Corser/Alstare Suzuki Yess!

fourspeed

Die hard MF'er
27 jul 2002
435
0
10/30/2004
Corser Signs World Superbike Contract With Alstare Suzuki


Copyright 2004, Roadracing World Publishing, Inc.

By Kel Edge

Former Superbike World Champion Troy Corser has signed to ride the new Suzuki GSX-R1000 for Team Alstare Suzuki Corona Extra in 2005.

Troy and Alstare Suzuki team boss Francs Batta inked the deal today and Troy will make his first appearance for the team at the International Motorcycle Show at the NEC in Birmingham, UK next week.

Troy said, "I am really looking forward to riding the Alstare Suzuki and can't wait for the first tests. The current GSX-R1000 has been good enough to win the British and American Superbike titles, so I know it is a good package. I am very excited about this new challenge and I will be going all out for the title next season right from the start."

Eindelijk weer actie nadat nutteloze FPR project.
 
Volgens mij was dat mister Bayliss die dat zei. Andere Troy, andere Australier. ;)
 
dat is mooi voor Troy ;)

maar gelijk meegaan voor de titel :? het is te hopen, maar het valt te bezien of Corser nog weet wat winnen is. Maar slechter als op de FP1 kan het nooit gaan.
 
Jurgen moet gewoon op een topfiets in een topteam terecht komen. Dan weten we voor eens en altijd dat het (niet) aan hem lag....

tlh
 
Ben benieuwd of Suzuki inderdaad gelijjk kan meestrijden voor de titel. Ben ook benieuwd of Ducati kan bij blijven. In het AMA en BSB hadden ze toch niet al teveel te vertellen. Strijd vooraan was voornamelijk op de 4-cylinders.
 
Als ik Batta was zou ik Chili 'aantrekken'.
Die heeft op de 750 ook mooie dingen laten zien vor hetzelfde team.
Toen werd Chili dacht ik 4e ( :? :? ) in het WK. Ocampa zal dat wel weten......
Ik denk dat Jurgen nu helemaal niet meer bij een topteam zal komen.
Niet op een topmotor tenimnste.....
 
Als ik Batta was zou ik Chili 'aantrekken'.
Die heeft op de 750 ook mooie dingen laten zien vor hetzelfde team.
Toen werd Chili dacht ik 4e ( :? :? ) in het WK. Ocampa zal dat wel weten......
Ik denk dat Jurgen nu helemaal niet meer bij een topteam zal komen.
Niet op een topmotor tenimnste.....

Pakte dacht ik dat jaar de eerste GSXR750 overwinning op de A1 Ring. Dat kwam vooral omdat het regende en hij zo weinig last had van het te kort aan vermogen.
 
FF iets over vd Goorbergh (uit de vraagbaak op z`n site)

Hoi Jurgen tijdens de tweede kwalificatie zagen we je in de box bij Ducati vraag 1 wat heb je tegen Bayliss gezegd dat ie ineens zo hard ging ;) en vraag 2 is dit omdat je nog in bespreking bent voor een fabrieks 749r??


Antwoord: Ik ben inderdaad met Ducati in bespreking - ik was in Valencia ter ondersteuning van twee Ducati-vrienden met wie ik hier in Monaco ook veel optrek. Jurgen

Hoop dat het iets wordt ik zie hem toch liever op een duc in het wss of sbk dan op die petronas
 
hiiiiiiiiiiiiiiyaaaa!! eindelijk !! weg uit dat Fluitje Poep Ruk project !!

congratulations Troy !! *D dat word gaaf mannen let maar op !! })
 
Pakte dacht ik dat jaar de eerste GSXR750 overwinning op de A1 Ring. Dat kwam vooral omdat het regende en hij zo weinig last had van het te kort aan vermogen.

Nou dat te kort aan vermogen zal er wel geweest zijn hoor, maar de met de snelheid zat et wel goed... Aangezien Chili dat jaar met Edwards in gevecht was op Monza!!! Chili won 1 race en werd 2e in de andere.... En dat jaar op Hockenheim zat ie er ok goed bij, maar toen liet zijn achterband het twee keer afweten.... 8-)
 
119181.jpg


Naast de Duc van Toseland staat de 2005 gsxr 1000 Corona.

New Alstare Suzuki signing Troy Corser has declared that he's targeting nothing less than winning the 2005 World Superbike championship. Troy will be joined at Alstare Corona Suzuki by former Rizla Suzuki BSB star Yukio Kagayama for the 2005 season

Ik denk dat corser weer regelmatig voor een podium zal strijden.
 
En al lekker op dreef ook :9

Corser dominates on 2003 Suzuki!

In an exclusive interview with Alstare Suzuki's Troy Corser at the NEC show in Birmingham, UK, the Australian rider seemed sure of his ability to challenge for the 2005 World Superbike title...

... And the 1996 world champion has already set the pace on his Suzuki debut at the Valencia test, riding what was first thought to be the new 2005 GSX-R 1000.

However, Crash.net can reveal that the bike Corser is riding is actually Alstare Suzuki's 2003 World Superbike machine - as raced by Gregorio Lavilla and Vittorio Iannuzzo - dusted off by the team to get Troy used to a four-cylinder after three-years riding the FP1 triple.

What comes as even more of a shock is Corser's dominance on the dated machine: At the close of the second day of testing he had lapped 0.3-seconds faster than Regis Laconi's 2004 Superpole lap, with a 1min 35.6secs scorcher.

Laconi himself was second quickest by the end of the day with a 1min 36.2secs circulation - however, that was achieved on next year's factory Ducati 999 F05.

Corser's fastest lap of the day would have put him third fastest during Superpole from 2003, when there was no control tyre rule, highlighting his immense speed on the '03 Suzuki and Pirelli tyres.

"It's great to be riding a bike and having fun again!" reported Corser. "Yesterday (Tuesday), was basically about me getting on the bike and making it comfortable to ride, so we spent a lot of time playing with the position of the foot-pegs, seat and handlebars. We also tried some different offsets and changed the head-angle to get a good base setting.

"At the end of the day, I was a little surprised to find out that I had been the fastest rider of the day!" smiled the Aussie. "Especially because, I hadn't pushed hard at all, I had just been riding the bike and getting used to it. I ended up with a 1min 36.92secs - and that was half a second quicker then anybody else!"

Corser then continued that field leading form into the second day of testing.

"I was still over half a second faster then anybody out there today and that gave us all a bit of a buzz," he admitted. "Even though I am riding a 2003 Alstare Suzuki Corona Extra GSX R1000, I'm already very happy and excited about my future prospects.

"The bike feels so much better then my last bike from mid-corner to the exit of the corner. The engine responds in a very linear way to my hand on the throttle and I can feel that it has a lot more torque. Also, I can go a bit wide in the corner or be on a different line and can still run a good lap time. The bike is very rider-friendly and the rpm or gear is not so critical.

"I cannot wait for the new bike when it comes, but I feel that I could race this very bike right now and be a contender for sure - and that's a wonderful feeling to have at this early stage," he concluded.

120124.jpg
 
Ben benieuwd of Suzuki inderdaad gelijjk kan meestrijden voor de titel. Ben ook benieuwd of Ducati kan bij blijven. In het AMA en BSB hadden ze toch niet al teveel te vertellen. Strijd vooraan was voornamelijk op de 4-cylinders.

hoezo niet veel te vertellen??? je moet ook niet vergeten dat in beide kampioenschappen de Ducati's op Michelin banden uitkwamen en een Dunlop rijder de titel heeft gewonnen. En Leon Haslam heeft op race banden(Dunlops) wel een tijd neergezet die drie tiende sneller was dan de tijd van Corser. En Corser reed op een 2003 machine de Ducati rijders hadden slechts 1 2005 machine en Pitt reed op een snel in elkaar geflanste racer. Vermeulen heeft niet gereden. Dus zoals altijd zeggen de wintertests heel weinig maar ik hoop dat er idd weer wat spanning komt. er kan iig niet meer worden gezegd dat het een Ducaticup is. Volgend jaar de Desmosedici RR want het regelement is nu zo dat de twins hun voordeel (als ze dat al hadden ) hebben verloren
 
hoezo niet veel te vertellen??? je moet ook niet vergeten dat in beide kampioenschappen de Ducati's op Michelin banden uitkwamen en een Dunlop rijder de titel heeft gewonnen. En Leon Haslam heeft op race banden(Dunlops) wel een tijd neergezet die drie tiende sneller was dan de tijd van Corser. En Corser reed op een 2003 machine de Ducati rijders hadden slechts 1 2005 machine en Pitt reed op een snel in elkaar geflanste racer. Vermeulen heeft niet gereden. Dus zoals altijd zeggen de wintertests heel weinig maar ik hoop dat er idd weer wat spanning komt. er kan iig niet meer worden gezegd dat het een Ducaticup is. Volgend jaar de Desmosedici RR want het regelement is nu zo dat de twins hun voordeel (als ze dat al hadden ) hebben verloren



Wat is dat precies???De Desmosedici RR ???
ik heb wel eens zo'n 999R Capirex replica (straatuitvoering) gezien op een beurs....
is het zo iets???
Daar zit toch ook een erg snel en duur blok in???
Heeft er iemand een picture van toevallig????? :P
 
Ik denk dat Corser in de top 4 stand komt aan het eind van het jaar....
Denk dat het weer sinds 5 jaar echt aantrekkelijk wordt om eerste weekend van September naar Assen te gaan........ *D
Die tijden en verslagen van de wintertest zien er goed uit.... :}
 
Desmosedici is de Gp motor van Ducati, volgend jaar komt er een straat versie van. het is de bedoeling deze in te zetten in het Wk SBK een titel halen met een tweecilindertje was volgens de critici altijd zo makkelijk. maar als je naar Amerika en Engeland kijkt zie je wel dat dat best tegenvalt
 
Terug
Bovenaan Onderaan