Corrosie op de velgen

Bochtje

MF'er
9 apr 2005
133
0
Amsterdam
Misschien dat iemand dat weet.

Volgende week ga ik kijken naar een motorfiets, op zich ziet alles er (in de advertentie) goed uit. Alleen zou er op de velgen en de spaaknippels corrossie zitten. (Ik heb geen idee hoe erg dat is).

Weet iemand of dit erg nadelig is (los van de 'looks' natuurlijk) zou dit nog behandeld moeten worden o.i.d.?

Alvast bedankt
 
Als het niet al te erg is, maar gewoon van een regenbuitje is het een kwestie van beetje WD40

En dan zietie er weer als nieuw uit.

Moet de velg natuurlijk niet teveel zijn aangetast, dat is een ander verhaal.
 
Ik heb 2 jaar terug de velgen op mijn (toen) 8 jaar oude Africa Twin vervangen omdat het niet langer verantwoord was om er mee door te rijden. De velgen ("goud"kleurige Japanase licht-metaal velgen van DID) vertoonden een soort "krater"-oppervlak rond enkele spaak-ogen, op plaatsen waar ooit balanceer-gewichtjes hadden gezeten en rond het ventiel. Toen ik de banden van de velgen haalde bleek het nog veel erger, bijna het complete binnen-bed was een complete strook van diep aangetast materiaal. Ik had dat niet verwacht, omdat de motor prima onderhouden was. Ik zeg niet dat "jouw" motor er ook zo slecht aan toe is, maar wel goed opletten, nieuwe Honda velgen zijn buitenaards kostbaar om te vervangen. Probeer desnoods af te dingen, en informeer b.v. wat een velgenbouwer als Hagon zou rekenen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan