Corsica here we come

jandulac

Rookie
22 dec 2020
5
2
in april willen we met 4 pers naar Corsica.
motoren in de bus en op de aanhanger.
we willen de overtocht met de motor doen zodat we gelijk vanaf de boot kunnen gaan sturen, dit geldt dan ook voor te laatste dag, kunnen we nog de hele dag sturen.
Hamvraag..Waar laten we de auto met aanhanger ??
*zijn /is er n veilig parkeerterrein van de ferry waar je de auto kan achterlaten..??
*of de ergens in n rustig dorpje parkeren bv bij n autodealer ?

lees t graag
Jan
 
ik neem aan dat je ook gaat overnachten als je het hebt over 'de laatste dag' , dan bij het reserveren vragen of ze bewaakte stalling, of wat jij genoeg vind, hebben ?
 
Ik snap je wel en zou het ook zo doen.
Weliswaar niet naar Corsica, maar op tripjes naar voormalig Joegoslavië en Baskenland heb ik het vergelijkbaar gedaan.

Wij reden dan een dag met de motor op de aanhanger naar een hotel, plm 1000km , lieten de boel daar achter, gingen 7 a 10 dagen rondtoeren en eindigden weer bij dat hotel. Wij sliepen daar dan dus wel twee nachten, dat is niet jouw bedoeling als ik het goed begrijp.

We zochten dan het hotel van te voren uit, schreven ze aan of het mogelijk was om de boel daar achter te laten, was nooit een probleem.

Ik heb inmiddels zelf een Motolug, zo'n demontabele motor aanhanger. Die haal ik in 10 minuten uit elkaar en leg ik achter in de auto. Dan ben je of alles kwijt, of niets.....

In de meeste dorpjes in Frankrijk en Duitsland staat je boel echt wel veilig als deze op de parkeerplaats van een hotel staat. Meestal heb je een prive parkeerplaats, achter het hotel, uit het zicht. Disselslot erop en het zal alleamaal zo'n vaart niet lopen.
 
Monster796
goed plan; ik ga div hotels bekijken wat betreft parkeren
Thanks
 
Ik snap je wel en zou het ook zo doen.
Weliswaar niet naar Corsica, maar op tripjes naar voormalig Joegoslavië en Baskenland heb ik het vergelijkbaar gedaan.

Wij reden dan een dag met de motor op de aanhanger naar een hotel, plm 1000km , lieten de boel daar achter, gingen 7 a 10 dagen rondtoeren en eindigden weer bij dat hotel. Wij sliepen daar dan dus wel twee nachten, dat is niet jouw bedoeling als ik het goed begrijp.

We zochten dan het hotel van te voren uit, schreven ze aan of het mogelijk was om de boel daar achter te laten, was nooit een probleem.

Ik heb inmiddels zelf een Motolug, zo'n demontabele motor aanhanger. Die haal ik in 10 minuten uit elkaar en leg ik achter in de auto. Dan ben je of alles kwijt, of niets.....

In de meeste dorpjes in Frankrijk en Duitsland staat je boel echt wel veilig als deze op de parkeerplaats van een hotel staat. Meestal heb je een prive parkeerplaats, achter het hotel, uit het zicht. Disselslot erop en het zal alleamaal zo'n vaart niet lopen.
Als je alles kwijt ben, hoef je niet meer zulke ingewikkelde plannen te bedenken en kan je gewoon alles weer op je motor doen.
 
in april willen we met 4 pers naar Corsica.
motoren in de bus en op de aanhanger.
we willen de overtocht met de motor doen zodat we gelijk vanaf de boot kunnen gaan sturen, dit geldt dan ook voor te laatste dag, kunnen we nog de hele dag sturen.
Hamvraag..Waar laten we de auto met aanhanger ??
*zijn /is er n veilig parkeerterrein van de ferry waar je de auto kan achterlaten..??
*of de ergens in n rustig dorpje parkeren bv bij n autodealer ?

lees t graag
waar vertrekken jullie?
waar vertrekken jullie? je kan het bij een hotel proberen. Een vriend van ij zet zijn auto incl. aanhanger bij een hotel neer.
 
Laatst bewerkt:
De beste stalling voor die aanhangwagen en bus is thuis, dat stukje naar zuid Frankrijk... Daar ben je zo. Zo staat de bus ook veilig.
Ik ben al een keer of 8 naar Corsica geweest.
Voor Corsica is de beste manier om naar Genua te rijden en dan de nachtboot te nemen. Lekker snurken op de boot.
Volgende ochtend vroeg rijd je in Bastia van de boot af en dan gelijk vanaf het haventerrein rechtsaf voor een rondrit op Cap Corse. Je zit dan direct op de route en met ca 10km zit je al tussen de mooie uitzichten vanaf de kust en tussen de klimmetjes, bochten en baaien. :t

Rijden van/ naar Genua kan prima met de motor.
Vanaf de boot (1150km) reed ik ook op mijn oude FZ in 1x naar huis. Gotthardpass gelijk meepakken?
De boot komt aan 's morgens om 07.00 in Genua. Dan heb je de hele dag om thuis te komen. Gaat prima!
 
Het is toch wel erg dat telkens er iemand een vraag stelt om met een aanhanger of bestelwagen naar het zuiden te rijden,er een aantal mensen zeggen dat ze het maar "gewoon" met de motor moeten doen.
TS en zijn vrienden zullen daar wel over na gedacht hebben,en hun redenen hebben om NIET met de motor over de snelweg naar ginder te rijden.
Sommigen hier rijden blijkbaar graag 1000km snelweg,dus dan moet iedereen dat maar zo doen.|(
 
Beste plek voor de bus is gewoon thuis.
Als je met de motor gaat begint de vakantie al als je de straat uit rijdt! En die 1000km is zo voorbij.
Sommigen vinden ALLES heel ver. Mijn buurman piept al als die met de auto naar Zierikzee moet.

Blijkbaar toch niet voldoende nagedacht, want wat met de bus/ aanhanger te doen dat blijft een vraag.
 
De handeling van aanhanger/bus laden, afladen en weer laden en afladen en of ding huren en daar weer ophalen/ afhalen kost ook weer 4/6u. Niet vergeten!. Ik reed met de Honda cb500 ook moeiteloos 1000km over de peage. Niet hard qua snelheid, maar doorzetten. En een glimlach op mijn gezicht de volgende ochtend!!!!!! Afzien en job done. Oké, de terugweg is zwaar afzien.
 
Oké, de terugweg is zwaar afzien.
Het is alleen afzien als je werkelijk HEEL slecht weer hebt.
Ik kwam terug van de Dordogne (1050km) en dat ging goed tot Lille. Niks aan de hand, steeds 130-140 gereden. Camera's!
Toen in België bakken met hemelwater. Ben 100m achter een truck 90 gaan rijden. Zag niet veel meer.
Na Antwerpen werd 't weer goed. Ja, dat was 150km afzien. De rest was prima. :t
 
Gewoon regen of heel hard regen?
In DK heb ik ook wel eens zo'n bui gehad, dat 't niet sneller ging dan 60. (en dat was mss al te snel)
 
Tot aan mijn onderbroek natgeregend bij Metz, en weer droog gewaaid onder Dyon. Haha maar idd zwaar afzien.
Corsica is super. Wel wat duurder dan het continent. Wij waren vooral enthousiast over het zuidwesten, dus Sartene-Bonifacio. Maar nabij Porto en Cap Nord (was zelfs koud in augustus....) is ook super. Wij waren daar 20 jaar geleden, met een te zware MG1000sp. Bastia is minder. Rivier Restonica Vallée top!
 
Afzien en job done. Oké, de terugweg is zwaar afzien.
Maar als TS en zijn vrienden daar geen zin in hebben is dat toch hun beslissing?
Ik vraag me dan af waarom jullie nog een hoop geld gaan uitgeven om 1000km rechtdoor op de péage te mogen rijden,als er daarnaast gratis supermooie bochtige wegen liggen?
Dat duurt natuurlijk wat langer,maar dat is toch geen probleem,neem gewoon de tijd?
Of mag je zo lang niet weg van je vrouw of baas?
Iedereen doet het hoe hij het wil,en als hij daar dan iets over vraagt hoeft niemand daar off topic over te gaan zeuren.
Als iemand info vraagt over een hotel,ga je dan ook zeggen dat hij maar moet gaan kamperen,omdat jij dat leuker vindt?
Dat is net hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan