Mijn eerste post op het forum hier na een hoop meelezen en informatie opnemen.
Ik ben in het bezit van een Yamaha XJ600 Diversion (bj 2003) en heb na een schuiver een tweede (donor)motor gekocht (zelfde model met wat tweaks, bj 1995) om deze motor op te lappen. Op deze motor zitten progressieve voorvorkveren welke ik graag over wil zetten naar de op te lappen motor.
Gezien de leeftijd van de motor en na wat zoeken in de oude pagina's van het Yamaha Diversion topic + stickers op de voorvorkpoot (WP suspension) i.c.m. de markering "WP01" op de veren ben ik in de veronderstelling dat deze veren van WP (White Power) zijn.
Helaas heb ik geen manual van deze veren en kan ik ook op het internet geen instructies vinden voor de correcte hoeveelheid olie/luchtkamer in mm voor deze veren.
In het techniek forum kwam ik dit topic tegen (Probleem vullen (onbekende) vering). Waarin een vergelijkbare situatie zich voordoet.
Nu is mijn vraag, is het verstandig de voorgeschreven waarde van 116mm(10W olie) uit het WPHB aan te houden en dit a.d.h.v. rij-eigenschappen aan te passen of levert dit gevaarlijke situaties op?
Ik ben in het bezit van een Yamaha XJ600 Diversion (bj 2003) en heb na een schuiver een tweede (donor)motor gekocht (zelfde model met wat tweaks, bj 1995) om deze motor op te lappen. Op deze motor zitten progressieve voorvorkveren welke ik graag over wil zetten naar de op te lappen motor.
Gezien de leeftijd van de motor en na wat zoeken in de oude pagina's van het Yamaha Diversion topic + stickers op de voorvorkpoot (WP suspension) i.c.m. de markering "WP01" op de veren ben ik in de veronderstelling dat deze veren van WP (White Power) zijn.
Helaas heb ik geen manual van deze veren en kan ik ook op het internet geen instructies vinden voor de correcte hoeveelheid olie/luchtkamer in mm voor deze veren.
In het techniek forum kwam ik dit topic tegen (Probleem vullen (onbekende) vering). Waarin een vergelijkbare situatie zich voordoet.
Nu is mijn vraag, is het verstandig de voorgeschreven waarde van 116mm(10W olie) uit het WPHB aan te houden en dit a.d.h.v. rij-eigenschappen aan te passen of levert dit gevaarlijke situaties op?
Laatst bewerkt: