Corsica + informatie

hophenk

Rookie
6 dec 2009
1
0
Hierden
Graag wil ik aankomend voorjaar een motorrit maken naar Corsica, hierop volgende heb ik de volgende vragen welke ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden


- Zijn er betaalbare hotels/herberg/pensions etc. in Corsica waar je je motor binnen kan stallen?
- Wat zijn de kosten qua overtocht met de boot vanuit Frankrijk.
 
ooit op corsica wezen liften!

wauw wat mooi!

Je mag alleen niet overal met gemotoriseerde voertuigen komen!
 
Voor een hoop info over Corsica : ww.corsica-prikbord.nl
Wat overtochten betreft www.overtocht.nl of www.aferry.nl gebruiken.
 
Wat ook intressant is:
Google streetview is beschikbaar voor gans Corsica
(en voor 75% van Frankrijk & Spanje, en 50% van zwitserland, en stukken Italie)
 
Ik ben al een paar keer op Corsica geweest en het idd erg mooi. Op de grotere wegen kun je erg goed de race-janus uit. De kleinere wegen zijn niet altijd van goede kwaliteit. Ook de rijstijl van de Corsicanen houd wat te wensen over.
Je kunt vanuit diverse Franse steden overvaren: Marseille (nachtboot), Nice en Toulon. In het voorjaar zitten de boten meestal niet vol, maar wel nuttig om toch even te reserveren.
- De voordeligste tickets van ferry-overtochten naar Engeland, Noorwegen, Zweden, Corsica en andere afvaarten in Europa. - Overtocht.nl
- Ferry Corse - Corsica Ferries - Transport maritime - Compagnie maritime
- Home
- http://www.sncm.fr
Neem wel even wat spanbanden mee om je motor op de boot vast te zetten. Sommige maatschappijen hebben slechts wat oude stukken touw om je motor vast te zetten.
Een overtocht kost tussen E40 - E120
Hotels zijn er in alle prijsklassen en hoef je niet te boeken in het voorjaar. Met diefstal heb ik nog nooit problemen gehad. Motor altijd buiten laten staan, wel op slot natuurlijk.
 
De kleinere wegen zijn niet altijd van goede kwaliteit ..

DAT is het understatement van de week :Y

De westkustweg tussen Calvi & Zeg maar Bonifacio is zoooo erbarmelijk van kwaliteit
dat je niet moet rekenen op meer dan 150km op een dag van 8 uren. Geen 10 meter rechte weg, leuk soms, maar tzijn bijna allemaal blinde bochten, dus zo vlot rijdt dat ook weer niet.
De bestrating zit vol putten en lappen en scheuren.
"Weet je hoe de corsicanen hun wegen opnieuw effen maken? Ze schrapen de rest van het asfalt van rond de putten weg",
"De beroemdste corsicaan? José Deformé", en ..
"hoe ze in corsica van een eenvaksweggetje een twee vaks maken? Ze schilderen een lijn in het midden" (And I ain't kiddin')
Los daarvan; hééééééééééééééééééééééérlijk eiland om te motorrijden, maar vermijdt wel juli augustus wegens TE warm.
 
Laatst bewerkt:
Corsica is echt geweldig om te rijden, ik ga zelf nog een terug.

Op mijn website staat e.e.a. te vinden over Corsica, http://www.effestukkierijden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=56 (hier) en http://www.effestukkierijden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=86 (hier).

Ik ben er nog pas geweest, de wegen worden daar in rap tempo vernieuwd met strak asvalt. Let wel, ik heb het hier over de doorgaande N wegen, de kleinere bergweggetjes zijn niet best geasvalteerd maar waar is dat wel zo in het buitenland?

Ik ben er in hoogseizoen naartoe gegaan Juli/Augustus en vond het weer geweldig, niks te warm omdat je aan de buitenkant van het eiland altijd een briesje hebt en in het midden de temperatuur gewoon zakt vanwege de hoogte.

Hier wat smaakmakers:
27_asvalt.jpg


15_capcorse2.jpg


21_piani.jpg


14_capcorse.jpg
 
Ik was afgelopen juli in Toscane (auto en de motor op de trailer) en de planning was ook een paar dagen Corsica. Helaas niks van gekomen, wel naar Elba geweest. Klein eiland en binnen drie uur rond gereden.

Aankomende zomer staat Corsica weer op het programma met als doel dat het wel doorgaat. Wanneer is de planning?
 
Ik was afgelopen juli in Toscane (auto en de motor op de trailer) en de planning was ook een paar dagen Corsica. Helaas niks van gekomen, wel naar Elba geweest. Klein eiland en binnen drie uur rond gereden.

Aankomende zomer staat Corsica weer op het programma met als doel dat het wel doorgaat. Wanneer is de planning?
Elba valt mee hoor, kan mooie rijden. Corsica was ik een dag vanaf Sardinie gekomen. Erg toeristisch, prijzig qua verblijf en eten. Volgende keer ga ik van uit het Noorden, tentje mee.
Ik wil zeker daar rondrijden.
 
in Motoren en Toerisme stond een artikel over Corsica
(vraag me echter niet welke uitgave.. want het lag bij mijn ouders)

De uitgave waar er over de modellen die in 2010 te verwachten zijn wordt geschreven en veel over de -toen nog- komende EICMA beurs in milaan
iets over Royal Enfield en een bezoek aan de fabriek in India ergens

:)
 
Niet van mij persoonlijk, maar toevallig in het weekend gelezen.
http://www.doubleplus.nl/motortrips/cors2005/index.html
 
Elba valt mee hoor, kan mooie rijden. Corsica was ik een dag vanaf Sardinie gekomen. Erg toeristisch, prijzig qua verblijf en eten. Volgende keer ga ik van uit het Noorden, tentje mee.
Ik wil zeker daar rondrijden.

Hoe druk is het nou eigenlijk op Corsica? Ik zit er over te twijfelen om naar Corsica te gaan omdat het tegenwoordig daar erg druk en toeristisch is. Als ik ergens heen ben met de motor dan heb ik het liefste dat het er lekker rustig of zelfs compleet uitgestorven is, heerlijk..... :)
 
Hoe druk is het nou eigenlijk op Corsica? Ik zit er over te twijfelen om naar Corsica te gaan omdat het tegenwoordig daar erg druk en toeristisch is. Als ik ergens heen ben met de motor dan heb ik het liefste dat het er lekker rustig of zelfs compleet uitgestorven is, heerlijk..... :)
Ik was daar in Oct 2008, even planning veranderd omdat op Sardinie in het weekend nog een dorpsfeest was. Zodoende was ik daar maar een dag.
Tja, ik mag niet met Elba en Sardinie vergelijken. Zuidelijk Sardinie was ook relatief druk vergeleken de rest van het eiland ... kwam geen kip tegen.
O ja op Corsica was zuidelijk deel niet zoveel wegen, druk verkeer. Alternatief weg was of afgesloten of heel slecht asfalt.
Toen ik een hotel ging zoeken, was vol, vol, vol. Bij een van die hotels, ging ik gauw plassen en kreeg ik ook een snau van madam dat niet de bedoeling was.
Misschien moet ik gewoon in Nov gaan, dat een beetje einde seizoen is.
 
Laatst bewerkt:
in het voorseizoen mei/juni is het lekker rustig en niet té warm .... we troffen het in Bonifacio, een camping met chalets met uitzicht over de baai en stad .... helemaal goed
full
 
O ja op Corsica was zuidelijk deel niet zoveel wegen, druk verkeer. Alternatief weg was of afgesloten of heel slecht asfalt.
Toen ik een hotel ging zoeken, was vol, vol, vol. Bij een van die hotels, ging ik gauw plassen en kreeg ik ook een snau van madam dat niet de bedoeling was.
Misschien moet ik gewoon in Nov gaan, dat een beetje einde seizoen is.

-O- Was van plan om eind juli begin augustus te gaan dan zit ik dus vol in het hoogseizoen.......

Hmm.

Pyreneëen, here I come!! :) ;)
 
Eind april/ begin mei ga ik naar Schotland
Heb de laatste week juli en eerste week augustus de tweede vakantie staan en ben nog aan het kijken waarnaar toe. Corsica moet echt geweldig zijn maar heb al vaker gehoord dat het er vooral in de steden erg druk kan zijn.
Pyreneëen ben ik dit jaar ook geweest, inderdaad de Spaanse kant is prachtig.
 
Corsica moet echt geweldig zijn
:Y
maar heb al vaker gehoord dat het er vooral in de steden erg druk kan zijn.
:Y
Met dien verstande, dat er nu ook weer niet zo veel grote steden zijn, en dat "groot" in absolute termen toch klein is.
Ajaccio & Bastia, al de rest zijn dorpen.
Het lastige is eerder de warmte (in de zomer). 15 minuten aanschuiven om een stadje van 5000inwoners te doorkruisen is op zich niet erg, behalve als de zon op je bol brandt en het 33 graden is en windstil ...
 
Elba valt mee hoor, kan mooie rijden. Corsica was ik een dag vanaf Sardinie gekomen. Erg toeristisch, prijzig qua verblijf en eten. Volgende keer ga ik van uit het Noorden, tentje mee.
Ik wil zeker daar rondrijden.

Ik bedoelde het niet negatief. Het eiland is prachtig en heel relaxed en je kan er prima sturen. Hier en daar is het asfalt wat gladjes maar voor de rest prima.
 
dik 2 jaar na de laatste post hier , wil ik het een beetje nieuw leven in blazen
op de motorbeurs heb ik een vakantie geboekt naar corsica
ik lees hier (mf) dat het asfalt slecht is op corsica maar het schijnt erg verbeterd tezijn de afgelopen 2 jaar
verder ben ik benieuwd of er hier op mf nog meer mensen zijn die deze zomer naar corsica gaan

gr ruud
 
Laatst bewerkt:
Yep, begin september ga ik met Horizon naar Corsica. Ben ook erg benieuwd, heb er al veel over gehoord.
:]
 
ik heb deze reis ook geboekt idd , dan zie ik je 10 april wel bij de info middag
ben je al vaker met horizon op vakantie geweest ?

gr ruud
Ja, ik ga al jaren met Horizon mee. Is altijd heel goed bevallen. Alles is altijd prima voor elkaar, dus geen kopzorgen. Je gaat een fijne vakantie tegemoet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan