Counter-stearing ?!?

counter-stearing

  • Voor

    Stemmen: 34 97,1%
  • Tegen

    Stemmen: 1 2,9%
  • Anders

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
Op woensdag 19 november 2003 07:33 schreef Yzf1kr het volgende:Als je zijn vraag goed leest heeft hij het over de stuur uitslag:Hij heeft het niet over het sturen van de berijder, maar de richting van z'n voorwiel.Hij vraagt dus of z'n voorwiel weer naar links wijst op het moment dat je de bocht naar links ingaat, en daarop is het antwoord ja
oké thanks :)

Nu begin ik het te snappen :X
Dacht al steeds dat ze de hele bocht door hun stuur de verkeerde kant op stuurden, maar zoals ik ook in het filmpje zag stuurde de man met de bocht mee zodra de motor schuin begon te hangen.


Zodra ik de motor weer uit de winterstalling haal zal ik het gelijk proberen.
 
Ja?????? Ik dacht het niet. Zolang je in de bocht bent blijf je druk houden op het binnenstuur. Hoe meer druk, hoe schuiner hij wil en om dat tegen te houden geef je dus gas maar je stopt echt niet met tegensturen. Maar zoals ik al eerder schreef, staar je nu niet blind op alleen tegensturen. Als je het veilig wilt doen (lijkt mij wel fijn) dat hoort er echt het belasten buitenstepje en gewichtsverplaatsing naar binnen bij!!!!!!!!!!!!!!
dat met dat gewicht op de buitenstep en het naar binnen hangen doe ik al en lukt op zich wel aardig })
maar als ik er vanuit ga dat ik mijn wiel in een linker bocht de hele tijd naar rechts laat sturen dan ben je in mijn ogen toch echt bezig met crossen ipv op een gewone motor te rijden.

Ik rij soms ook op een crosmotor en dan stuur je in de bocht ook tegen en dan de hele bocht door, maar dat komt omdat anders je achterwiel je voorwile voorbij gaat.
 
Tjee wat een gelul allemaal.

Iedereen lijkt in de war te raken omdat het TEGEN sturen heet. Heeft niks met driften te maken ok!! Lees anders de pagina's ff door.

Het gaat er alleen om dat je snel kan insturen/uitwijken als je bewust aan je stuur trekt.
 
Tjee wat een gelul allemaal.

Iedereen lijkt in de war te raken omdat het TEGEN sturen heet. Heeft niks met driften te maken ok!! Lees anders de pagina's ff door.

Het gaat er alleen om dat je snel kan insturen/uitwijken als je bewust aan je stuur trekt.
BUg heef thet gisteren op de A5 eens even in praktijk gebracht, en merkte meteen dat hij het al een hele tijd onbewust deed. Met name bij het inhalen van andere weggebruikers en terugkeren naar je rechter rijstrook. Gaat erg rap. Als je het bewust doet is het wel een grappige ervaring: naar rechts sturen en naar links gaan... en omgekeerd natuurlijk... :)
 
Overigens,..Je vraagt niet per definitie meer grip van je banden bij deze techniek. Het kan natuurlijk wel het gevolg zijn, omdat jem bijv. heel plat legt. De kracht die je voelt als je trekt/duwt is puur het gyroscopisch effect van je voorwiel.
 
Iedereen doet (onbewust) aan countersteering.
Zelfs op de "gewone" trapfiets.
Zonder countersteering zou je omvallen. (in ieder geval bij zeer langzaam rijden).
Rij maar een door een plas (op een verder droogwegdek) en maak een paar bochtjes
kijk naar het banden spoor en le voilá!
Dit is ook de reden dat je met de fiets zo moeilijk over een smalle plank kan rijden.
Op het moment dat je eraf dreigt te rijden, wil je sturen, maar je stuurt altijd eerst even tegen, en dus val je van de plank. (zie ook te land , ter zee en in de lucht. Eenmaal dicht aan het randje, flikkeren ze er altijd af)
 
Hmmm met over een plankje rijden heeft BUg het nog nooit vergeleken. En als je nou met een motor over datzelfde plankeje wil rijden.. donder je er dan ook af ;) ?
 
dat met dat gewicht op de buitenstep en het naar binnen hangen doe ik al en lukt op zich wel aardig })
maar als ik er vanuit ga dat ik mijn wiel in een linker bocht de hele tijd naar rechts laat sturen dan ben je in mijn ogen toch echt bezig met crossen ipv op een gewone motor te rijden.

Ik rij soms ook op een crosmotor en dan stuur je in de bocht ook tegen en dan de hele bocht door, maar dat komt omdat anders je achterwiel je voorwile voorbij gaat.

Volgens mij doel jij nu op "driften" dit komt ook wel bij circuit racen voor hóór !
:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan