CR 250 stijfheid vraagje

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
ik heb nog een topicje geopend over een eventuele ruil van een yamaha wr met een honda HM 250 bj 1999.

Nu lees ik hier en daar iets over de stijfheid van het frame van een 97- 99. Of trillingen op het stuur ?
Is dit een reden om de motor te laten staan ? is dit hinderlijk of wat moet ik me er bij voorstellen ?
ik heb namelijk niet zo veel ervaring met crossen maar ik begin het nu stilletjes aan onder de knie te krijgen. We reden eerst wat door de bossen en nu hebben we een "illegaal" crossparcour waar we ons ding kunnen doen. Vandaar dat de WR 400 te zwaar wordt.

De modellen met het aluminium frame zien er wel iets knapper uit vind ik.
Zijn er ook geen oplossingen om dit probleem weg te werken.

Wat zijn jullie meningen hierover.

Moest er iemand nog een leuke cr 250 hebben met kenteken ( in de buurt van belgie let me know ! )
 
ik heb nog een topicje geopend over een eventuele ruil van een yamaha wr met een honda HM 250 bj 1999.

Nu lees ik hier en daar iets over de stijfheid van het frame van een 97- 99. Of trillingen op het stuur ?
Is dit een reden om de motor te laten staan ? is dit hinderlijk of wat moet ik me er bij voorstellen ?
ik heb namelijk niet zo veel ervaring met crossen maar ik begin het nu stilletjes aan onder de knie te krijgen. We reden eerst wat door de bossen en nu hebben we een "illegaal" crossparcour waar we ons ding kunnen doen. Vandaar dat de WR 400 te zwaar wordt.

De modellen met het aluminium frame zien er wel iets knapper uit vind ik.
Zijn er ook geen oplossingen om dit probleem weg te werken.

Wat zijn jullie meningen hierover.

Moest er iemand nog een leuke cr 250 hebben met kenteken ( in de buurt van belgie let me know ! )

Als dat echt een probleem was had Honda ze geen 3 jaar gemaakt zonder update. Ik vraag me zelfs af of minder ervaren rijders het verschil tussen bijvoorbeeld 1998 en 2000 aan het rijgedrag zouden merken.
 
Tjah, of je als beginner daar wat aan merkt, is ook mijn vraag. In iedergeval, ik vind ze zelf niet lekker rijden, maar dat kan ook aan mij liggen, Remy, die hier ook op het forum zit, gaat als een malle op zo'n ding. Ik zou zelf een 2002+ kopen, of 1 van 1996.
 
Ze zijn iets stijver, dus trillen ze iets meer, maar bij het enduro rijden maakt dat sowieso niks uit.
Denk dat hobby-bob er nooit iets van zal merken.

Heb trouwens diverse mensen gesproken die zowel een CR250 97-99 hebben gehad als een CRF450 02-04 en menigeen vindt de CRF minder scherp sturen.
 
het doet me plezier deze reacties te horen ...

hebben jullie enig idee wat de cr 250 weegt ?
Ook de zithoogte vind ik nergens terug.

Ben wel benieuwd wat het verschil is met de wr 400 want die is redelijk aan de hoge kant.

Wat is de actieradius van een cr ? is wel redelijk belangrijk als ik een enduro tochtje wil maken.
Is de lichtspoel voldoende om wat "licht" te hebben ?
 
trouwens mario , mooie site :}

heb er straks een bezoekje aangebracht. Een heleboel CR 'tjes heb jij gehad zeg. :9~ :9~

Dus als ik met vragen zit ; ;)
 
het doet me plezier deze reacties te horen ...

hebben jullie enig idee wat de cr 250 weegt ?
Ook de zithoogte vind ik nergens terug.

Ben wel benieuwd wat het verschil is met de wr 400 want die is redelijk aan de hoge kant.

Wat is de actieradius van een cr ? is wel redelijk belangrijk als ik een enduro tochtje wil maken.
Is de lichtspoel voldoende om wat "licht" te hebben ?

Actieradius is afhankelijk. Met een standaard tank zou ik maar routes doen van pomp naar pomp. Uurtje stevig doorrijden is het wel op.

Lichtspoel geeft licht, maar alleen in een donker bos zou ik geen volgas geven. Is meer om iets te zien en om gezien te worden.

Zithoogte? Ik zou het zo niet weten.
 
Tjah, of je als beginner daar wat aan merkt, is ook mijn vraag. In iedergeval, ik vind ze zelf niet lekker rijden, maar dat kan ook aan mij liggen, Remy, die hier ook op het forum zit, gaat als een malle op zo'n ding. Ik zou zelf een 2002+ kopen, of 1 van 1996.

mja kijk.. ik vond ze ook niet super sturen hoor, maar ik moest het er mee doen, dus heb er mee leren rijden.
Vooral de 125 van '98 trilde erg omdat die geen stuurhouder-rubbers had, geloof dat de 250 van '97 ook geen rubbers had. Maar idd wat mario zegt, stijver dus trilt meer en is qua sturen ook niet te vergelijken met zijn oudere stalen broertje.

ik denk altijd maar zo, wel of niet goed sturen merk je als je redelijk door rijdt en die motor goed onder controle hebt.
erover praten doen d'r veel, het echt merken weinig.
 
ik heb zo een vraag je tussen door wat kun je er aan doen als een motor wat voor je gevoel snel over de wielen weg glijdt wat aan de bandenspanning doen of aan de vering ?
 
licht er ook aan hoe krap je om stuurt natuurlijk :) maar met krappe bochtjes moet ik toch wel eens terug naar 1 en volgens mij doe ik dan iets niet goed.Nou trekt dat land ook wel erg zwaar (voor het motortje) en is dat verhakselde stro ok wel wat glad.Maar als je een bocht toch goed neemt hoef je volgens mij nooit terug naar 1 al stuur je toch krap om ?
 
Zijn die rubbers ook niet te monteren op een CR 250 bj 1999. Zitten die rubbers onder de stuurklemmen ?
Iemand een foto hiervan ?
mja kijk.. ik vond ze ook niet super sturen hoor, maar ik moest het er mee doen, dus heb er mee leren rijden.
Vooral de 125 van '98 trilde erg omdat die geen stuurhouder-rubbers had, geloof dat de 250 van '97 ook geen rubbers had. Maar idd wat mario zegt, stijver dus trilt meer en is qua sturen ook niet te vergelijken met zijn oudere stalen broertje.

ik denk altijd maar zo, wel of niet goed sturen merk je als je redelijk door rijdt en die motor goed onder controle hebt.
erover praten doen d'r veel, het echt merken weinig.
 
Jawel, die is wel uitwisselbaar.. Dus als jij iemand zo gek vindt om zo'n kroonplaat te ruilen tegen de kroonplaat zonder de clamps in rubber... Doen!!!
 
Volgens mij hebben ze dezelfde maten als een CR125 / 250 / 500 vanaf 1995 t/m nu.
CRF kroonplaten passen sowieso niet omdat die een 47 mm vork hebben i.p.v. 46mm en van de laatste modellen CR250 weet ik het niet zeker.

Je moet in elk geval een kroonplaat hebben voor een 46mm vork.
Dat is dus de diameter van de binnenpoot!!
 
We zullen het even bekijken he, eerst maar eens proefrijden en dan zien we wel.

alvast bedankt voor de reacties.
 
full


Over deze rubbers heb jij het toch he
 
Terug
Bovenaan Onderaan