CR500 '93 Bikerider

@ Bikerider, Jammer ik zat al mee te lezen met je topic...
Maar misschien kan ik het stokje overnemen van je. Zelf ben ik al 3 jaar bezig met een CR500 zoals ik tijd en zin heb.... Ik heb de CR ooit overgenomen van een vriend die er aan begonnen was maar het te druk had met z'n wegrace motoren. Die vriend en ik komen uit de racewereld en vonden zo'n CR wel gaaf....en hadden onze eigen ideeën daarover en zodoende ben ik er mee doorgegaan. Het wordt zeker geen supermotard zoals jullie hier gewend zijn, maak hem naar eigen idee (ben benieuwd naar jullie reacties..... :+ ) Ik ben nu bezig met de mallen te maken van tank, spatborden en verdere zooi, hij wordt helemaal opgebouwd in carbon, ik zal wat foto's maken en die hier posten als jullie interesse hebben (of een nieuw topic maken?)
Het zal nog wel een jaar duren voordat hij helemaal klaar is want de tijd die ik eraan kan besteden is schaars....

Groet Ruud.


Nou ik zal zeggen, maak even zelf een topic aan en post de foto's van hoe hij was en wat je tot nu toe allemaal gedaan en gemaakt hebt. Mijn interesse is in ieder geval gewekt! :Y

chriss heeft het vermoeden dat het een soort van wegracer gaat worden.
 
@ Stijn & Chriss

Het wordt GEEN wegracer zoals jullie voor ogen hebben denk ik, maar meer in supermoto style met de uitlaat onder het frame door (is al klaar) opgebouwd met wegrace materialen zoals aluminium bouten en moeren, carbon delen, taps gedraaide inbussen en verder zo min mogelijk fratsen wat gewicht kost.
Ik heb helaas geen foto's zoals hij was, maar het was een nachtmerrie we hebben de achterbrugas bijvoorbeeld gewoon moeten doorslijpen zo vast zat alles....een meteen een achterbrugas gemaakt van alu natuurlijk! ;)
 
Laatst bewerkt:
Heel interessant! Ben erg benieuwd.

Ik krijg nu trouwens een beeld van een soort uit de kluiten gewassen Gilera DNA :)

22829_0_1_2_dna%2050_Image%20credits%20-%20Gilera.jpg
 
Voorproefje....ik vond net nog een (slechte) foto op mijn GSM.

Ik zal volgende week foto's maken van de mallen en de ruwe carbon producten die eruit komen en nog wat detailfoto's....
Deze komen dan in een nieuw topic terecht, CarbonCR500

full
 
Laatst bewerkt:
Deze stond poosje terug op Ebay.
ook uitlaattje onderlangs..Meer Supermono.


Maarem, Carbon delen...
misschien een kleine serie maken O-)
full
 
@ Chriss,

de uitlaat is door een kennis uit belgië gemaakt, speciaal voor deze CR.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan