cr 125 zuiger vervangen maar wil niet starten

biestig

Rookie
19 jun 2004
6
0
Hey iedereen,

'k heb vandaag mijn zuiger vervangen van mij '91 honda cr 125. Het was de eerste keer dat ik dit deed, en hij wil dus niet starten.

'k heb nieuwe pakkingen gestoken behalve in het deksel waar de bougie insteekt (bovenste deksel van cilinder) nu als ik mijn kickstarter naar beneden stamp, dan zie ik koelvloeistof in kleine druppels langs mijn bouten afdruppen... En ik hoor een raar geluid juist of ie een soort van drukverlies heeft. Is dit de reden waarom ie niet wil starten of misschien nog iets anders??

alvast bedankt

je hebt je probleem gevonden.

Koppakking liefst bij elke sleutelbeurt vervangen (eigenlijk met alle pakkingen)...en de kopbouten met het goede aanhaal moment aandraaien (moeten ook allemaal even vast dus).

waarschijnlijk lekt ie ook koelvloeistof in je cilinder (zal leuke plas staan in je carter)
en daarom start ie dus niet.

dus cilinderkop eraf, schoonmaken, nieuwe pakking erin en proberen te starten (mss eerst ff 'droogrijden' dat de kvs uit je carter is)..

en je kvs ff bijvullen..uiteraard

Bij de meeste tweetakt crossers hoef je de kop niet eens los te halen maar alleen de cylindervoet om een zuiger te vervangen.
Als het niet nodig is lekker laten zitten, vaak is zo'n kop weer lastig dicht te krijgen.
Ik neem wel aan dat je de zuiger er goed om in hebt gezet zoals hierboven wordt gesuggereerd?
En ook gelet op welke dikte voetpakking je gebruikt hebt ivm compressie?

heb vandaag pakking gehaald bij de crosswinkel, nu is de compressie wel goed denk ik alleen wil ie niet starten.

met de kickstarter wou ie niet aanslaan dus heb ik em van een heuvel geduwd, en na een paar keer slaat ie wel aan, wou vertrekken maar bolde terug stil. Toen kreeg ik em ineens niet meer in z'n neutraal of in zijn andere versnellingen. Na een paar keer te kickstarten slaat ie ineens terug aan en heb ik een paar honderd meter kunnen rijden maar toen ik terugdraaide viel ie opnieuw stil, sindsdien niet meer aan de praat kunnen krijgen.

Nu denk ik dat oftewel mij pakking aan het deksel waar de bougie insteekt te groot is (want er zaten er al 2 in, heb er nu nog eentje bijgestoken en goed aangedraaid) en zit dus ook mijn bougie te hoog nu om tegoei te kunnen ontsteken, oftewel is gewoon mijn carb slecht afgesteld, maar daar ken ik helemaal niets van af...

Enige raad iemand??

beter ff naar de pijl bovenop kijken..

ok...zal het even duidelijk proberen uit te leggen.

Doe slechts 1 pakking tussen je cilinder en kop :)
Doe de zuiger er op de goede manier in met de pijl naar de uitlaatkant (maar voglens mij heb je hem nu al goed zitten..)
Hou op met belg zijn.

mijn hemel hier is geen redden meer aan......
Dus je hebt nu twee koppakkingen op elkaar zitten!!!???
Wauw
volgens mij ben je de eerste die dat voor elkaar krijgt.

Maar goed
Haal een nieuwe pakking
Goed om monteren(er staat een pijl op die moet naar voren wijzen en de tekst naar boven)
Controleer of je zuiger goed zit.
En ga bidden
succes

Terug
Bovenaan Onderaan