cr 250 klaar maken voor de weg

Erwin-cr250

Rookie
30 mei 2004
9
0
Hoofddorp
Mijn naam is Erwin, ik heb van de week een CR 250 met kenteken gekocht.

Hij heeft een hele tijd stil gestaan dus er moet eea aangebeuren.

Nou heb ik een paar vraagjes:

Wat zijn de geluidseisen voor een motor eigenlijk? Als ik 'm door haal wordt het vaak niet echt gewaardeerd.

In zijn versnelling met koppeling loopt hij niet helemaal vrij (hij wil nog steeds weg) is de koppeling op of moet er andere carterolie in? En wat voor?

De verlichting werkt nu op de spoel. Bij lage toeren is mijn licht nu vrij beroerd, ook mijn remlicht. Is dit eenvoudig te verhelpen?

Bedankt alvast.
 
geluidseisen zijn van jouw CR niet conform de eisen aan de openbare weg vrees ik
wat deze moeten zijn kijk bij M.A.G die hebben een lijst van motoren en hun Db
uitstoot.

Koppeling is je kabel goed afgesteld? Plakken je platen aan elkaar? probeer nieuwe olie of anders nieuwe platen/veren.

Over je verlichting je zou moeten kijken of er iets is waarbij er een exstra spoel opgewikkeld is die geschikt is om een accu bij te laden via je spanningsregelaar deze onderdelen zou je erop moeten maken anders zie ik weinig heil in jouw verlichting aangezien bij stationair ook weinig vermogen geleverd wordt door de bestaande spoel(en) misschien iemand anders een idee?
 
Is het op kenteken ook een CR 250?...........ik heb al zoveel omgebouwde crossers gezien met een kenteken er op van een xl of zo.
Zo'n ding is eigenlijk niet meer door de keuring te krijgen (geluid/verlichting/banden etc.)
Vaak is het niet alleen de demper die het meeste geluid veroorzaakt maar vooral de voorbocht van de uitlaat (dunwandig en daardoor erg luid)
Wat je licht betreft kun je er wel een accu op maken (een nicad pakketje wat gebruikt wordt in accuboormachines bijvoorbeeld werkt goed)
Ga je er trouwens echt mee op de weg rijden?.........kijk dan uit voor vastlopers bij te lang hoog in toeren rijden (daar houdt zo'n ding echt niet van)
voldoende rijk zetten door een iets te grote hoofdsproeier er in te draaien zou ik je als tip willen mee geven.
 
Op kenteken is het ook een CR250 hij is uit '89 toen kon het allemaal nog.

Als ik er een accu tussen wil zetten kan dat gewoon tussen de bestaande bedrading of moet er voor de rest nog iets tussen?
Gebruik je dan een oplaadbare accu of wordt hij door je spoel opgeladen?

Is ie stiller te krijgen met alleen een andere einddemper of is een andere bocht dan ook nodig en zijn deze er eigenlijk wel?
 
Ik heb een paar jaar geleden een CR 500 gekocht op het circuit, zelf omgebouwd naar een off the road, enduro uitlaat erop en goedgekeurd. Na de goedkeuring alles eraf gesloopt en gassen maar weer. En dat ze vervelend kijken als je echt gas geeft, das pech voor hen.

Het probleem met de koppeling is vrij makkelijk op te lossen. Koppelingshuis eruit halen en gaten van ong. 4 mm boren in de buitenkant van het huis waar de platen niet doorheen glijden. Door de middelpuntvliedende kracht wordt de olie nu uit de platen geslingerd waardoor ze sneller vrijkomen en niet meer plakken. Ik werk veel met crossers en dit wordt door mij standaard gedaan, zowel bij 4 als bij 2 takt.

Wat de olie betreft, hoe dunner, hoe makkelijker de koppeling vrijkomt. Het nadeel is dat het vaak moet worden vervangen. Om dit op te vangen meng ik altijd BladelOlie GB6 met BladelOlie 10w40, 40/60 verhouding. Waarom BO olie? Zij zijn goed gespecialiseerd in het crossgebeuren en de prijzen liggen lager dan bijvoorbeel Castrol.

Succes, Baske
 
Terug
Bovenaan Onderaan