Corrosies familiemobiel

Corrosie

Zijspannend.nl
4 okt 2005
2.579
107
Renkum
Na een aantal jaar geen zijspan gereden te hebben, is er alweer lange tijd de wens naar een eigen combinatie. De plannen voor de Guzzi met moturist worden inmiddels uitgewerkt (zie: Span voor Corrosie) , maar de wens naar een "familiemobiel" bleef ook aanwezig.

Een paar weken terug toch de knoop doorgehakt en een nette BMW K75RT met EZS TPSL zijspan aangeschaft. Deze brede combinatie laat zich makkelijk rijden en doet over het algemeen geen rare dingen.

full


Inmiddels een paar weekenden en kleine weekjes (Limburg en Eifel) mee op vakantie geweest. In combinatie met het bagagewagentje kan er een volledige nederzetting mee:

full

full


Mevrouw Corrosie heeft inmiddels de ook cursus bij zijspanrob (gaaaasssss!!!) gevolgd en is nu ook enthousiast aan het oefenen. Ook dochterlief vindt het leuk, zeker als je af en toe stopt voor een ijsje :P

Zodra de Guzzi weer rijdt, kunnen we dus met twee spannen er op uit! :9 :]
 
Een filmpje van een ritje door de Eifel (klik op het plaatje):



Kwaliteit is niet super, maar voor een camera van 3 tientjes nog best acceptabel...
 
Laatst bewerkt:
:} :}

Met dat karretje erachter gaat er meer mee dan in mijn V70 met dakkoffer :+
 
Zeker mooi! In de Eifel had hij soms iets meer vermogen mogen hebben, maar binnen Nederland kom je lekker met het verkeer mee.
 
Ook ik doe mee aan de L4e-hype.

Vanmorgen het algemene rdw-nummer gebeld en mezelf van de domme gehouden (dat was niet zo moeilijk). Mevrouw aan de andere kant was heel vriendelijk en behulpzaam, maar om van L3e naar L4e te komen, moest ze toch écht bericht van BMW Nederland (de importeur dus) krijgen. Aangezien ik niet geloof dat BMW daaraan mee gaat werken, heb ik toch maar aangegeven dat ik dacht dat je via een keuring ook een L4e kenteken kon krijgen.

Uiteindelijk ben ik doorverbonden met RDW technische helpdesk. De man meldde dat hij een inlegvel op het (oude) kenteken verwachtte. Ik heb de papieren kentekenbewijzen meegekregen, maar niet alle zijspannen hebben zo'n inlegvel, de mijne dus ook niet.

Uiteindelijk kan het volgens hem allemaal goedkomen, gewoon online een afspraak plannen voor "Wijziging constructie". Dit heb ik maar gedaan en 3 september om 14.55 wordt de combinatie gekeurd. Het viel me op dat ik nergens kon aangeven wat de wijziging aan de constructie was. De keurmeester heeft dus niet veel tijd om zich in te lezen. Of hebben ze in Arnhem inmiddels genoeg ervaring opgedaan?

Voor die tijd zal ik in ieder geval nog even de verlichting nalopen. Het is gewoon een originele EZS ombouw. Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

De rechter-knipperlichten op de motor zelf zijn nog gemonteerd en voorzien van oranje glaasjes, maar ze knipperen niet mee. (Wat volgens mij ook niet mag). Moeten de oranje glaasjes worden afgeplakt, of mag dit zo blijven zitten?

[me="Corrosie"]neemt natuurlijk een rolletje zwarte tape mee naar de keuring O-)[/me]
 
Ik heb ze bij mij afgeplakt voor de keuring. Ze mogen niet werken, maar ik vind het wel handige reserve glaasjes.
 
De rechter-knipperlichten op de motor zelf zijn nog gemonteerd en voorzien van oranje glaasjes, maar ze knipperen niet mee. (Wat volgens mij ook niet mag). Moeten de oranje glaasjes worden afgeplakt, of mag dit zo blijven zitten?

[me="Corrosie"]neemt natuurlijk een rolletje zwarte tape mee naar de keuring O-)[/me]

Als ze niet mee knipperen is het volgens mij helemaal prima.

Ik had bij mijn zelfbouwcombi de lampjes van de rechter richtingaanwijzers er uit gehaald en weer terug gestoken met een stukje plakband op de onderkant.
Altijd reserve-lampjes bij je :+
 
Mooie combi, mooie bak! Leuk dat je weer aan de bak bent.
 
Vanmiddag ben ik met familiemobiel bij de RDW geweest voor de L4e keuring. Vanmorgen bleek het remlicht op de bak niet te functioneren, dus moest ik nog even snel de bedrading controleren.

Bij de keuring deed alles het prima.

Er was een aardige keurmeester, de keuring zelf stelde niet zoveel voor: gewogen, framenummers gecontroleerd, rondje eromheen gelopen, verlichting gecontroleerd en de wielbasis opgemeten.

Belangrijkste wijzigingen:

Aantal wielen: van 2 naar 3
Aantal zitplaatsen: van "n.v.t." naar 4
Gewicht: van 248kg naar 430kg :X *
Wielbasis: van 1520 -> 1620

* En ik heb de koffers er nog wel af gehaald en de tank leeggereden...

Nog even geduld en ik krijg mijn 2e kentekencard :)
 
Gewicht: van 248kg naar 430kg :X *

* En ik heb de koffers er nog wel af gehaald en de tank leeggereden...

Nog even geduld en ik krijg mijn 2e kentekencard :)

Wat is probleem met zwaarder op kenteken?
Hoe zwaarder hoe mooier, op kenteken dan.
Mag je een zwaardere aanhanger er achter hangen *O* *O*
 
Wat is probleem met zwaarder op kenteken?
Hoe zwaarder hoe mooier, op kenteken dan.
Mag je een zwaardere aanhanger er achter hangen *O* *O*

:^

Ik heb voor de keuring nog even getankt, en het gereedschapskoffertje stond netjes achterin O-)
 
Is daar nog een beetje mee in te halen dan? 55kW en 430Kg? Lijkt me vrij zwaar namelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan