cr 250 start niet

autocross-gek

Rookie
24 aug 2008
19
0
hallo ik ben nieuw hier.

ik heb een honda cr 250 uit 1986 gekocht om voor de fun op te rijden. nou heb ik 1 probleem nog hij start niet hij vonkt wel als een gek en bezine krijgt die ook alleen hij wil niet starten. ik denk zelf dat de onsteking niet goed staat maar hoe moet ik nou weten hoe die moet staan?

alvast bedankt
 
wat dan autocross is mooi man. oke als die niet verstelbaar is waarom start die dan niet vraag ik me af?
 
hallo ik ben nieuw hier.

ik heb een honda cr 250 uit 1986 gekocht om voor de fun op te rijden. nou heb ik 1 probleem nog hij start niet hij vonkt wel als een gek en bezine krijgt die ook alleen hij wil niet starten. ik denk zelf dat de onsteking niet goed staat maar hoe moet ik nou weten hoe die moet staan?

alvast bedankt

De luchtschroef is wel verstelbaar. Dat is een klein schroefje voor een platte schroevendraaier aan de zijkant van de carb. Standaard is helemaal dicht en dan 1 slag open bij mijn 1989 CR500.

Mocht dat niet helpen, kun je een andere bougie proberen, ik vind zelf br9 of br8 het beste. (bougies kun je ook bij een brommerzaak halen, die typen zijn ook in brommers gangbaar en horen iets van E5 per stuk te kosten)

Wat ook kan is de carb voorszichtig uit elkaar halen en kijken of de gasnaald in het midden staat (standaard) en dan weer precies zo in elkaar zetten.

Verder even kijken of de choke blijft staan, als hij steeds terugschiet tijdens het kicken even iets eromheen doen om hem omhoog te houden, zoals een wasknijper.
 
Kan aan zoveel dingen liggen.

Membraanplaatjes die niet goed meer zijn, zuiger helemaal op, uitlaat of demper verstopt, enz. enz.
 
Uiteraard kan de carburateur ook verkeerd staan.
Naast luchtschroef, kun je ook de chokeknop uitdraaien.

Gemiddelde afstelling: 55/175, gasnaald op tweede stand, lucht 1,5 open en chokeknop 6 tot 7 slagen open.
 
De luchtschroef is wel verstelbaar. Dat is een klein schroefje voor een platte schroevendraaier aan de zijkant van de carb. Standaard is helemaal dicht en dan 1 slag open bij mijn 1989 CR500.

Standaard voor jou is:

55/170, gasnaald in de derde stand en lucht 2 slagen open.
 
oke dan ga ik daar morgen eens naar kijken ik weet wel dat de gasnaald in de bovenste stand staat maar ik ga morgen weer veder kijken. en dan horen jullie het wel of het gelukt is of niet.
 
hey hoe kan ik zien dat me mebraam plaatjes op zijn eigelijk? want dan ga ik zo meteen even daar naar kijken.
 
hey hoe kan ik zien dat me mebraam plaatjes op zijn eigelijk? want dan ga ik zo meteen even daar naar kijken.
Membraan d'r uit halen, en kijken of ze nog goed sluiten (vanuit de open kant naar binnen kijken, zien of er licht doorheen komt). Verder kijken naar kapotte hoekjes, scheurtjes, e.d.
 
hij doet het. het mebraam slot niet helemaal af en nog maar wat versen benzine er in gedaan en nu doet die het weer gelukkig. allemaal bedankt voor de tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan