cr 500 wheely

maar dan niet zo als die van duderuud . die was inderdaad met lage snelheid maar met te veel zwaartekracht :+ :(
 
Hetzelfde als met een viertakt.
Beginnen in zijn 2 en met de kopeling omhoog trekken en meteen (al voor dat hij stijl staat) overschakelen naar zijn 3. Zo kan je al vanaf stapvoets op een wiel.
Houd er wel rekening mee dat een 2-takt weinig afremt op de motor, dus voetje bij de rem.
 
Hetzelfde als met een viertakt.
Beginnen in zijn 2 en met de kopeling omhoog trekken en meteen (al voor dat hij stijl staat) overschakelen naar zijn 3. Zo kan je al vanaf stapvoets op een wiel.
Houd er wel rekening mee dat een 2-takt weinig afremt op de motor, dus voetje bij de rem.

Waarom de koppeling gebruiken? Die 2takt heeft vermogen zat om het zonder koppeling te kunnen.
Ik krijg altijd een vervelend gevoel als ik de koppeling misbruik. Op vermogen geeft mijn geweten iets meer rust ;)
 
en dan de 4-5 is niet zo'n probleem maar bij lage snelheid in de 3 stampt dat ding zo
Hij stampt vooral als je gas geeft. Als hij te hard stampt, dan geef je dus teveel gas. Je staat dan niet stijl genoeg. Als je op het balanspunt staat dan hoef je nauwelijks gas te geven.
 
Zorg dat je achterrem goed afgesteld staat! Meestal staan ze op een crosser in de "sta stand", terwijl jij waarschijnlijk zittend wil wheelieën. Zet je achterrem dus zo dat je heb goed kan bedienen zonder je voet van het stepje te halen.

kleine moeite en scheelt een hoop schade.
 
heb iemand filmpje van zo iets. mijn filmpie komt wel maar dan niet laggen he .
o........... gaat er ook nog iemand vrij rijden in emmen de 8e en de 15e
ik wel maar heb geen ide van lijnen of zo . gewoon hard en op je bek gaan lukt me wel. das toch ook heel mooi om te zien
 
Waarom de koppeling gebruiken? Die 2takt heeft vermogen zat om het zonder koppeling te kunnen.
Ik krijg altijd een vervelend gevoel als ik de koppeling misbruik. Op vermogen geeft mijn geweten iets meer rust ;)
Kan jij je motor in de tweede versnelling zonder koppeling op een wiel zetten bij 5 km/h?
Met de koppeling is het een stuk veiligger (als je er eenmaal mee om kan gaan)
Zonder koppeling kan het ook maar dan rij je meteen veel te hard, en het is veel moeilijker om je balans te vinden.
En wat dat misbruik betrefd van je koppeling, dat zal wel meevallen. Je hoeft hem er maar net bij te pakken bij maar half gas.
 
gaat er ook nog iemand vrij rijden in emmen de 8e en de 15e
ik wel maar heb geen ide van lijnen of zo . gewoon hard en op je bek gaan lukt me wel. das toch ook heel mooi om te zien

Ik wil op 1 van beide dagen heen :)
En dat op de bek gaan heb ik ook al goed onder de knie ;)
 
Hier de (oud)buurjongen van Mike :)

Ten eerste, het gaat hem best af...2-3-4-5 gaat al aardig op 1 wiel, dat is al heel wat.
Het lef heeft hij ook wel, af en toe gaat 'ie écht hoog...

Probleem is idd dat zo'n ding nogal bruusk op het gas reageerd...

O ja, gisteren is de koppeling vervangen, dus die kan er weer even tegenaan :)
 
Zorg dat je achterrem goed afgesteld staat! Meestal staan ze op een crosser in de "sta stand", terwijl jij waarschijnlijk zittend wil wheelieën. Zet je achterrem dus zo dat je heb goed kan bedienen zonder je voet van het stepje te halen.

kleine moeite en scheelt een hoop schade.
ahh heb jij hier misschien een voorbeeld van?
(ik heb op dit moment mn motor niet hier, anders had ik ff kunnen kijken)
 
Gewoon eerste versnelling 1 of 2 rijden, beetje gas bij omhoog laten komen gelijk door schakelen, en door trekken naar balanspunt, dan klaar :)
je rijdt 5 a 6 op je achterwiel :)
 
Gewoon eerste versnelling 1 of 2 rijden, beetje gas bij omhoog laten komen gelijk door schakelen, en door trekken naar balanspunt, dan klaar :)
je rijdt 5 a 6 op je achterwiel :)

Wel eens op een cr500 geprobeerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan