CR500 restauratie project

chrisscross

MF veteraan
28 okt 2003
21.394
6
Noord-Holland
Afgelopen weekend heb ik deze motor gekocht:

full



Het is volgens de verkoper een 1993 model met een nieuwe nicasilwand en Vertex zuiger van 1 uur oud. Motorisch goed. Meer stond er niet in de advertentie.

Ik heb inmiddels wel wat ervaring met de CR500 van Honda dus wist al meteen dat daar iets niet klopte. Een CR500 heeft namelijk een stalen wand.
Ach, de prijs was erg aantrekkelijk en hij voelde idd motorisch goed aan, ik heb hem dus meegenomen.

In dit topic ga ik de af en opbouw bijhouden met foto's van alle vorderingen en technische dingen zodat andere sleutelaars er wat aan hebben.

Voor de geïnteresseerde, DIT is een ander afgerond CR500 project van me.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ben ik begonnen met het demonteren, altijd spannend wat je tegen gaat komen.

Ik heb genoeg werk te doen iig, alles is versleten.

full


De schokbrekerlagers hebben speling, dit kun je goed testen door de motor op een bokje te zetten het het achterwiel omhoog te trekken.
 
Laatst bewerkt:
De voetstepjes zijn ook eigenhandig gemodificeerd door de vorige eigenaar dmv bouten. Voetstepjes hebben bijna altijd wel speling maar deze helemaal.

full



De krukaslagers hebben ook speling, dit kun je voelen door het vliegwiel met kracht op en neer te bewegen met je hand. Dan hoor je een "tok".
 
Laatst bewerkt:
De lamellen van de radeateurs zijn beschadigd en niet meer recht, je kunt ze met een schroevendraaier recht proberen te krijgen maar perfect word dat nooit. Tegenwoordig koop je al een setje chineese voor 100 euro.

full
 
Ik heb de uitlaat eraf gehaald en even door de uitlaatpoort naar binnen gekeken. ik zag een paar streepjes, dit kunnen krassen zijn (diep) loopsporen (ondiep, bijna niet voelbaar) of oliesporen. In ieder geval dus geen nieuwe wand wat de verkoper beweerde. :P

full
 
Hier de "nieuwe" Vertex zuiger van 1 uur oud. Vertex gebruikt een zwarte coating, normaal gesproken is die niet weg gesleten na 1 uur dus die zal ook wel wat ouder zijn.

full
 
heeujh, compleet gereviseerd voor 1400 euro ? :+

nah, succes ermee... kan best wat moois worden als je er weer 2000e tegenaan gooit
 
heeujh, compleet gereviseerd voor 1400 euro ? :+

nah, succes ermee... kan best wat moois worden als je er weer 2000e tegenaan gooit

Ik had hem voor wat minder. Maar evengoed wel met nieuwe cilinder en zuiger, blok compleet gereviseerd en daarna maar 1 keer mee gereden. :+

2000 erbij zou zomaar eens kunnen kloppen, denk zelfs wel meer. jij hebt inmiddels ook ervaring met ouwe hokken he. :') Een motor van 1-2 jaar oud kopen is goedkoper.
 
yes eindelijk weer een project topic.
mooie uitleg er ook bij, weer lekker veel lees voer.
altijd mooi als er wat tekst en uitleg bij de foto's staat.

dit topic ga ik zeker volgen.

NOT!!!
 
yes eindelijk weer een project topic.
mooie uitleg er ook bij, weer lekker veel lees voer.
altijd mooi als er wat tekst en uitleg bij de foto's staat.

dit topic ga ik zeker volgen.

NOT!!!


hahahahahahah prachtvent _O-
 
t boeit mij eigenlijk ook geen fuck Chris, ik kan het toch wel mooier maken :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan