Craft helm rxx

[email protected]

MF veteraan
22 jan 2004
14.940
0
Beste mfers heb effe een vraagje, vooral aan de gene die een craft helm hebben of als je antwoord erop hebt :9 .
Vanmiddag van de meeting af gekomen en zoals jullie weten stond er een stevog windje.Nou vond ik als ik me hoofd draaide er toch wel een beetje beweging in kwam, niet veel maar een heel klein mini beetje.In iedergeval genoeg om het eritant te vinden.Alleen heb de helm net drie maanden en in het begin echt geen last van gehad.Wat is er aan de hand of wat kan ik er tegen doen.
Zat te denken een nieuwe helm maar eh heb deze nog maar 3 maandjes.
Of hebben jullie de zelfde ervaring met zo'n soort helm
Hoop dat jullie iets weten

gr. kawa er-5

Laatst bewerkt:

pepe

MF veteraan
25 jun 2003
23.295
200
ik heb een simpson en die heeft hetzelfde probleem . de simpson heeft model gestaan voor de craft en is GEEN motor helm !! Hij is bedoeld voor autodragraces , daarna is hij in de streetfighter scene ontdekt juist omdat hij niet goed gekeurd was voor straat gebruik.

[email protected]

MF veteraan
22 jan 2004
14.940
0
ik heb een simpson en die heeft hetzelfde probleem . de simpson heeft model gestaan voor de craft en is GEEN motor helm !! Hij is bedoeld voor autodragraces , daarna is hij in de streetfighter scene ontdekt juist omdat hij niet goed gekeurd was voor straat gebruik.

Ow das fijn dan, dat ze die gewoon in de winkels verkopen.
Nouw ja dat word waarschijnlijk dus een nieuwe helm :(
In iedergeval bedankt voor je reactie.

pepe

MF veteraan
25 jun 2003
23.295
200
er zijn nu goed gekeurde simpsons en dus ook goed gekeurde craft te krijgen alleen eeeh die wind gevoeligheid he... ik heb een stijve nek van gisteren . maar ja het staat wel cool. 8-)

CH Racing M900

MF veteraan
26 mei 2003
7.538
701
Omg. Arnhem
Klopt, ik had voorheen ook een Craft, die had geen EG goedkeuring.
Sprak gisteren Henkes op de MM en die had dezelfde helm die ik ook heb gehad, alleen een aantal jaren jonger. Ik zag dat men de helm in detail had gewijzigd, en dat er bovendien nu een E3 keurmerk in zat. In concreto terugkomend op je vraag : ik had toen ook last van hetzelfde verschijnsel als door jou beschreven.
Zit hem waarschijnlijk toch in de vorm.

Laatst bewerkt:

[email protected]

MF veteraan
22 jan 2004
14.940
0
er zijn nu goed gekeurde simpsons en dus ook goed gekeurde craft te krijgen alleen eeeh die wind gevoeligheid he... ik heb een stijve nek van gisteren . maar ja het staat wel cool. 8-)

Ja daarom vond ik het zoeen mooie helm, en int begin geen last van maar nu wel.
Met die wind enzo.Mwa vande week effe kijken voor een andere dan maar denk ik.

[email protected]

MF veteraan
22 jan 2004
14.940
0
Heb een mail gestuurd naar de moto zaak wara ik de helm gekocht had, zat heel effe te lachen in met eentje het idee wat die kerel me voorsteld :P

Beste Walter,

Wij passen wel eens helmen aan met verpakkingsmateriaal waar onderdelen mee binnenkomen.

Dit is voor jou de mogelijkheid de helm iets kleiner te maken.

Groetjes,

William

Die gozer denkt zeker dat me kop niet belangrijk is ofzo, rijd dan 25kw maar kan ook hard op me muil gaan.

Henkes

MF veteraan
In memoriam
22 mei 2003
21.061
17
(Zuid-Holland)
Klopt, ik had voorheen ook een Craft, die had geen EG goedkeuring.
Sprak gisteren Henkes op de MM em die had dezelfde helm die ik ook heb gehad, alleen een aantal jaren jonger. Ik zag dat men de helm in detail had gewijzigd, en dat er bovendien nu een E3 keurmerk in zat. In concreto terugkomend op je vraag : ik had toen ook last van hetzelfde verschijnsel als door jou beschreven.
Zit hem waarschijnlijk toch in de vorm.

Ben gisteren met 140 a 160 naar huis gereden,.....geen probleem.

8-)

CH Racing M900

MF veteraan
26 mei 2003
7.538
701
Omg. Arnhem
Mmm... Ik weet nog goed dat toen ik mijn Craft had, ik de eerste week behoorlijk veel last had van een rode streep op mijn voorhoofd. Helm zat daar op die plek gewoon te strak. Ik heb toen de bekleding losgehaald en zag toen dat de binnenschaal van geperst PE was (je weet wel, dat witte piepschuim). Met een nieuw stanley mesje even een klein randje weggesneden en de bekleding teruggeplaatst en opgelost was mijn probleem. De drukplek was geheel en al verdwenen.

SP1R

MF veteraan
Donateur
11 apr 2002
9.581
1.670
Veenendaal
Heb een mail gestuurd naar de moto zaak wara ik de helm gekocht had, zat heel effe te lachen in met eentje het idee wat die kerel me voorsteld :P

Beste Walter,

Wij passen wel eens helmen aan met verpakkingsmateriaal waar onderdelen mee binnenkomen.

Dit is voor jou de mogelijkheid de helm iets kleiner te maken.

Groetjes,

William

Die gozer denkt zeker dat me kop niet belangrijk is ofzo, rijd dan 25kw maar kan ook hard op me muil gaan.
Ik heb ook een Craft (VX1) en die zit perfect. Waarschijnlijk heb je gewoon een net iets te grote helm gekocht. Helm gaat namelijk na een tijdje naar je hoofd zitten en word iets ruimer daardoor.

[email protected]

MF veteraan
22 jan 2004
14.940
0
Ik heb ook een Craft (VX1) en die zit perfect. Waarschijnlijk heb je gewoon een net iets te grote helm gekocht. Helm gaat namelijk na een tijdje naar je hoofd zitten en word iets ruimer daardoor.

Kleiner gaat bij mij denk ik niet, in het begin zat ie perfect maarja zou me hoofd dan groeien en dan weer krimpen :X :P

damted

MF veteraan
1 nov 2002
4.763
27
ZH
Kleiner gaat bij mij denk ik niet, in het begin zat ie perfect maarja zou me hoofd dan groeien en dan weer krimpen :X :P
Toch is het vaak zo dat je de helm een maat te groot koopt.
In het begin drukken de wangkussentjes best wel hard en lijkt alles te klein te zijn en koop je bij het passen toch een maat te groot.
Soms kunnen gewoon de wangkussens of het andere binnenwerk vervangen worden door een iets dikkere maat.
Ik zou even aan de motorzaak vragen of deze bij de importeur (die zaak uit Barneveld) te krijgen zijn en de dealer wat voor je kan regelen.
Lijkt me wel prettig als je nog wat service krijgt na 3 maanden.
Als je een stevige kop haar hebt en je gaat naar stekeltjes, merk je dat ook al aan de pasvorm.
Ik ben recent zo'n 10 kilo afgevallen en dan wordt je kop ook wat minder dik.
Dus ik moet ook wat aan mijn helm gaan doen. |(
Toevallig is dit ook een Craft (Eagle EX1 dacht ik) :+

CH Racing M900

MF veteraan
26 mei 2003
7.538
701
Omg. Arnhem
Ik ben net teruggekomen van de Intermot 2004 (Muenchen). Craft had hier een stand waar de diverse modellen uitgestald stonden. Nog even met ze gesproken aangaande het mogelijk te groot zijn van de helm en wat daaraan te doen was. Men adviseerde dat in voorkomend geval contact opgenomen moest worden met de dealer (verkooppunt) en dat deze een en ander kon aankaarten bij de importeur. Standpunt van Craft is dat men streeft naar een 100% tevreden klant, dus de bereidheid om te helpen zal er zonder meer zijn, maar je moet wel je "probleem" melden... :} Succes!

CH Racing M900

MF veteraan
26 mei 2003
7.538
701
Omg. Arnhem
Gezien in Muenchen:

full

Bovenaan Onderaan