CR250, Welke punten moeten onder de loop ?

f782ca509

Die hard MF'er
28 dec 2009
482
0
Goede avond/nacht.

Ik ga morgen (vandaag), een CR250 bekijken uit 1993.
Wat zijn de punten waar ik even extra aandachtig naar moet kijken ?
Alle tips, ideeën en meningen worden op prijs gesteld.

Bij voorbaat dank.
 
Specefieke cr punten weer ik zo niet, Iig alle slijtage punten even goed bekijken. Kan je een hoop geld gaan kosten als t aan vervanging toe is. Dus banden, remschijven remblokken ed.

Juist, let daar goed op. Een setje ketting en tandwielen is bijvoorbeeld al duurder dan even een nieuw zuigertje in zo'n ding zetten!
 
alle crossers en enduro's hebben een zwaar leven.
als dergelijke motoren op leeftijd komen, in dit geval 17 jaar, moet je overal naar kijken want er kan dan inmiddels van alles aan mankeren.
echt specifiek zwakke punten heeft zo'n cr250 niet echt.
 
Ga ik morgen ook zeker doen, ze staan vlak bij elkaar :), bedankt voor de input, en nu hopen dat ik de juiste kies, vind het toch altijd een beetje Russisch roulette die crossers.
 
HEb zelf ook naar die advertenties gekeken, die 1e is niet met orgineel kenteken, maar 89ér heb me laten vertellen dat dat eel hoop gedonder opleverd als je er ooit iets mee krijgt, gebeurt waarschijnlijk niet maar als 't gebeurd ben je niet meer welkom bij verzekeraars, hypotheekairs etc et.. Zou ik niet doen, maar dat is persoonlijk.

Ik heb toen geinformeerd naar deze:

http://www.marktplaats.nl/index.php...honda/310397064-honda-cr250-met-kenteken.html
 
Check ook even of er een lichtspoel inzit, is wat prettiger ivm verlichting.
Linksysteem: even goed optillen aan de achterkant zodat het wiel net niet vrijkomt. Er mag geen tot weinig speling voelbaar zijn (blijft een oud beestje).
Bruglagers: achterbrug flink opzij bewegen.
Demping achterkant : flink inveren en moet geremd (langzaam) terug komen zonder olie aan de spindel.
Koppeling moet redelijk goed vrijkomen: motor starten in de 1ste versnelling zetten , motor zou dan moeten blijven staan.
In een hogere versnelling 4 of 5, het gas er vol op zetten, koppeling moet dan gaan niet slippen.
Stuur moet makkelijk draaien zonder zware punten en zonder speling.
 
:^
- De eerste aanblik zegt veel! Is hij netjes en schoon, of zit hij met touw, tape en pakdraad in elkaar!
- Let goed op de kostbare delen die onderhoudsgevoelig zijn. Tandwielen met ketting zijn 150 euro, een zuigertje 100 euro!
- Let altijd op de schokbrekers! Een kapotte achterschokbreker lanceert je zo van de motor na een sprong!
- Controleer of er goede olie in het blok zit. Een dikke, klonterige massa duidt op lekke oliekeerringen.
- Van oudere motoren zijn de wiellagers vaak wat minder. Dat is toch 30 euro per wiel, terwijl controleren op speling een seconde is.
- Vraag een kenner naar de typische kwalen van een bepaald merk. Scheelt een hoop tijd en ergernis.
- Let op de bouwjaren ( staat in de wielen). Er staan veel motoren te koop, waarvan niet het juiste bouwjaar is vermeld.
- Kijk naar de koelvloeistof. Vooral na lange stilstand. Klonten en dikke brei is niet goed, maar een lekkage van de waterpompkeerring.
- Controleer speling op de achterbrug. Bij een oudere machine mag dat een paar cm. zijn, maar bij een nieuwere fiets moet dat minimaal zijn.
- Maak altijd een proefrit. Zorg dat de motor goed warm is en trek hem gerust open. Dat kan ook met een nieuwe zuiger!
http://www.formicola.nl/
Mario 2 takt :}
 
Laatst bewerkt:
Haha ik wou net gaan posten !, maar je bent me al voor !
Ja, ik heb de CR250 uit Een meegenomen, de motor die netjes op papier stond.

Tot nu toe erg tevreden !

Morgen ga ik eens even lekker op mijn gemak alles los sleutelen en nakijken.
Even een proefritje op gemaakt, het is een beestje hoor :D.

Bedankt voor alle tips, heb er zeker wat aan gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan