Corrosies familiemobiel

Afgelopen dagen met een select gezelschap van 4 solomotoren en 1 zijspan België en Luxemburg maar eens (on)veilig gemaakt. Heerlijk gestuurd, zeker op de strakke wegen van Luxemburg. Op onze heenreis op donderdag en op vrijdag hebben we nog een paar buitjes gehad, zijspan zag er niet echt heel schoon meer uit.

Op de thuisreis zag ik tijdens een koffie/stroopwafel stop dit:
k1200s_cardan.jpeg


Ook hier wordt de traditie van rijden - sleutelen - rijden weer voortgezet...
Binnenkort maar eens kijken wat de schade precies is.
 
Keerring cardan. Nog geen half uurtje werk. Kapje weghalen, gaatje boren, dikke schroef er in draaien en keerring er uit trekken.
 
Keerring cardan. Nog geen half uurtje werk. Kapje weghalen, gaatje boren, dikke schroef er in draaien en keerring er uit trekken.
Dat vermoedde ik ook al. Zijspan staat nu weer achter in de garage, ik hoop komend weekend er even tijd voor te hebben.
Dat noem ik geen lekkage, hoogstens een beetje zweten.
Eenmaal thuisgekomen was het geen zweten meer hoor. Dat noemen we gewoon lekkage. '(
 
Afgelopen dagen met een select gezelschap van 4 solomotoren en 1 zijspan België en Luxemburg maar eens (on)veilig gemaakt. Heerlijk gestuurd, zeker op de strakke wegen van Luxemburg. Op onze heenreis op donderdag en op vrijdag hebben we nog een paar buitjes gehad, zijspan zag er niet echt heel schoon meer uit.

Ook hier wordt de traditie van rijden - sleutelen - rijden weer voortgezet...
Binnenkort maar eens kijken wat de schade precies is.

gelukkig ben ik niet de enige die daar dus last van heeft... dat verzacht de pijn een beetje.

en we hadden elkaar dus bijna zomaar ergens tegen kunnen komen onderweg; al heb ik niet zo heel fanatiek in Belgie gereden en ik hoef daar ook niet perse zo heel nodig veel te rijden, want dan moet je automatisch nog meer sleutelen na afloop; ik laat m liever de bochten door gillen zonder dat ik ook nog diepe kuilen moet ontwijken
doe mij luxemburg en duitsland maar hoor, daar kan ik me ook een stuk beter verstaanbaar maken dan in franstalig belgie ,al begreep ik zondagochtend in alle vroegte de schreeuwende intercom bij het tankstation wel dat ik diegene was die bij numero huit niet op zijn téléphone mocht kijken.... rare regels....
 
We hadden elkaar inderdaad zomaar kunnen tegenkomen. Ik heb in Luxemburg maar 1 ander span gezien. Belgie was voor mij ook niet het favoriete gedeelte, maar het huisje waar we konden overnachten stond nu eenmaal in Wilogne, dus we moesten wel.

Volgende keer maar weer iets bij Kautenbach/Wiltz zoeken, daar heb je alleen maar mooie stuurweggetjes.

Gillend naar boven 8-)
 
We hadden elkaar inderdaad zomaar kunnen tegenkomen. Ik heb in Luxemburg maar 1 ander span gezien. Belgie was voor mij ook niet het favoriete gedeelte, maar het huisje waar we konden overnachten stond nu eenmaal in Wilogne, dus we moesten wel.

Volgende keer maar weer iets bij Kautenbach/Wiltz zoeken, daar heb je alleen maar mooie stuurweggetjes.

Gillend naar boven 8-)
Onze voorrijder deed het iets vlotter en had ook nog een grotere rechter zijkoffer.
 
En ik deed nog heel rustig aan.
Ruud, Arjen en Arjan hadden geen enkele moeite om me bij te houden volgens mij.

Edit:e=a
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RuuT
Op de een of andere manier loop ik dat soort leuke ritjes met andere zijspannen altijd mis. Wat doe ik toch verkeerd? Iedereen is druk, dus dat kan de reden niet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan