CR500 '98 ombouwen naar SM project

Hoeveel verschillen zijn er dan:P
Echt super mooi geworden zijn weinig mensen die je dit na doen.

Even ter info ik moest ook dat kenteken plaatje opnieuw aanvragen en ik heb toen naar RDW gebelt en die zeiden dat je dan gewoon naar een bedrijf moet gaan die die dingen maakt.
Drukken ze gewoon een nieuwe en ben je klaar. Kan binnen 1 dag gebeurt zijn.
Dit plaatje mag ook niet meer volgens mij.

Maar ik heb echt respect voor jou. KNAP WERK!!!
 
zo, vandaag even lekker wezen knallen met de motor. steeds wat sneller en harder door de bochten en zelfs een paar keer een beetje driftend op de bocht aankomen. ook wat lopen klooien met wheely's (dat gaat vanzelf zodra je gas geeft :+ ) en stopjes maken.
toch heeft de motor nog wat kinderziektes die ik nog moet verhelpen,

ik had mijn remadapter wat slanker gemaakt, waarschijnlijk heb ik hem iets té slank gemaakt want hij is nu een heel klein beetje krom (1mm ofzo) waardoor de remklauw nu lichtjes tegen de schijf aanloopt. even een verbeterde versie maken dus :)

de verlichting stopte ermee, ik denk dat er ergens een stekkertje loszit, even checken dus :P

een ophagpunt van de uitlaat is afgescheurd, deze moet ik er dus wer even netjes oplassen.

ook ben ik nogsteeds opzoen naar een magneetje voor mijn koso teller.

vandaag trouwens ook wat handigs opgehaald, kan ik zelf onderdeeltjes draaien *O*

full
 
hee chris ik denk dat je dat koppelings kapje gewoon heb gespoten?
maar hoe kan het dan dat je die letters niet goud heb gespoten?
en slijt dit er niet snel af?
de kapjes zijn gespoten ja. ik denk dat de verf er op de plekken waar je met je laars tegenaan zit wel snel af is, maar dat hou je toch. met orginele kapjes is dat niet anders. de letters heb ik gewoon met waterproof schuurpapier kaal geschuurd dus die blijven wel zo :)
 
zo, vandaag even lekker wezen knallen met de motor. steeds wat sneller en harder door de bochten en zelfs een paar keer een beetje driftend op de bocht aankomen. ook wat lopen klooien met wheely's (dat gaat vanzelf zodra je gas geeft :+ ) en stopjes maken.
toch heeft de motor nog wat kinderziektes die ik nog moet verhelpen,

ik had mijn remadapter wat slanker gemaakt, waarschijnlijk heb ik hem iets té slank gemaakt want hij is nu een heel klein beetje krom (1mm ofzo) waardoor de remklauw nu lichtjes tegen de schijf aanloopt. even een verbeterde versie maken dus :)

de verlichting stopte ermee, ik denk dat er ergens een stekkertje loszit, even checken dus :P

een ophagpunt van de uitlaat is afgescheurd, deze moet ik er dus wer even netjes oplassen.

ook ben ik nogsteeds opzoen naar een magneetje voor mijn koso teller.

vandaag trouwens ook wat handigs opgehaald, kan ik zelf onderdeeltjes draaien *O*

[afbeelding]

Ik wil ook een draaibank :P Heb jij hem van een winkel vandaan? Zo ja welke winkel?
 
Hey Chriscross,

Ten eerste, respect voor je project ! Ziet er zeer goed uit :} :9~.

Zag dat je een kilometer teller je motor hebt ? Hoe heb je dat gedaan en wat voor teller ?

Bedankt,
Jesper :).
 
de draaibank is een 2e handsje maar zo goed als nieuw met veel spullen erbij. geloof ik iets van 45cm tussen de centers.


over die kilometerteller, het is een KOSO teller. ik heb er wel een accu voor op mijn motor moeten plaatsen.
 
wow echt super, wit en rood leken mij eerst niet echt zo geweldig.
maar ik heb mij vergist dit is echt geweldig, ik vind 'm echt super mooi.
Ik zag dat iemand die tankkappen zo niet mooi vind met die stickers die alleen op de kappen zitten en niet op de tank, dit vind ik juist erg mooi, en de rode kleur ook.
Jij moet wel supertrots zijn op zo'n fiets die je dan ook nog eens zelf zo gemaakt hebt! :}
Veel rijplezier :] !
 
wow echt super, wit en rood leken mij eerst niet echt zo geweldig.
maar ik heb mij vergist dit is echt geweldig, ik vind 'm echt super mooi.
Ik zag dat iemand die tankkappen zo niet mooi vind met die stickers die alleen op de kappen zitten en niet op de tank, dit vind ik juist erg mooi, en de rode kleur ook.
Jij moet wel supertrots zijn op zo'n fiets die je dan ook nog eens zelf zo gemaakt hebt! :}
Veel rijplezier :] !

Rood en wit lijkt op mijn oude yz80 dus altijd goed :P
 
ik vind dat die cr500 van mij flink zuipt :O jezus! zelfs als je er redelijk normaal meer rijdt op de weg geen hoog contineu toerental..zo nu en dan beetje doortrekken

ja, niet normaal. er zit gewoon een draaikolk in je tank als je gasgeeft. maar de fun die je er voor terug krijgt maakt alles weer goed *O*
 
Het eind resultaat is bijzonder fraai geworden. 8-)

Die mag je nooit meer weg doen, behalve aan mij :9
 
vandaag de vorkpoten toch maar uit elkaar gehaald, nieuwe olie erin en luchtkamer verkleind en busjes in de voorvork gezet zodat de veer meer onder spanning staat dus iets zwaarder gaat. alles weer gemonteerd en de vorkpoten nu 2 cm door de bovenste kroonplaten laten steken. dit komt de rijeigenschap van de motor te goede op de weg.

zo ziet hij er trouwens nu uit aan de voorkant:

[afbeelding]

vandaag trouwens ook even een remlichtschakelaar op de motor gebouwd.

het wachten is op de wielen en radeateurkappen en dan kan hij lopen.

hier en daar nog paar kleine dingetjes aan de motor doen maar volgende week is hij echt af :Y dan kan hij ook naar buiten voor wat mooie foto's bij daglicht.

Weet je toevallig nog wat de maat van die busjes was (doorsnede gat en totaal)?

Ik zou hem ook wel eens met iets stevigere vering willen proberen. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan