CR500 elektrostart

Nealz

MF'er
7 jul 2007
38
0
Drongen-Gent
Hallo,

Ik heb op mijn quad een CR500 blok zitten, maar 't is praktisch onmogelijk om dat spel te starten (krijg de truc echt niet gesnopen)

Zijn er electrostarts hiervoor beschikbaar?


Mvg,
Niels
 
Een quad is geen motor, probeer het autoforum.

Ik zit op een Quad-forum, maar aangezien een CR500 geen quad is (en daar mijn probleem ligt), maar wel een MOTOR, dacht ik het misschien hier eens te proberen.
Zou je gelukkiger zijn mocht ik gewoon zeggen: ik krijg mijn CR500 niet aangekickt?

Toch bedankt voor uw compleet debiele reactie..



Het ding aankicken lukt me echt niet.. Altijd 4takt gewend geweest, maximum 125cc..
Dit is toch een pak anders..
Verzuipt als een nix..


Bedankt voor de enige nuttige reactie Royvd !
 
Als ie echt zo moeilijk aanslaat, dan vraag me ik af of je de goeie start manier gebruikt ( dingen hebben soort van "procedure" om het beste gestart te krijgen), of dat het blok wel 100% in orde staat?

Bougietje vernieuwen, mengsel bekijken, onsteking nog goed?

In het cross subforum hier zitten er wel een aantal cr500 rijders, die kunnen je waarschijnlijk wel goed helpen zonder gezeik ;) .
 
Vooral bij iets grotere motoren erg kritisch: bij koude start MET choke GEEN gas bijgeven.

Stationairgas inregelen: per se aan warmGEREDEN motor (20km doortuffen telt al wel als warmgereden) en niet ziekelijk-zuinig maar juist ietsjes rustig-vrolijk tikkend.

Kijk vooral ook hier: Checklist niet startende motor

Verzuipen: "overloop" = vlotterkamerventilatie, moet absoluut vrij ademen vanuit binnenste van vlotterkamer(s) tot in de buitenlucht, anders maakt een opgesloten lucht/damp-bel dat je vlotter niet hoog genoeg komt drijven om de brandstoftoevoer te helpen sluiten.

VlotterNAALDJE kan weleens haperen indien vervormd/versleten; vooral het (modern vaak rubber/kunststof-)sluittipje goed bekijken onder vergrootglas.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan