silver cr750
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #26
Nog even over het frame.
Ik heb, net als anderen, alle beugeltjes en lipjes van het frame afgeslepen.
Het viel mij op dat er onder de beugeltjes toch een behoorlijke laag roest zat en ik ben blij dat ik ze weggehaald heb.
Het scheelde ook meteen 2 kilo aan gewicht. Het losse frame weegt nu 13,6 kilo.
En over gewicht gesproken.
Het komstar-achterwiel van de Honda weegt met schijf, tandwiel en band maar liefst 21,85 kilo.
De achteras met bussen en kettingspanners, 1,45 kilo.
Het blok weegt met startmotor en carburateurs een lieve 85 kilo!
En als laatste, de beide voorste remschijven voor het komstar-wiel staan op de schaal voor 3,6 kilo.
Ik denk dat hier wel het een en ander aan winst geboekt kan worden.
Ik ga proberen om een straat-legale CB 750 onder de 200 Kg neer te zetten.
Ik heb, net als anderen, alle beugeltjes en lipjes van het frame afgeslepen.
Het viel mij op dat er onder de beugeltjes toch een behoorlijke laag roest zat en ik ben blij dat ik ze weggehaald heb.
Het scheelde ook meteen 2 kilo aan gewicht. Het losse frame weegt nu 13,6 kilo.
En over gewicht gesproken.
Het komstar-achterwiel van de Honda weegt met schijf, tandwiel en band maar liefst 21,85 kilo.
De achteras met bussen en kettingspanners, 1,45 kilo.
Het blok weegt met startmotor en carburateurs een lieve 85 kilo!
En als laatste, de beide voorste remschijven voor het komstar-wiel staan op de schaal voor 3,6 kilo.
Ik denk dat hier wel het een en ander aan winst geboekt kan worden.
Ik ga proberen om een straat-legale CB 750 onder de 200 Kg neer te zetten.