Cr500 is dat wat?

Ja, zo'n oud type is nog veel wilder dan de nieuwere versies.
Heb er zelf een paar van gehad, maar echt ,, power without control!"
 
Ja, zo'n oud type is nog veel wilder dan de nieuwere versies.
Heb er zelf een paar van gehad, maar echt ,, power without control!"
Damn, heb ik een 1986'er gekocht, blijkt er een nieuwer blok onder te zitten. ;)
 
Maak je geen zorgen, is wel een nieuwer blok, maar nog niet het nieuwe type. Die van jou is van 88, dacht ik zo.

Tja, dat verkoopt wel weer slecht, met een blok dat nieuwer is.
Meestal is het nadelig als er iets is veranderd! :+
 
Vanaf 1989 is het blok op een kleine wijziging na (in 93 of 94) niet meer wezenlijk veranderd. Zijn dus allemaal even tricky.

Zoek je er nog één?
 
Afbeelding%20001.jpg

Afbeelding%20006.jpg

Misschien niet betrouwbaar....maar wel supervet zo`n KX500 :)
 
Zeg kerels, hoe zit dat nou met zo'n LC4? Wat is nu het verschil tussen een LC4 600, 620 en 640?

Tussen welke bouwjaren zijn deze het zelfde gebleven? En hoe zit het met de pk's en het gewicht?

Thanks
 
Maar zoals ik in andere topics las ben jij anti 2-tact. Waarom?
pure frustratie :9 ,als je power wilt en ook nog een beetje zelf wilt sleutelen moet je gewoon een 2takt hebben,minpunt van een 2takt is dat je zelf mengsmering moet aanmaken en het verbruik ligt wat hoger,maar daar krijg je een heerlijk geluid voor terug met een nostalgische geur *O*
 
pure frustratie :9 ,als je power wilt en ook nog een beetje zelf wilt sleutelen moet je gewoon een 2takt hebben,minpunt van een 2takt is dat je zelf mengsmering moet aanmaken en het verbruik ligt wat hoger,maar daar krijg je een heerlijk geluid voor terug met een nostalgische geur *O*

Hier kan je gewoon mengsmering aan de pomp halen...hoef je het niet zelf te doen
of is dat alleen voor brommers en scooters
:?
 
Hier kan je gewoon mengsmering aan de pomp halen...hoef je het niet zelf te doen
of is dat alleen voor brommers en scooters
:?

Bij die kant en klare mengsmering aan de pomp wordt meestal (eigenlijk altijd) van die goedkope 2 tact olie gebruikt, die wil je dus niet in je CR500 oid hebben! Tevens wordt er bij de pomp 1:50 gewenst, en kun je het beste 1:40 tanken!

Hier in de buurt zijn alle pompen helaas gestopt met de verkoop van 2tact '( Dus ben ik verplicht om zelf te mengen voor mijn Vespa Ciao B|
 
500 2-takt heeft geen nadelen, mengsmering mag niet onder de noemer nadeel vallen. Hoort erbij. Kant en klare troep van de pomp, daar gaat je motortje dood van, is van die half-sysnthetische zooi en meestal 1:50
Ikzelf rijd met 1:40.
En een 4-takt is weinig zuiniger dan een 2-takt. Mijn oude Yamaha YZ426F zoop net zoveel als alle andere crossers die ik gehad heb.
 
ik heb een 86 cr 500,

zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar bruut, ik weeg zelf maar 70 kg, en moet er goed om denken wat ik doe, vetttttttttt wreeeed.

eventueel te koop geen kent,

ik schijt hem niet weg net helemaal nagekeken, nieuwe tandwielen en ketting,

zuiger, en bigend vervangen door vorige eigenaar, heb er zelf twee uurtjes mee gereden.

(en drie kwartier staan kicken) :?

0642103197 Tjitze
 
ik heb een 86 cr 500,

zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar bruut, ik weeg zelf maar 70 kg, en moet er goed om denken wat ik doe, vetttttttttt wreeeed.

eventueel te koop geen kent,

ik schijt hem niet weg net helemaal nagekeken, nieuwe tandwielen en ketting,

zuiger, en bigend vervangen door vorige eigenaar, heb er zelf twee uurtjes mee gereden.

(en drie kwartier staan kicken) :?

0642103197 Tjitze
vind je het erg als ik er geen snars van begrijp :X
 
Hmmmmmm..... het begint al weer te kriebelen als ik dit lees.

Wil niet weten wat hij moet kosten, want zo ineens zit ik in de auto richting Fryslân... _O-
 
vind je het erg als ik er geen snars van begrijp :X

nee vindt ik niet erg , welk gedeelte moet ik uitleggen,


dat drie kwartier kicken kwam, omdat ik het niet gewent was, een maatje van kickte hem in 1 keer aan,

ik veerde alleen wat op en neer en kreeg hem eerst niet door de commpressie slag heen |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan