewoon gas terug en pookie weer omhoog drukken, en hij klikt zo in de volgende versnelling, ongeacht welke.

Heeft bij mij wel een tijdje geduurd eer ik 't doorhad, dat wel, maar doe sindsdien niks anders meer bij opschakelen.

Of nog mooier een quik_shifter.
Dan zet je je voet onder het pendaaltje en drukt het omhoog.
Je kunt het gas er vol op laten staan.

De Quik_shifter onder breekt kort je ontsteking en in dat moment schakel je.

Is leuk voor op 't circuit idd. 8-)

Zelf gebruik ik voor de 1e naar de 2e wel mijn koppeling, lukt me vaak niet met alleen gas dicht draaien. Draai het gas niet volledig dicht.
Maar moet je maar kijken wat je lekker vind.


Je moet van 1 naar 2 door z'n neutraal heen, afstand is dus ietsje groter, maar verder geldt volgens mij eigenlijk hetzelfde, je moet er dus alleen iets meer op letten dat je 'm door z'n neutraal heen voelt klikken in de 2e versnelling.


(heb al een aantal malen gehad dat ik dus niet hard genoeg omhoogdrukte/te weinig druk zette op de pook, waardoor ie dus in z'n neutraal stond, waarna ik vervolgens vol het gas erop deed :o :N :X :) , mijn hemel wat sta je dan weer voor l.l zeg |( |( :$ :+ )
 
Laatst bewerkt:
Ja dat voor lul staan had ik dus vandaag ook haha ik stond lekker voor het stoplicht. ik normaal wegrijden en schakelen naar zijn 2e maar hij ging in neutraal dus ik zo met die motor WOOOMMM die koekblikker achter me zou wel denken wat is hij nou weer aan het doen haha
 
Je moet van 1 naar 2 door z'n neutraal heen, afstand is dus ietsje groter, maar verder geldt volgens mij eigenlijk hetzelfde, je moet er dus alleen iets meer op letten dat je 'm door z'n neutraal heen voelt klikken in de 2e versnelling.


(heb al een aantal malen gehad dat ik dus niet hard genoeg omhoogdrukte/te weinig druk zette op de pook, waardoor ie dus in z'n neutraal stond, waarna ik vervolgens vol het gas erop deed :o :N :X :) , mijn hemel wat sta je dan weer voor l.l zeg |( |( :$ :+ )

Zal proberen op de weg te oefen maar rijd daar te weinig.
En op het circuit het ik het vaak nog te druk en als ik al in de 1e kom klop het vaak iets niet.
En ik vind dat ik met mijn laarzen te weinig voel, zijn heel veilig voor het vallendit al te vaak getest maar schakelen niet echt fijn.

En met terug schakelen werkt het ook als je dit snel wild doen??

Wat ook wel help met bokken met terug schakelen is tussen elke versnelling dat je terug schakelt de koppeling op laten komen. Dit ter verkoming van een te groot snelheids verschil tussen je achterwiel en de versnellings bak.
dacht ik te minst
 
Laatst bewerkt:
Zal proberen op de weg te oefen maar rijd daar te weinig.

Wel heeeeel erg weinig dan... :)


En op het circuit het ik het vaak nog te druk en als ik al in de 1e kom klop het vaak iets niet.

Nee dat klopt denk ik.

En ik vind dat ik met mijn laarzen te weinig voel, zijn heel veilig voor het vallendit al te vaak getest maar schakelen niet echt fijn.

Beetje raar dit, meeste laarzen hebben toch zo'n apart extra stukje kunststof op de plek waar je pook je laars raakt bij het opschakelen? Wat voor laarzen heb je dan? :?


En met terug schakelen werkt het ook als je dit snel wild doen??

Nee, absoluut NIET doen (lukt ook niet trouwens, terugschakelen zonder ontkoppelen lukt wel bij lage snelheden (is mijn ervaring), als je bv rustig komt aanrollen bij een stoplicht met 40 km/u en je hebt 'm nog in z'n 6 staan, dan kun je rustig de pook omlaag duwen en voel je 'm de lagere versnellingen inklikken, ik doe dit overigens zelden, maar weet dus dat 't wel kan)

Wat ook wel help met bokken met terug schakelen is tussen elke versnelling dat je terug schakelt de koppeling op laten komen. Dit ter verkoming van een te groot snelheids verschil tussen je achterwiel en de versnellings bak.
dacht ik te minst

Klopt. :Y

Wat dan ook nog beter helpt is een dotje gas geven (tussengas), gelijktijdig met het op laten komen van de koppeling (klinkt ook nog beter 8-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan