CR250 voorvork identificatie

Martijntje

MF veteraan
28 feb 2003
7.813
3
NL
Hoi,
Ik heb na 15 jaar mijn XR weer tevoorschijn getrokken. Eigenlijk om te verkopen, maar nu ik er weer mee bezig ben kriebelt het toch weer.
Destijds heb ik er een upsidedown voorvork ingehangen, maar heb geen idee meer waar ie uit kwam en alle mails zijn onvindbaar.

Het is 90% zeker een CR250 voorvork, ik verwacht van 1989 op basis van plaatjes zoeken ;) Dat is de eerste lichting upside-down vorken als ik me niet vergis.
Ik kan zo gauw geen productiemarkeringen vinden van een jaartal, maar heb ook niet echt hard mijn best gedaan te zoeken.
Is er iemand die hier verstand van heeft? Ik denk dat de bevestigingspunten voor de beschermkappen het meest verduidelijkend zijn, deze heeft namelijkprecies voorop een bevestigingspunt, waar latere modellen dat niet (meer) hebben.

Daarnaast wil ik de vork sowieso reviseren (glijbussen, keerringen, stofkappen) en misschien ook zwaardere veren erin zetten, heeft iemand tips voor een leverancier hiervoor?

Ik zal morgen even een foto van de vork plaatsen, m.n. de bevestigingspunten van de kappen (of een foto van de kappen).

Edit: hmm enige snelle foto die ik kan vinden is via google zelf :/ is misschien weinig op te zien.
van-den-heuvel-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gaaf dat je hem nog hebt :) niet wegdoen, is zonde.
Lijkt idd op een van een 89er
https://www.cmsnl.com/honda-cr250r-...model2807/partslist/F__0502.html#.XtWHTTr_x9M

CMSNL was ook de eerste plek waar ik door allerlei modellen ben gaan speuren. De vorm in de tekeningen is compleet anders, maar verder matcht het wel het meest.
XR staat letterlijk al 15 jaar stil, ook omdat motorrijden steeds minder onderdeel is geworden en ik me op andere projectjes heb gefocust ;) M.a.w. het is wel weer even leuk, maar verwacht niet dat ik elke week op dat apparaat ga rondknallen met het risico mijn rijbewijs te vergooien en iedereen te irriteren met de harde mooie klappen uit dat ding.
Dus uiteindelijk zal ie toch wel een keer weggaan. Maar ik ben in retrospect weer erg gecharmeerd van de simpelheid van deze motoren 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan