CR250 1992 - Koppelingskooi buiten / binnen

f782ca509

Die hard MF'er
28 dec 2009
482
0
Beste MFers,

Misschien een hele domme vraag, maar een buitenkooi en een koppelingshart horen toch los van elkaar te kunnen draaien ?, ik zit nu met het volgende, na mijn complete rebuild van mn honda CR250 1992 blok kan ik de buitenkooi niet draaien zonder dat het binnenste gedeelte mee gaat, is dat normaal ? of klopt er iets niet (verkeerde montage ?)

Alvast bedankt.
 
Bedankt voor de info x7, ik had al zo'n idee, maar ik dacht misschien is het gewoon niet met de hand te draaien. Nou, het zooitje maar weer los dan :+
 
Bedankt voor de info x7, ik had al zo'n idee, maar ik dacht misschien is het gewoon niet met de hand te draaien. Nou, het zooitje maar weer los dan :+
Zijn de platen en de veren al gemonteerd? Dan lukt het alleen door de koppeling goed in te knijpen. Vaak zullen de platen nog iets kleven en dan lukt het alleen als je hem in de versnelling zet en het achterwiel draait met de koppeling ingeknepen.
 
Zijn de platen en de veren al gemonteerd? Dan lukt het alleen door de koppeling goed in te knijpen. Vaak zullen de platen nog iets kleven en dan lukt het alleen als je hem in de versnelling zet en het achterwiel draait met de koppeling ingeknepen.

Nee, de koppeling was nog leeg, dus geen platen, veren o.i.d, ik heb de locknut er weer van af gedraaid, en blijkbaar is me afstand bus dusdanig versleten dat er geen speling meer tussen kooi en hart is, zodra je de koppeling dus flink vast zet, (80nm -> werkplaatsboek) is het hart niet meer los van de kooi te draaien, met de hand dan, mijn vermoeden is ook dat daarom de motor altijd eerst flink warm moest zijn voordat de koppeling goed functioneerde.

Maar goed, een nieuw busje opzoeken dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan