cr 250 start niet

autocross-gek

Rookie
24 aug 2008
19
0
hallo ik ben nieuw hier.

ik heb een honda cr 250 uit 1986 gekocht om voor de fun op te rijden. nou heb ik 1 probleem nog hij start niet hij vonkt wel als een gek en bezine krijgt die ook alleen hij wil niet starten. ik denk zelf dat de onsteking niet goed staat maar hoe moet ik nou weten hoe die moet staan?

alvast bedankt

Ty500

MF veteraan
4 mrt 2007
1.468
0
37
Den Haag
hallo ik ben nieuw hier.

ik heb een honda cr 250 uit 1986 gekocht om voor de fun op te rijden. nou heb ik 1 probleem nog hij start niet hij vonkt wel als een gek en bezine krijgt die ook alleen hij wil niet starten. ik denk zelf dat de onsteking niet goed staat maar hoe moet ik nou weten hoe die moet staan?

alvast bedankt
De luchtschroef is wel verstelbaar. Dat is een klein schroefje voor een platte schroevendraaier aan de zijkant van de carb. Standaard is helemaal dicht en dan 1 slag open bij mijn 1989 CR500.

Mocht dat niet helpen, kun je een andere bougie proberen, ik vind zelf br9 of br8 het beste. (bougies kun je ook bij een brommerzaak halen, die typen zijn ook in brommers gangbaar en horen iets van E5 per stuk te kosten)

Wat ook kan is de carb voorszichtig uit elkaar halen en kijken of de gasnaald in het midden staat (standaard) en dan weer precies zo in elkaar zetten.

Verder even kijken of de choke blijft staan, als hij steeds terugschiet tijdens het kicken even iets eromheen doen om hem omhoog te houden, zoals een wasknijper.

Mario2T

MF veteraan
26 dec 2004
14.797
0
50
Vlagtwedde
www.formicola.nl
Uiteraard kan de carburateur ook verkeerd staan.
Naast luchtschroef, kun je ook de chokeknop uitdraaien.

Gemiddelde afstelling: 55/175, gasnaald op tweede stand, lucht 1,5 open en chokeknop 6 tot 7 slagen open.

autocross-gek

Rookie
24 aug 2008
19
0
oke dan ga ik daar morgen eens naar kijken ik weet wel dat de gasnaald in de bovenste stand staat maar ik ga morgen weer veder kijken. en dan horen jullie het wel of het gelukt is of niet.

autocross-gek

Rookie
24 aug 2008
19
0
hij doet het. het mebraam slot niet helemaal af en nog maar wat versen benzine er in gedaan en nu doet die het weer gelukkig. allemaal bedankt voor de tips.