CR500 info en pics - Deel 9 2 smokers Rock!

Ik heb mijn kickstarter jaren geleden al vervangen door een exemplaar van een TM 450. Past goed, staat alleen ietsje steiler, je moet je trap dus iets meer naar voren beginnen. Bevalt mij in ieder geval goed.
 
Mijn kicker "schiet weleens door" alsof de tandwielen intern langs elkaar heen schuren. Dit wordt alsmaar erger en begin nu te kijken naar de onderdelen die ik kan vervangen. Nu heb ik een 86 blok, en het tandwiel en ratchet zijn anders dan de nieuwere jaren.

1985 Honda CR500R A KICK STARTER SPINDLE | Babbitts Honda Partshouse
Nummer 1, 2, 3 en 4 zouden dan naar mijn idee vervangen moeten worden.

Deze zijn echter niet meer beschikbaar (op 4 na.)
De nieuwere modellen hebben een andere ratchet, tandwiel en plate kick stopper.
1989 Honda CR500R A KICK STARTER SPINDLE | Babbitts Honda Partshouse

De as is wel hetzelfde en het aantal tanden op het tandwiel ook!
Is dit uitwisselbaar? Wellicht alleen als complete set?
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen,
Ik heb net een cr500 blok gekocht. Nu komt die uit een zijspan, en hebben ze de tandwielen van de versnellingsbak veranderd. Ik zou graag een '93 of jongere versnellingsbak hebben, dus zoek ik beter een 2de handse, dan al de tandwielen nieuw te kopen vermoed ik :-)
Heeft er iemand toevallig nog zo 1tje rondslingeren? :-)
Alvast bedankt,

Grtz Bram
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen,
Ik heb net een cr500 blok gekocht. Nu komt die uit een zijspan, en hebben ze de tandwielen van de versnellingsbak veranderd. Ik zou graag een '93 of jongere versnellingsbak hebben, dus zoek ik beter een 2de handse, dan al de tandwielen nieuw te kopen vermoed ik :-)
Heeft er iemand toevallig nog zo 1tje rondslingeren? :-)
Alvast bedankt,

Grtz Bram

Wat ga je met het blok doen? CR500AF bouwen?
 
Yep :-)
Ik heb er ooit al 1 gebouwd, maar wil met deze een racertje bouwen. Lukt het niet word het een crossmotor ;-)
 
Laatst bewerkt:
Het is een werkje val heeeeel lange duur. Het omgelaste frame had ik nog liggen van mijn 1ste project. Voorvork van een cbr600, wielen, remerij en tank zijn al klaar. Als er wat meer vaart in komt zal ik wel een topic openen. Zolang het supermoto-seizoen nog bezig is, heb ik geen budget over :-D


EDIT: Ik had er blijkbaar ooit al 1tje geopend :-)
GiePilaar in "Honda CRS500 - Poging tot (zelfbouw) rac..."

Het blok was het duurste onderdeel, dus hopelijk gaat het nu wel wat vooruit ;-)
 
Laatst bewerkt:
THX, maar ik had al gebeld. Dat zijn onderdelen van een'84-'85 zei hij :-) Toch bedankt. Ik heb wss iemand gevonden die wil ruilen ... fingers crossed :-)
 
Ik ben opzoek naar een kettinggeleider bij de achterbrug van een 88'er. De mijne is doordemidden :(
Weet iemand of geleiders van andere modellen/bouwjaren te gebruiken zijn of is de 88'er een apart model? Verschillende google zoekopdrachten en rondje bellen van locale MX shops (JHMX, Laurense, Lemmens) heeft tot nu toe niets opgeleverd.

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik ben opzoek naar een kettinggeleider bij de achterbrug van een 88'er. De mijne is doordemidden :(
Weet iemand of geleiders van andere modellen/bouwjaren te gebruiken zijn of is de 88'er een apart model? Verschillende google zoekopdrachten en rondje bellen van locale MX shops (JHMX, Laurense, Lemmens) heeft tot nu toe niets opgeleverd.

Bedankt

Voor zoiets kijk ik altijd op ebay. Daar zie je in de titel zo welke bouwjaren allemaal passen. '84-'90 staat er dan bijvoorbeeld. En dan kijken waar hij het voordeligste is.
 
Ik ben opzoek naar een kettinggeleider bij de achterbrug van een 88'er. De mijne is doordemidden :(
Weet iemand of geleiders van andere modellen/bouwjaren te gebruiken zijn of is de 88'er een apart model? Verschillende google zoekopdrachten en rondje bellen van locale MX shops (JHMX, Laurense, Lemmens) heeft tot nu toe niets opgeleverd.

Bedankt

Heb ik wel stuur maar pb
 
Ik ben opzoek naar een diep rode tank die op mijn 88'er past. Mijn frame en kappen zijn namelijk dat diepe rood, terwijl de tank meer naar oranje neigt. Waarschijnlijk zijn onderdelen van verschillende bouwjaren gebruikt.

Kan iemand me vertellen in welke bouwjaren welke tinten rood gebruikt zijn? Ikzelf ken drie tinten rood bij honda:
- Diep rood zoals de elsinores
- Oranje achtig (mid jaren 80?)
- Roze achtig (begin jaren 90?)

Ik zoek dus een tank die dat echte diepe rood heeft. Wellicht wil iemand ruilen?
 
2ajs2vs.jpg


Zoals je ziet is alles rood, maar de tank is oranje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan