CR750 sloop en bouw

Hoi Dakota 259,

Hierbij de tekening van de olietank.
De hoek en radius, (boven, rechts), moet je zelf bepalen met de lijnen van de bovenste-(horizontaal) en de achterste framebuis.
Ik heb uit de oude standaard olietank de diverse aansluitingen, ontluchting en vulopening geslepen en hierop pas gemaakt en ingelast.
Succes ermee.

Verder is het ook een beetje inzicht en zelf bepalen wat jij mooi vind en wat op jou motor past.

Zoals gezegd wil ik geen replica bouwen maar een motor die zijn oorsprong vind in de CR750 en er in grote lijnen ook uitziet als een CR750. Maar met onderdelen en straks ook kleuren die ik zelf kies.
full
 
Hey,
Dakota 259, succes met de bouw van het tankje.

Vandaag de achterschokbrekers helemaal schoon gemaakt en begonnen met het oppoetsen ervan.
Nou het resultaat mag er zijn. Heb wel pic's gemaakt maar kan deze nu niet downloaden van de camera, ggggrrrr.

Ik heb eerst het randje van het gieten eraf geslepen. Dit daarna licht gevijld en toen met Scottsbrite opgepoetst.
Het begint er een beetje op te lijken maar met polijsten wordt het uiteindelijke resultaat pas zichtbaar.
Ik heb er nu 1 zover om te kunnen polijsten en de ander doe ik echt van de week pas, het kost gewoon veel tijd om het netjes te krijgen.
Als ze zover zijn gaan ze nog naar André Stamsnijder in Almelo om na gekeken te worden en af te stellen op mijn gewicht.

Ik neem ook meteen de schetplaten voor de voetstepjes maar mee om straks alles in 1 keer langs de polijstborstel te halen.

Zoals gezegd, nog, geen foto's maar dat gaat deze week wel lukken.
Toch ff een beeld van hoe het nu zou staan.
Let wel; dit was nog met de orginele remschijven en een dummy blok.


tata
full
 
Supergaaf project! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Is dat witte doek speciaal voor de foto of heb je er iets heel moois achter staan wat j niet wil delen?
 
Hi Mako,

leuk dat je meeleest.

Dat doek is om de kijkers niet af te leiden door alle spullen die erachter staan.
Op deze foto stond hier toevallig de buurvrouw achter maar zij wilde niet op de foto :-P

Als je een foto ziet waar van alles op staat wat afleid van het onderwerp vind ik het storend. zie onder.
full
 
Wat de remmerij betreft.

De motor moet straks gewoon goed remmen.
Een snelle fiets is fijn, strak sturen belangrijk, maar voor de veiligheid zijn een paar hele goeie remmen op de motor van levensbelang.
Dus ben ik in 1e instantie opzoek gegaan naar een paar voorklauwen van een boldor.
Dubbele zuigers, dat zou al een hele verbetering moeten geven.

Maar ik wilde meer dus op zoek naar een paar betere klauwen.
Compleet systeem van een Blackbird aangeschaft. 3 zuigertangen dus een nog betere vertraging.

Ik had al iets gehoord van nieuwe schijven voor de CB's maar heb toch een stel schijven van een Hornet van dhr. Arschloch uit Duitsland laten overkomen.
Zo krom als een hoepel:( :(
Remtangen bleken ook met een ingewikkelde plaat vast gezet te moeten worden.
Dit zou het niet worden voor mijn motor.

Uiteindelijk bij een set 4-zuiger remtangen uitgekomen en deze man had ook 2 schijven in de aanbieding, Yamaha FZR 1000.

Inmiddels wist ik welke gatmaat ik moest hebben en wat de steek van de bevestigingsgaten was.
Bijna alles van Ducati, Aprilia, oud type Yamaha's en sommige Honda's zouden passen.
Voor niet te veel geld, € 90,-, de complete set klauwen en schijven over laten vliegen uit Hoofddorp.
Als straks de onderpoten terug zijn van de spuiterij en ik weet of ik de naaf van het voor wiel blank laat of laat spuiten kan ik de boel opbouwen en bepalen of er nog vulschijven onder de remschijven gemaakt moeten worden en hoe de vorm van de schetplaat van de klauwen moet worden.

Ik heb ook nog een vette radiale Brembo-remtang liggen uit het raceverleden :-P

We gaan het zien als de remmerij aan de beurt is.

Want misschien blijkt achteraf toch dat het erg moeilijk is om dit alles pas te maken op de motor en moet ik weer uitkijken naar iets makkelijkers.





full
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ook met de voorvork beginnen op te bouwen maar daar wil ik nog wel wat aan verbeteren.
Ik heb een stuk gelezen over een modificatie maar waar??
Wie kan mij helpen??

Deze foto stond erbij
full
 
hey ho,

Gister en vandaag wat kleine dingen pas gemaakt en aangepast.

Heb een extra buisje in de hoek van het frame pasgemaakt.
Dit voor versteviging en om later de aansluiting van de stuurdemper op vast te kunnen maken.

Daarnaast enkel kleine onderdeeltjes gemaakt, zoals bevestigings busjes voor de schetplaten van de voetsteunen.
Ook wat tekeningetjes gemaakt om busjes en ringetjes te draaien.

We blijven bezig hier.
full
 
Ook het rempedaal vandaag voorbreid.
Mooi kort en aluminium. Weegt ongeveer 1/3 van het origineel ;-)

Het achterlichtje is ook binnen maar hier volgt later een piccie van.
Deze week alle koppen van de bouten afdraaien zodat er een mooi zonnetje op komt.

full
 
Wie kan mij zeggen waar ik dit originele zitje kan bestellen?
Hoeft nog niet bekleed te zijn.
Harrie Kruijs heeft het niet.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan