Corrosies familiemobiel

Aan alle mooie dingen komt een eind; met drie jonge kinderen komt het zijspanrijden er de laatste tijd veel te weinig van.
De K1200S staat veel te veel stil en daar is hij niet voor gemaakt.

Daarom komt hij in de verkoop:
 
Doordat ik de advertentie ook op mobile.de heb geplaatst, heb ik afgelopen zaterdag een Duitser op bezoek gehad. Na een korte proefrit (waarbij ik reed en zijn vrouw in de bak zat), kwam de vrouw enthousiast uit de bak, waarna de koop snel gesloten was. Komende vrijdag wordt hij opgehaald om (definitief) naar Duitsland te vertrekken.

Als je een sportief zijspan hebt, met welke rijstijl ga je dan rijden met een 60-plusser in de bak?
Ik heb maar gekozen voor een gematigde rijstijl, waarbij af en toe het gas wel even openging, maar vooral een keer niet te vlot door de bocht.

Mijn klant rijdt al 37 jaar motor en denkt dat die ervaring genoeg is om ook zijspan te kunnen rijden. Ik heb hem erop gewezen dat dit toch heel anders rijdt dan een solomotor. Ik heb ooit een korte introductie in het zijspan rijden geschreven, deze heb ik nu ook maar in het Duits geprobeerd te vertalen, in de hoop dat hij er serieus naar kijkt.
 
Ja, zon klant heb ik als pril motormonteurtje bij Ed Pols ook gehad.
"Ik rij al zoveel jaar motor, wat moet jij, snotneus, me nog leren?"
Hij was er binnen een kwartier achter dat zijspanrijden "anders" is. Geen schade gelukkig.
 
Ja, zon klant heb ik als pril motormonteurtje bij Ed Pols ook gehad.
"Ik rij al zoveel jaar motor, wat moet jij, snotneus, me nog leren?"
Hij was er binnen een kwartier achter dat zijspanrijden "anders" is. Geen schade gelukkig.
Hans D. met mn ex de sloot in en ik het span met krommen voorvork nog naar huis rijden.....
Wat een tijd hè. :]
 
Ja, zon klant heb ik als pril motormonteurtje bij Ed Pols ook gehad.
"Ik rij al zoveel jaar motor, wat moet jij, snotneus, me nog leren?"
Hij was er binnen een kwartier achter dat zijspanrijden "anders" is. Geen schade gelukkig.
Was ook hier op het forum toch iemand die zijn zijspan had verkocht aan iemand die het allemaal wel wist, maar op de thuisreis flink is gecrasht?

@JFJ ?
 
Was ook hier op het forum toch iemand die zijn zijspan had verkocht aan iemand die het allemaal wel wist, maar op de thuisreis flink is gecrasht?

@JFJ ?
Ja, volgens mij was dat de Sabre.
Mijn zijspan gaat op een trailer naar Duitsland, we gaan er dus vanuit dat de terugreis wel goed gaat.
 
Ja, dat was de Sabre van JFJ. De man die hem kocht had al zijn rijbewijzen, inclusief heftruck en wist het allemaal wel. Hij haalde de helft naar huis nog niet en verongelukte op een rechte weg. Hij heeft een harde les gehad en heeft een behoorlijke tijd in de lappenmand gelegen.
 
Daar gaat ie dan. -O-

1669972709265.png
 
Uiteindelijk kun je alles bewaren. Ik weet ook dat de motor van stilstand niet beter wordt, en zeker niet meer waard. Toen ik de vraagprijs moest bedenken, heb ik o.a. gekeken naar de R1150R - Tripteq combinatie die in Hengelo te koop staat. Daar wilde ik niet onder gaan zitten, omdat mijn inmiddels ex-span veel meer te bieden heeft. (BMW R 1150 R- TRIPTEQ HEELER | MotoPort)

Mij is het nu gelukt om de combinatie te verkopen voor zelfs een klein beetje meer dan ik er 3.5 jaar geleden voor heb betaald. Uiteindelijk verzacht dat de pijn van het afscheid nemen 8-)

Het heeft wel geholpen om de motor ook in Duitsland te koop aan te bieden. Adverteren op mobile.de is ook nog eens gratis en je vergroot zo het bereik van je advertentie. Mijn ervaring met Duitse klanten is, dat ze ook wat fatsoenlijker (of serieuzer) bieden dan Nederlanders.
 
Uiteindelijk kun je alles bewaren. Ik weet ook dat de motor van stilstand niet beter wordt, en zeker niet meer waard. Toen ik de vraagprijs moest bedenken, heb ik o.a. gekeken naar de R1150R - Tripteq combinatie die in Hengelo te koop staat. Daar wilde ik niet onder gaan zitten, omdat mijn inmiddels ex-span veel meer te bieden heeft. (BMW R 1150 R- TRIPTEQ HEELER | MotoPort)
heb je volledig gelijk in , die van u vergelijken met de heeler is appelen vs peren ( vind ik dan toch !! )
 
Terug
Bovenaan Onderaan