CR 750, jou mooiste?

silver cr750

Die hard MF'er
13 nov 2009
823
0
Twello
Omdat er zoveel verschillende uitvoeringen zijn van de Honda CR 750 heb ik dit Topic geopend.


Ik heb tot nu toe begrepen dat er eigenlijk 2 modellen zijn.
Het eerste model is in 1970 ingezet in Daytona en het 2e type in 1974 ook in Daytona
De meest opvallende verschillen zijn de kuip, die bij het 2e model verder naar voren doorloopt en de 4 in 1 uitlaat onder het 2e model.

Laat hier jou mooiste CR 750 zien.
Dit is overduidelijk de meest bekende CR 750.
full
 
hey Coos
ja ik ben diegene die de pitstoel heeft gekocht van je ,bedankt nog
over de cr m,n broer is bezig om zo,n motor te bouwen ,is er al heel ver mee
Overal ter wereld haalt ie onderdelen weg (per post natuurlijk) daarom is het jammer dat ik je niet gesproken heb
 
Hoi Bram,

Das echt jammer dat we elkaar niet gesproken hebben.
Kan je broer hier niet een paar foto's posten?

Voor een goed begin hier nog een piccie van een speciale CR
full
 
En voor de duidelijkheid;
dit is het 2e model dat in 1974 werd ingezet.[afbeelding]

Dit is de '73-er waar Morio Sumiya 6e mee werd op Daytona. Daarna heeft Honda niet meer met de CR gereden. En zeker niet nadat Sumiya, helaas, verongelukte.
Er moet even iets uit de lucht en dat is dat er nooit een, complete, CR te koop was. Er werd door Honda een uitgebreid pakket aangeboden waarmee men een 'CR' zou kunnen opbouwen. Deze kit was echter peperduur en slechts door een handjevol totaal aangeschaft.
De Mann versie is onder leiding van Bob Hansen voor Honda gebouwd. Als ht op niets zou uitlopen was het gewoon een team wat toevallig met Honda reed. Het leek ook op een drama uit te lopen want ze hadden enorm veel problemen in de trainingen en in de wedstrijd. Ralph Bryans crashte en de motor brandde bijna geheel uit. De ander hadden problemen, en vielen uit door met name de nokkenas spanners.
De fiets van Mann had het minste vermogen van allemaal en vlak voor het einde van de wedstrijd begaf zijn blok het ook, maar haalde de finish en won.
De '73 er is een echte fabrieksracer en leverde het meeste pk's, 100 aan het achterwiel.
 
Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk vind het 2e model het mooist.
full


Zie ook :http://www.ozebook.com/cr7508.htm
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat is nou iemand een worst voorhouden!! ;( ;( Maar kan ik wel begrijpen hoor!
Hij wil toch wel een fotootje posten??

Groet, Rob
 
Laatst bewerkt:
OK, vraag mij slechts af waarom iemand er "geheimzinnig" over doet, het is een weliswaar interessante, maar toch..................
Maar respect voor hoe een ieder zijn hobby beleefd.

Gr. Rob
 
Ik kan niet kiezen..
full

full

Deze heeft een hele aparte olietank..lijkt erop dat het een originele CB750 olietank is die aangepast is.
full

full

full

Deze is ook echt schitterend zonder kuip, die tank is echt fors! En een duidelijk beeld op het CR750 generatorcarter.
full
 
Laatst bewerkt:
En ik weet niet of het de bedoeling is om alleen complete fietsen neer te zetten maar dit zitje is wel echt heel mooi afgewerkt..
full
 
OK, vraag mij slechts af waarom iemand er "geheimzinnig" over doet, het is een weliswaar interessante, maar toch..................
Maar respect voor hoe een ieder zijn hobby beleefd.

Gr. Rob


Begrijp ik wel hoor, Rob.

Maar dit is inderdaad een bescheiden man, die zich op zijn beurt weer afvraagt waarom mensen alles op het internet moeten zetten. We zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde.....

Gr, Rene
 
Ook ik wil natuurlijk zo´n cr750 hebben :9 .
Dit is de mijne zoals het er nu bij staat/ligt, nu de rest nog _O- .




Goed topic, hoop dat er veeeeel "originele" foto´s en info op komen om (ooit) een zo exact mogelijke replica te kunnen bouwen.

Zo zie een originele tank er van binne uit..

 
Maar het toch leuk om je passie te delen...ben zelf ook wel nieuwschierig naar de "resten"

Gr Ed..


Begrijp ik wel hoor, Rob.

Maar dit is inderdaad een bescheiden man, die zich op zijn beurt weer afvraagt waarom mensen alles op het internet moeten zetten. We zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde.....

Gr, Rene
 
gaaf dat er nu al zoveel gereageerd wordt.
Nu wordt pas echt duidelijk hoeveel verschillen er zijn bij dit model.

Dank je Voxonda voor het duidelijke begin van het CR-model.
Mag je de CR 750 vergelijken met de huidige Superbike-motoren?

Zo lijken de straatmodellen heel erg op de Fireblade van het ten Kate team .
Maar er zitten zoveel speciale onderdelen op de ten Kate fietsen dat je eigenlijk nooit een exacte replica kan bouwen.
Onderdelen die echt alleen speciaal voor de superbike motoren worden gebouwd en die mogelijk een paar wedstrijden later al weer vervangen worden.

En ik zie graag ook onderdelen of close-ups van de motor zodat er een zo compleet mogelijk beeld ontstaat.

Hier nog een uitvoering uit Amerika en dit is het model dat ik als uitgangspunt heb genomen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan