Cr125 met weinig vermogen

10 aug 2008
59
0
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en kom al meteen met een vraagje.

Heb van de week en honda CR125 gekocht om een beetje te spelen. Echter heeft hij wel een klein mankement.

Hij is niet snel en loopt als een brommer. Ondanks dat er nieuwe zuiger in zit.

Ik heb het idee dat het iets kleins is. Ik ben een handig persoon die vroeger altijd aan brommers sleutelde maar dit is toch net iets anders. Sleutelen is het probleem niet, maar ik zou niet weten waar ik naar moet kijken.

ALs ik de koppeling in houdt en ik geef gas dan maakt hij gewoon veel toeren, ook tijdens het rijden. echter zit er geen power achter. Hij is gewoon langzaam. Hij start ook perfect en direct.

Ik dacht misschien dat de ontsteking te laat stond, maar ik kan niet ontdekken hoe ik deze moet stellen.

Heeft er iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Mvg,

Maurice
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en kom al meteen met een vraagje.

Heb van de week en honda CR125 gekocht om een beetje te spelen. Echter heeft hij wel een klein mankement.

Hij is niet snel en loopt als een brommer. Ondanks dat er nieuwe zuiger in zit.

Ik heb het idee dat het iets kleins is. Ik ben een handig persoon die vroeger altijd aan brommers sleutelde maar dit is toch net iets anders. Sleutelen is het probleem niet, maar ik zou niet weten waar ik naar moet kijken.

ALs ik de koppeling in houdt en ik geef gas dan maakt hij gewoon veel toeren, ook tijdens het rijden. echter zit er geen power achter. Hij is gewoon langzaam. Hij start ook perfect en direct.

Ik dacht misschien dat de ontsteking te laat stond, maar ik kan niet ontdekken hoe ik deze moet stellen.

Heeft er iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Mvg,

Maurice

ten eerste: de bike heeft volgens mij nog geen 15 pk.. Dus verwacht geen wonderen.
ten tweede: wat versta jij onder "hij rijdt als een brommer" ?
 
ten eerste: de bike heeft volgens mij nog geen 15 pk.. Dus verwacht geen wonderen.
ten tweede: wat versta jij onder "hij rijdt als een brommer" ?

15?? Maak daar maar minimaal het dubbele van . Zal eerder in de buurt van 35-37 moeten zitten.

Demper niet dicht?
Sproeier verstopt?
Wacht anders op Mario2T, hier op het forum, dé Honda cross specialist.

Edit zie cross offroad SM afdeling
 
Laatst bewerkt:
Hij rijdt als een schakelbrommer. Niet hard optrekken dus.

Ik mag toch wel verwachten dat als ik aan het gas draai dat mijn voorwiel de lucht ingaat. Hier is nu absoluut geeeeen sprake van.

Uitlaat en demper zitten niet dicht.....
 
Het is zo moeilijk te beoordelen of die zo slecht loopt en waar het probleem ligt.kontroleer in iedergeval jouw luchtfilter of die schoon is.
Zo'n apparaat gaat als de brandweer maar daarvoor moet die wel toeren kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
Net de carburateur eraf gehaald. Even helemaal schoongemaakt. ook de luchtfilter en het membraam bekeken. Niets aan te ontdekken.

Hij maakt ook wel zijn toeren.

Zou het niet aan de overbrenging of koppling in het blok kunnen liggen?
 
15?? Maak daar maar minimaal het dubbele van . Zal eerder in de buurt van 35-37 moeten zitten.

Demper niet dicht?
Sproeier verstopt?
Wacht anders op Mario2T, hier op het forum, dé Honda cross specialist.

Edit zie cross offroad SM afdeling

Ik bedoel Nm .. sorry ..

En 15 Nm is niet bijzonder veel. Zag net trouwens dat het 12,5 Nm is volgens een vorige post.

Hij rijdt als een schakelbrommer. Niet hard optrekken dus.

Ik mag toch wel verwachten dat als ik aan het gas draai dat mijn voorwiel de lucht ingaat. Hier is nu absoluut geeeeen sprake van.

Nee dit mag je dus niet verwachten. Zeker niet met een koppel van 12,5 Nm

Dan moet je toch echt een andere bike kopen.

Tja,Plaats hem anders eens op een bank, dan weet je in ieder geval of je niet zoekt naar vermogen wat er niet is....

Idd. een testbank sluit een hoop uit.
 
Laatst bewerkt:
Een testbank, makkelijker gezegd dan gedaan.... waar vindt ik zon ding.

En jullie gaan toch niet menen dat een 125 cc crossmotor het voorwiel niet de lucht in krijgt? het spijt me, maar dat ga ik niet geloven.

Iemand nog meer suggesties?
 
Die nieuwe zuiger heb je die zelf geplaatst, anders even contoleren of hij op de juiste manier is geplaatst. Als het goed is staat op de bovenzijde een pijltje en dat moet naar de uilaatzijde wijzen. O-)
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en kom al meteen met een vraagje.

Heb van de week en honda CR125 gekocht om een beetje te spelen. Echter heeft hij wel een klein mankement.

Hij is niet snel en loopt als een brommer. Ondanks dat er nieuwe zuiger in zit.

Ik heb het idee dat het iets kleins is. Ik ben een handig persoon die vroeger altijd aan brommers sleutelde maar dit is toch net iets anders. Sleutelen is het probleem niet, maar ik zou niet weten waar ik naar moet kijken.

ALs ik de koppeling in houdt en ik geef gas dan maakt hij gewoon veel toeren, ook tijdens het rijden. echter zit er geen power achter. Hij is gewoon langzaam. Hij start ook perfect en direct.

Ik dacht misschien dat de ontsteking te laat stond, maar ik kan niet ontdekken hoe ik deze moet stellen.

Heeft er iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Mvg,

Maurice
 
Een testbank, makkelijker gezegd dan gedaan.... waar vindt ik zon ding.

En jullie gaan toch niet menen dat een 125 cc crossmotor het voorwiel niet de lucht in krijgt? het spijt me, maar dat ga ik niet geloven.

Iemand nog meer suggesties?
Niet om het 1 of het ander... Maar het aantal cc's staat niet in verhouding met het gemak dat jij je voorwiel omhoog krijgt. Hiervoor spelen veel zaken een rol, koppel, vermogen, gewicht machine etc...

Kan je niet vertellen dat het ermee wel of niet kan, dat laat ik aan jullie over ;) Lijkt me alleen niet echt 'can you handle this' amount of power -O- :P
 
Dat is waar, het gaat er ook niet om om het voorwiel de lucht in gaat. De motor loopt nu gewoon echt niet zoals hij hoort tr lopen. Het is nu net een brommer.

En ik weet voor 100% zeker dat hij veel harder moet kunnen optrekken....

Maar hoe?
 
als je staand bij 12.000 toeren je koppeling loslaat gaat echt het voorwiel omhoog.
dat lukt ook met 50cc
als je denkt rollend zonder koppeling een wheelie te maken raak je teleurgesteld.

ik zou het toch eens zonder uitlaat proberen.

wat voor brommers ben je gewent, scooters die gaan gillen als je gasgeeft?
of versnellingsbrommers die je op powerband moet houden?
 
Helaas, zonder uitlaat rijden heeft geen verbeterend effect, hij maakt echter wel meer lawaai...

Het is nu net originele schakelbrommer. Met iets meer kabaal....

Zelfs als ik stilstaand met volle toeren de koppeling loslaat gaat het voorwiel slechts 20 cm de lucht in, en daarna weer heel langzaam verder.
Zou dan toch de koppling helemaal versleten zijn?

mvg,

Maurice
 
Helaas, zonder uitlaat rijden heeft geen verbeterend effect, hij maakt echter wel meer lawaai...

Het is nu net originele schakelbrommer. Met iets meer kabaal....

Zelfs als ik stilstaand met volle toeren de koppeling loslaat gaat het voorwiel slechts 20 cm de lucht in, en daarna weer heel langzaam verder.
Zou dan toch de koppling helemaal versleten zijn?

mvg,

Maurice
Hebben ze de tandwielverhouding niet gewisseld,om het ding harder te laten rijden. Dan lever je natuurlijk trekkracht in. En komt ie normaal op toeren, als je onbelast gas geeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan