CR250, vanaf welk jaar?

Honda nsr

Die hard MF'er
15 mrt 2002
917
0
nispen
Ik ben momenteel aan het sparen voor een andere crossmotor. Heb nu een '89 cr 250, maar die is aan gort en gaat weg. (drijfstang is geknapt, cilinder en zuiger in stukken..)
Ik wil aan het eind van de zomer dus een andere kopen, wel weer een cr 250. Ook wil ik er graag 1 met aluminium frame, maar vanaf welk jaar zijn deze goed? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat de 1e types ervan (van '97) veel slechter waren dan het stalen frame van '96. Het budget is ongeveer 2000 euro. Het staat verder vast dat het een cr250 wordt. Viertakt vind ik te duur, en 2takt vind ik veel leuker :)
 
Laatst bewerkt:
wat is beter en wat is slechter

die eerste alu frames trilden heel erg in het stuur.. maar ook met die brommers gingen ze hard dus tja, maar net waar je je aan stoort.

Blokken waren prima, sturen deden ze iets minder dan een stalen frame maar als ik al zei, ze werden dat jaar wel wereldkampioen (Bolley?)

Honda heeft altijd goeie 250's gemaakt t/m 96.

Daarna is 't in mijn optiek 1 pot nat gebleven. Tam en braaf..

Ben zelf op zoek naar een heeeeele nette '96-er ;)
 
wat moet je voor die cr 250 hebben eigelijk?
kan je even wat foto's op het forum zetten van de motor zelf en van de defecten?
 
Dat is geen 2002 vanop marktplaats, maximum een 2001.
De verkoper liegt het frame van een 2002 is anders.
De 2002 heeft ook een rc- valve en deze heeft een recht frame en geen rc-valve.

De 2002 zijn echt goeie moto's.
Veeeeeel beter dan die ervoor.
Bijna op alle vlakken verbetert.
 
ja zie het nu ook is een 2001 model of der voor
een 2002 heeft een soort ingedeukt frame (laten we het zo zeggen)
2002 vind ik zelf mooier als voorgaande jaren
 
wat is beter en wat is slechter

die eerste alu frames trilden heel erg in het stuur.. maar ook met die brommers gingen ze hard dus tja, maar net waar je je aan stoort.

Blokken waren prima, sturen deden ze iets minder dan een stalen frame maar als ik al zei, ze werden dat jaar wel wereldkampioen (Bolley?)

Honda heeft altijd goeie 250's gemaakt t/m 96.

Daarna is 't in mijn optiek 1 pot nat gebleven. Tam en braaf..

Ben zelf op zoek naar een heeeeele nette '96-er ;)

Als amateur rijder ga je dat verschil echt niet voelen denk ik.
Als wat beter getrainde natuurlijk wel, maar ik weet niet wat jouw niveau is he.
 
de frame's van een honda cr 250 uit 2002 zijn 20% stekerer als de frame's van 2001 en der voor.
Dus zou gaan kijken voor een cr 250 vanaf 2002 met je budget kom je der denk ik wel
als het klopt wat jij zegt over 1997 dan moet je inderdaat de bouwjaren der na gaan bekijken
vanaf 1998
http://motor-brommer.marktplaats.nl...xtPtW+Hhqp6b7KQecM8/h/tv/vP3X/0wg=&fta_ind=12

of eentje van 2002 ;)

http://motor-brommer.marktplaats.nl...xtPtW+Hhqp6b7KQecM8/h/tv/vP3X/0wg=&fta_ind=30

Robert, je hebt weer es niet goed geluisterd naar me. De achterbrug van een honda uit 2002 is 20% sterker maar veel lichter. Het frame is lichter gebouwd maar minder stijf waardoor ze echt super lekker sturen (ik kan het weten want ik heb ook een honda uit 2002 gehad). Verder erg betrouwbare makkelijk rijdende motoren. En er zijn een heleboel onderdelen voor te krijgen.
 
Als amateur rijder ga je dat verschil echt niet voelen denk ik.
Als wat beter getrainde natuurlijk wel, maar ik weet niet wat jouw niveau is he.

Schijnt behoorlijk veel verschil te zijn. Vooral als je springt, de 2002 honda's zijn heel bewegelijk in de lucht. Had de mijne ook, ik heb zelf nu een 2004 yamaha yz125 en die heeft dat toch wat minder. Maar die stuurt wel weer net ff wat lekkerder (maar dat ligt ook aan het bouwjaar, is namelijk 2 jaar nieuwer en de 2002 yamaha's stuurde toch heel wat minder als honda).
 
Ok, ik denk dat ik er een ga zoeken tegen die tijd van '02 of jonger. Maar is het 'slechte' frame waar ik over sprak enkel die van '97, en is er vanaf '98 al een ander type gekomen?

@ Crosser125cc, de motor is zo goed als zeker verkocht. Is op het blok na in orde, radiateur, ontsteking en cilinder zitten er niet bij. Cilinder is niet te repareren, ontsteking en radiateur heb ik voor iets anders nodig :) Als je een leuk bod doet, mag je hem als nog kopen. Ik woon in Roosendaal, e-mail: niels_jupiler_@hotmail.com

Edit; ben trouwens een heel erg amateuristische rijder, dus veel zal ik niet merken er niet van merken;)
 
Laatst bewerkt:
bij de nmc rijd er een gozer top 5 met een honda van 1998/1999 dus ze loper wel degelijk hard
en die lijkt er niet echt veel problemen mee te hebbe
volgens mij moet je het mario vragen die heeft al die type's gehad
 
De CR250 van 1997/1998/1999 hebben hetzelfde hoofdframe. Tussen een 1997 en een 1998 zit wat verschil in het linksysteem.

Deze frames zijn kwalitatief niet slecht, maar door de grotere balhoofdshoek sturen ze minder goed en gaan ze liever ,,rechtuit".

Probleem dat zich wel iets vaker dan gemiddeld voordoet is dat het subframe nog wel eens wil scheuren.
 
ik heb een cr250 uit bj 2000

Ik ben een beginner en kan dus geen vergelijkingen maken.
Wel kan ik zeggen dat het een goede beginners motor is!
En als beginner zul je de onderlinge verschillen niet echt direct voelen maar is het meer zoiets van dat je het weet/hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan