CR250 met kenteken

Erwin-cr250

Rookie
30 mei 2004
9
0
Hoofddorp
Mijn naam is Erwin, ik heb van de week een CR 250 met kenteken gekocht.

Hij heeft een hele tijd stil gestaan dus er moet eea aangebeuren.

Nou heb ik een paar vraagjes:

Wat zijn de geluidseisen voor een motor eigenlijk? Als ik 'm flink door haal wordt het vaak niet echt gewaardeerd.

In zijn versnelling met koppeling loopt hij niet helemaal vrij (hij wil nog steeds weg) is de koppeling op of moet er andere carterolie in? En wat voor?

De verlichting werkt nu op de spoel. Bij lage toeren is mijn licht nu vrij beroerd, ook mijn remlicht. Is dit eenvoudig te verhelpen?

Bedankt alvast.

Kan je de koppelingskabel niet bijstellen ?
Dat zwak licht heb je altijd. je kan er evt een accu +diode bij aanhangen.

who gives a fuck aan geluidseisen ? })

nee, het is niet de kabel.

Als het nou een gewone motor is zou het geluid me niet zoveel kunnen schelen. Maar ik denk als meneer agent een crosser ziet rijden ze deze erg snel aanhouden.

Mzl

nee, het is niet de kabel.

Als het nou een gewone motor is zou het geluid me niet zoveel kunnen schelen. Maar ik denk als meneer agent een crosser ziet rijden ze deze erg snel aanhouden.

Mzl

Idd, daar kan je wel vanuit gaan ja.
Met me SS nooit aangehouden in 8 jaar tijd, met de SM al de eerste dag, en 2 maanden later bijna me rijbewijs kwijt, dus wees gewaarschuwd.
Echter over het lawaai zijn ze nooit begonnen, wel over remlicht, knippers en spiegels.

Over je koppeling, haal hem eens open, controleer je gevoerde platen op dikte, controleer je stalen platen of ze wel recht zijn, en controleer of je platen kunnen glijden in je koppelingshuis.
Koppelingshuis controleren of deze teveel is ingeslagen, eventueel scherpe randjes lichtjes schuren met fijn waterproof schuurpapier, en eventueel de scherpe randen van de nokken van de koppelingsplaten afvijlen met een klein vijltje.
Geloof me, dit werkt.

Andere olie scheelt iets, maar ze kruipen allemaal. Vooral als ie koud is. Niet te druk om maken. De alu platen (mooi licht, maar erg gevoelig) kun je vervangen door stalen platen. Dat scheelt wel iets.

he bedankt Gizmo

Zijn knippers verplicht dan? Hij is zo toch ook gekeurd toen ie op kenteken gezet is?

Ik zal hem is openmaken en de platen checken bedankt. Ik heb ook ergens gelezen dat het aan de olie kan liggen of dat de platen 'plakken' of zo. Kan dit?

tja, hier hebben we het al vaker over gehad...

Toch heb ik mijn XR650R uit 2000 nieuw zonder knippers
Ben paar keer aangehouden, gewaarschuwd voor snelheid en modder op kentekenplaat, bekeurd voor verkeerd gemonteerde plaat, etc
Ik heb nog een tijdje staan ouwehoeren met meneer agent (op een transalp) die vol bewondering naar mijn geparkeerde motor stond te gluren.
Maar nooit iets gehoord over knippers.
ach ja misschien moet je ze idd wel hebben en heb ik al 6 jaar mazzel gehad 8-)

je koppelingshuis is ws ingeslagen.

verder geluidseisen: zorg dat je gewoon een goede normale demper en filter hebt, meer kun je er toch niet aan doen lijkt mij.

Wat is een ingeslagen koppeling eigenlijk?

Als de knipperlichten sinds 97 verplicht zijn geldt dat voor de nieuwe motoren of ook voor de reeds bestaande motoren?

Dat wil zeggen dat de platen zijn ingeslagen in je huis, daardoor ontkoppelt hij niet helemaal, en kan hij dus beginnen kruipen.

Motors voor 97 hoeven geen knipperlichten

verhuis naar spanje, spiegels hoeven niet, verlichting ook niet tenzij je bij nacht rijd, en kenteken onder de modder? who cares... Mijn kenteken op mn crosser zit verstopt achter het wiel, niemand die wat zei. Een vriend van me heeft op een CR125 ooit een keer een heel stuk zonder uitlaat moeten rijden, politie vroeg wat er was, maar lieten em verder gaan. Dat was echt zo'n teringherrie!!

Terug
Bovenaan Onderaan