Craft helm dragers gezocht voor advies

Megaladon

MF veteraan
13 jan 2003
2.838
0
zh
Hallo beste mede Mf ers ik ben van plan een nieuwe helm te gaan kopen. Mijn oog is gevallen op een paar craft helmen. Ik wilde even wat ervaringen van jullie weten betreft geluid, stevigheid, etc de hier volgende helmen vind ik erg mooi.
EX1 Eagle

EX1-zw.jpg


VX1 Viper

VX1-zwmet.jpg


VR1R Raptor

VR1R-mzw.jpg


 
Laatst bewerkt:
Broek komt binnen nu en 2 weken maar die helm komt daarna want die helm die ik nu heb maakt teveel herrie vind ik
 
Ik heb een VR1 Raptor, leuke helm, lekker uiterlijk, maar zwaar klote voor op de motor, koop aub een echte helm , daarmee bedoel ik een die enige aerodynamica heeft en een goed afsluitend vizier heeft...ik heb de Raptor alleen voor het karten...1x getest op de motor...jezus wat een herrie om je kop...en het vizier geeft een vertekend beeld...maar je moet het zelf weten, leuke helm voor erbij als je het mij vraagt, voor op de boulevard...op je streetfighter ofzo... :P
 
http://www.alpine.nl/helmentest.htm (www.alpine.nl/helmentest.htm)

op deze site staat de raptor als een goede geluidsarme helm
 
Ik heb een Craft RX5, superstrak uiterlijk maar in eerste instantie niet zulke goede prestaties, het tochtte aan alle kanten en ook redelijk lawaai, maar na het vizier opnieuw te positioneren en de kinventilatie af te plakken werd het een heeeeel stuk beter.
 
Het punt is ik zoek een helm die het uiterlijk van een craft helm heeft en het liefst matzwart en zeer stil is

want als ik nu deze reacties ziet is de craft misschien niet een echt goede keuze
 
De uvex species is wel stoer:
http://www.uvex-sports.de/uvex/sports/resource.nsf/imgref/97D62C79590ABFE3C1256C2F003B9F0A/$FILE/species_21.jpg ((Afbeelding))

weet alleen niet of ie stil is(zou je voor 500 euro wel verwachten). :)
500 euro vind ik wel een beetje veel geld
 
Ik zou een licht gekleurde helm kopen, ipv een zwarte. Heb zelf nu ook een zwarte helm, maar volgende keer wordt het een lichte, is beter voor je zichbaarheid.

Suc6 met kiezen en passen!

Greetz,
Vinz
 
Broek komt binnen nu en 2 weken maar die helm komt daarna want die helm die ik nu heb maakt teveel herrie vind ik
Ik heb een zilveren Eagle EX1.
Wel een fogshield erin gezet, want beslaat nogal makkelijk.
Deze is redelijk stil (ook volgens de M&T test) alleen jammer dat de onderkant bij je kin wat open is, want daardoor wel wat frisjes en onnodig geluid binnen.
Zit lekker (tenminste op mijn hoofd) ook na 2 uur.
Altijd passen en zeker weten dat je nergens drukpunten voelt.
Eigenlijk is de RX1 of SF1 (ff uit mijn hoofd) stiller, maar die zat bij mij niet lekker. iig wel goed zicht opzij met de EX1.
En niet te groot kopen hè!
 
Yoo!
Heb een Craft RX9 Baracuda (matzwart).
Pasvorm is goed, niet écht stil, maar daar heb je dopjes voor ;)
Kin-afdekking helpt wel!!!
Uiterlijk is natuurlijk superstoer.... vooral op een Streetfighter
Greetz, SoeF!
 
Waar in zuidholland kan je crafthelmen kopen???

En zijn deze ook te koop bij ternaat, dit omdat ik tweede paasdag naar ternaat ga
 
Vraagje (dit is mijn eerste keer hier :P ):

weet iemand waar ik in nederland (lieft in de buurt van hilversum) een Craft RX5 helm kan kopen, ik rijdt nu al meer dan een jaar met een m robert bromfiets helm en ik vind thet toch wel eens tijd om een ander te kopen.....

kan iemand me helpen?
 
Gewoon ff de importeur bellen, das Tech-Line ut Barneveld
Ze verkopen echter niet aan partikulieren, maar kunnen je uiteraard wel vertellen
waar de dealers zitten!
www.tech-line.nl
Tel. 0342-420500



C.U.Later

Smoke tyres, not drugs!
 
Terug
Bovenaan Onderaan