cr 500

Jos #11

MF'er
16 mei 2005
123
0
Mill
ik heb een Honda CR 500 van mijn broer gekocht, ik ben 16, verklaren jullie me voor gek? Bouwjaar 1991, foto's volgen. Rijd er trouwens wel handiger mee als mij yamaha yz 250. Heeft iemand meer info over dit bouwjaar, kwaaltjes enzo. En waar kan ik nog stickersets aankomen? Ik wou ehm nog mooier maken!
 
jah zo'n emmer aantrappen is niet altijd even fijn als het fout gaat breek je zo je enkel :P mja je ben 16 maar asje redelijk groot ben dan moet je hem opzich kunnen mannen. kwaaltjes kunne geloof ik waterpomp huis zijn. en zoals bij elke crosser de lagers, drijfstang, zuiger enzo dat slijt allemaal.
 
Ik ben 187 en flink gebouwd en aanstampen lukt me met gemak. Zit net nieuwe zuiger in. Hij is net voor 1500 euro gereviseerd maar mijn broer heeft een crf gekocht. Bedankt voor de tips!
 
Stickers kun je nog krijgen via www.fmxshop.nl.

Kwaaltjes vallen mee van dit type. Ik vind ze zelf niet superstabiel en ze sturen veel minder dan een 250.

Maar ja,........ gaat wel hard!
 
jah zo'n emmer aantrappen is niet altijd even fijn als het fout gaat breek je zo je enkel :P mja je ben 16 maar asje redelijk groot ben dan moet je hem opzich kunnen mannen. kwaaltjes kunne geloof ik waterpomp huis zijn. en zoals bij elke crosser de lagers, drijfstang, zuiger enzo dat slijt allemaal.

Jij komt zeker van het brommerforum _O-
 
Er staat maar 1 setje op alleen de radiateur en tankstickers meer niet. Ver kan ik ook weinig vinden op het net. -O-
 
JAAAH ik heb er een kunnen bestellen de laatste die er nog was bij fmxshop.nl! *O*
Vandaag geld overgemaakt dus zal de stickerset vrijdag wel binnen hebben *D !
De laatste die verkirjgbaar is dus ik heb wel geluk! Inclusief zadelovertrek!

http://www.fmxshop.nl/pictures/ultra
 
Ik vind dat starten nogal meevallen, start hem in 1 of twee keer. Zal wel aan mij liggen maar waar doe je zo moeilijk over? :? Gewoon het juiste punt vinden.
Start hem beter als mij vorige 250, daar bleef ik bij stampen. -O-

*O*
 
Blijft mooi,zo'n 500.. *O*

Trekt als een beer,in alle versnellingen....Kost alleen wel een paar achterbandjes....

Starten valt bij mij ook nog wel mee.Ff schuin houden,en keer in het slangetje van de ontluching blazen(thx voor de tip Mario2T),die voor het tandwiel loopt,en 2/3 keer trappen.
Soms heeft ie wat moeite,en ben je al moe,voordat je gaat rijden... B|

Zo was ie ongeveer toen ik hem kocht van Mario2T.
(keb ff je foto geleend Mario,van ander topic)

cr5004.JPG


Zo is ie geworden,en alleen zadelovertrek word nog een ruwe zwart/rode.
Deze is véél te glad,je schuift er zo vanaf.

cr5003.JPG


Wil er nog wel een paar dingen méér aan doen.
Remklauwen laten stralen,chromen spaken,en braking wave schijfjes.
En natuurlijk keer compleet uit elkaar halen,en alles weer netjes maken.


Veel plezier met je 500... :)

Niels
 
Laatst bewerkt:
die van jou is ook mooi hoor niels, maar wat zie ik me daar allemaal bij mario in de garage staan? :] die heeft wel geneog motos lijkt mij :] })
 
Strakke crosser Niels!
Ik heb net mijn stickerset thuis, hoe krijg ik die op de beste manier erop?motorisch is mijn cr pas helemaal gereviceerd, en nu ben ik met het uiterlijk bezig. Iemand nog tips? Ik moet nog steeds fotos maken van hoe dat ie nou is, doe ik nog voordat het nieuwe setje stickers erop gaat.
 
Starten valt bij mij ook nog wel mee.Ff schuin houden,en keer in het slangetje van de ontluching blazen(thx voor de tip Mario2T),die voor het tandwiel loopt,en 2/3 keer trappen.
Soms heeft ie wat moeite,en ben je al moe,voordat je gaat rijden... B|
Dat slangetje zal ik ook eens checken. :+

Warm start'ie altijd met 1 klap, koud soms pas na 7 trappen sinds de revisie. :?
En ik heb dan het gevoel dat ik "droog" sta te trappen. O-)
 
Zorg bij het plakken van stickers, dat alles echt heel goed is ontvet.
Echt even met thinner en zeer zeker in hoekjes en randjes goed ontvetten. Dat zijn namelijk de plaatsen waar het minder plakt! Achtergebleven siliconenspray verpest je stickers in no-time! En zelf ook even de handjes schoon!

Plak bij de CR500 eerst de stickers op de radiateurkappen. Omdat er een aantal gaten in de kappen zitten kun je heel goed zien of ze goed zitten.
De tanksticker moet vaak in het patroon meelopen maar hier heb je iets meer ruimte om te schuiven.

Niet goed? Gewoon er weer af halen en opnieuw beginnen, want nu kan het nog.

Hoekjes en randjes gewoon glad strijken met je vingers. Ze kunnen wel iets hebben. Eenmaal goed geplakt, even met een fohn er over, gladstrijken en klaar.
 
Niels,

Ziet er goed uit (CR500)! kHeb 3 vraagjes:

- heb je je velgen laten poedercoaten, of op een andere manier zwart gemaakt?
- hoe heb je je bocht (zo) mooi gekregen?
- heb je al een geschikte zadelhoes gevonden? Ik heb zelf ook al gezocht naar een ruwe, maar kon alleen geheel zwarte hoezen vinden.

Thx, Frank!
 
Hoi Frank.

De bocht was al redelijk,maar ik heb hem helemaal blank gemaakt met een staalborstel in de haakse slijper.

Daarna behandeld met Zebraline,test.barbecueshop.nl/php/bestelformulier.php?art_nr=12wat je ook op kachels strijkt.
Dat werkt door oxidatie van het metaal,en blijft mooi lang zitten,en geeft natuurlijk een mooi uiterlijk.

Ja,ik heb een zadelovertrek gevonden,in zwart/rood,van een CR125,zijn dezelfe zadels.Deze heeft wél een ruwe bovenkant,en geloof me,het rijd véél makkelijker,als je op je plaats blijft zitten..

De velgen heb ik niet gepoedercoat,maar goed geschuurd,ontvet,en in de grondlak gezet.
Dan gespoten met zwarte hoogglans van Motip(perfecte lakken,en spuitbussen).
Daarna in de blanke lak gezet.
Is net zo mooi resultaat als poedercoaten hoor. :]
Alleen heel veel spaken afplakken.... :+

Nu de rest nog... :9

Niels
 
Ik ben erg benieuwd hoe lang je lak (op de velgen) het vol houdt. Ik heb ooit eens mijn velgen laten stralen en poedercoaten en het sleitte er toch al' vrij snel af bij de velgrand.
 
Oke Niels, weet je van welke jaartallen CR125 ik kan gebruiken voor de CR500? Bv, welke heb jij?
Dat Zebraline ga ik zeker proberen, kwestie van aanbrengen en uitsmeren oid?

Thx, Frank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan